Hyundai IONIQ saņem Euro NCAP piecu zvaigžņu novērtējumu

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Hyundai

Hibrīdautomobilis Hyundai IONIQ saņem maksimālo piecu zvaigžņu novērtējumu no neatkarīgās automobiļu novērtēšanas organizācijas Euro NCAP.

Testos IONIQ sasniedza maksimālo novērtējumu četrās kategorijās: pieaugušo braucēju, bērnu, gājēju drošība un drošības palīgsistēmas. Visu IONIQ versiju standarta aprīkojums ietver plašu aktīvās drošības sistēmu klāstu, tostarp autonomo avārijas bremzēšanas sistēmu ar gājēju noteikšanas funkciju, brīdinājumu par izbraukšanu no savas joslas, joslas ieturēšanas palīgsistēmu un viedo kruīza kontroli. Piedevām ar IONIQ Hyundai Motor demokratizē elektrisko mobilitāti, jo auto būs pieejams trīs dažādās versijās - kā klasiskais hibrīds, kā no rozetes lādējams hibrīds un arī kā tīrs elektroauto.

Bez strukturālās stingrības Euro NCAP pārbaudīja arī IONIQ drošības sistēmas, piemēram, standarta aprīkojumā ietverto autonomo avārijas bremzēšanas sistēmu (AEB). Tā brīdina vadītāju par avārijas situācijām, nepieciešamības gadījumā autonomi uzsākot bremzēšanu. Izmantojot priekšā uzstādīto radaru un kameras sensorus, AEB strādā trīs fāzēs. Sākotnēji autovadītājs tiek brīdināts ar vizuālu un skaņas signālu, tad atbilstoši sadursmes briesmu pakāpei tā kontrolē bremzēšanu, bet tieši pirms sadursmes notikšanas piemēro maksimālu bremzēšanas spēku. Ja automobiļa priekšā tiek konstatēts transportlīdzeklis vai gājējs, tiek iedarbināta sistēma, kas ļauj izvairīties no sadursmes vai līdz minimumam samazina bojājumus, ja no sadursmes izvairīties vairs nav iespējams. AEB darbojas, ja braukšanas ātrums ir vismaz 8 km/h.

Foto: Publicitātes foto

IONIQ standarta drošības aprīkojumā ir arī joslas ieturēšanas palīgsistēma. Tā brīdina autovadītāju ar vizuālu un skaņas signālu, tiklīdz automobilis šķērso ceļa marķējumu, neieslēdzot pagrieziena rādītāju, un piemēro vieglu stūres korekciju, atgriežot automobili atpakaļ joslas vidū. Euro NCAP sistēmu rūpīgi pārbaudīja, un visas pārbaudes tā veiksmīgi nokārtoja.

Arī adaptīvā kruīza kontrole ar «stop-and-go» funkciju, kas ietilpst visu IONIQ standarta aprīkojumā, palīdzēja saņemt piecu zvaigžņu novērtējumu. Tā uztur nemainīgu ātrumu un attālumu no priekšā braucošā automobiļa. IONIQ aprīkojumā ietilpst arī aklo zonu uzraudzības sistēma, brīdinājumu par aizmugurē šķērsojošu satiksmi un septiņi drošības spilveni, tai skaitā vadītāja ceļgalu drošības spilvens.Tas bija vēl viens faktors, kas bija būtisks pozitīvam Euro NCAP testu rezultātam.

IONIQ Hybrid jau ir pieejams visā Eiropā. IONIQ Electric pārdošanā nonāks nākamā gada sākumā, un IONIQ Plug-In – 2017. gada otrajā pusē.

Foto: Hyundai
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu