RUS
Tavs pārlūks ir novecojis, lūdzu atjauno to..
Sīkdatnes (cookies) mums sniedz iespēju uzlabot jūsu kā lietotāja ērtibas. Turpinot izmantot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. VAIRĀK >

TVNET tests: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost PowerShift

Normunds Avotiņš/ speciāli TVNET
Foto: Normunds Avotiņš

Eiropā pirktākais mazauto atbrīvojas no sajūga pedāļa, toties iemanto daudz ko vērtīgāku - divsajūgu pārnesumkārbu.

Automātiskās un tām pielīdzināmās pārnesumkārbas pamazām kļūst pieprasītas arī mazajā klasē, kur vēl nesen katrs cents bija no svara - ko nu vēl runāt par papildu braukšanas ērtībām pusotra tūkstoša eiro vērtībā! Tieši tik maksā PowerShift divsajūgu pārnesumkārba, ar kuru aprīkots pirmais jaunās Fiestas demonstrācijas automobilis Latvijā.

Kas tas ir?

Jaunā Fiesta patiesībā nav pilnīgi jauna - devītās paaudzes modelis radīts, plaši pilnveidojot iepriekšējā izlaiduma šasiju. Par šo nevainīgo mānīšanos liecina galvenie izmēri, kas, nomainoties modeļiem, paši mainījušies maz vai nemaz. Toties viss pārējais - ohoho, sākot ar dizainu, kas skeptiķiem šķiet naivs, turpretim Ford dizaineriem - ideāli nogludināts, un beidzot ar SYNC3 multimediju iekārtu, kuras izšķirtspējai un ātrumam tik tikko spēj turēt līdzi Volkswagen grupas ražojumi.

Titanium komplektācijā SYNC3 ar skārienjutīgu displeju un navigāciju maksā tikai 150 eiro, bez tam šāda Fiesta bez maksas tiek pie LED dienasgaitas lukturiem un citiem labumiem. Jaunais salons priecē ar normāliem apdares materiāliem, parocīgu, būdīgu stūri, pārskatāmu mērskalu paneli un loģiski izkārtotu viduskonsoli, kurā nav palicis nekā no iepriekšējās Fiestas sērīgajiem grozāmajiem kloķiem. Tiesa gan, Titanium maksā vismaz 16 tūkstošus eiro, un, ja negribam vilkties automašīnu rindas astē ar vārgu 1,1 litra motoru, vēl tūkstoti klāt par pašu lēnīgāko viena litra EcoBoost.

Kā tas brauc?

Mūsu tirgū EcoBoost iespējamas divas jaudas - 100 vai 125 ZS. Noteikti ir jēga izvēlēties otro, jo cenas starpība ir niecīga, toties ieguvums vilkmē un paātrinājumā - jūtams. Bet kā tad darbojas ātrumkārba? Pilsētas apstākļos Fiesta ar PowerShift demonstrē modelim tradicionāli piemītošo izmanību, turklāt bez kavējumiem un rāvieniem. Daudzsološā dinamika turpinās arī uz šosejas, līdz pārsteidz ar iemidzinošu efektu - pastāvīgās turbojaudas iedvesmots, tu bezrūpīgi meties apdzīšanā, līdz manevra vidū atklāj, ka godalgotā downsizing motora spēki piepeši izsīkuši. Nelīdz pat drudžaina pārnesumu mešana uz leju ar zemstūres svirām (jā, Fiestā parādījušās arī tādas), jo griezes momenta līkne jau sen aizlūzusi kā Lehman Brothers finanšu laimības skala globālās krīzes rītausmā.

FOTO: Ford

Ar īpaši maziem turbomotoriem tomēr jābūt uzmanīgiem, it sevišķi, ja tie iebūvēti īpaši azartiskās automašīnās, kā Fiesta. Šasija, kā allaž, ir autobūves paraugs, savukārt stūre piesātināta ar tādu atpakaļreakcijas devu, ka brīžiem šķiet pārspīlēti smaga. Plašāka mēroga testa braucienos Slovēnijā izdevās pamēģināt visjaudīgāko 1.0 EcoBoost modeli ar 140 zirgspēkiem - pavisam cita lieta! Taču tik temperamentīga Fiesta laikam iznāk tik dārga, ka nav pat iekļuvusi ford.lv cenu lapā - tāpat kā a la premium komplektācija Vignale un sportiskā Fiesta ST Line, kam bez kareivīga pseido-WRC izskata ir arī elektroniska diferenciāļa bloķēšanas imitācija. Taču valstī, kur par 20 000 eiro cilvēki labprātāk pērk vecus Range Rover Sport, tāds auto gluži vienkārši ir lieks. Turpat, domājams, nonāks arī vienīgais Fiestai izraudzītais dīzeļdzinējs - 1.5 TDCi ar 85 ZS. Izbraucu arī ar to - labs un ar daudz raženāku vilkmi nekā EcoBoost, taču atkal - kas tādu pie mums pirks? Zirgs? Bet zirgam nav naudas...

FOTO: Ford

Kas to pirks?

Ultramarīna zaļo Fiesta Titanium ar PowerShift kārbu var iekārot vien kāds apdomīgs privātpircējs, jo masu produkcija Trend un Business vairāk paredzēta dienesta automašīnu armijai. Fiesta, ar kuru reāli var tikt uz priekšu Rīgas dullajā satiksmē, maksā, sākot ar 14 tūkstošiem eiro, taču par šo naudu automobilim uzreiz ir seši drošības spilveni, joslu maiņas uzraudzības sistēma, kā arī elektriski stiklu pacēlāji priekšā un pilnībā elektrificēti atpakaļskata spoguļi.

FOTO: Ford

Inchcape Motors piereģistrējis pirmās «ekonomiskā» izpildījuma Fiestas - saliekot kopā nebūt ne trūcīgo bāzes aprīkojumu, piemērotu krāsu un pāris nedārgas ekstras, iznāk gluži pieklājīgs mazauto. Visvairāk maksā automātiskā parkošanās sistēma un Bang&Olufsen audiosistēma - jā, jā, Fiesta ir pirmais automobilis savā klasē, kam pieskāries dāņu high-end skaņas ražotājs. Ak jā – pirmo reizi iebraucot benzīntankā, jāatceras, ka Ford Fiesta degvielas uzpildes vāciņš ir kreisajā pusē. Tas ir reveranss Lielbritānijai, kur mazais fordiņš allaž bijis lielā cieņā.

FOTO: Ford
Lielbritānija Drošība IT Latvija Volkswagen Range Rover
0 Komentāri