Pirmie iespaidi: atjaunotais Hyundai i30

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Ar automobili Hyundai i30 pirmo reizi saskarē nonācu jau pirms astoņiem gadiem, 2007.gada rudenī. Tas bija visos parametros diezgan simpātisks auto, kura radītāji nepārprotami bija nolēmuši pircējus uzrunāt ar labu aprīkojumu par saprātīgu cenu. Aizvadītā gada nogalē Dienvidkorejas uzņēmums prezentēja jaunu i30, un nesen, kad ieviešanas procedūras bija noslēgtas un modelis pa īstam nonāca dīleru salonos, devāmies nelielā izmēģinājuma braucienā tepat Rīgā un tuvējā apkaimē.

 
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Hyundai i30 dizains un interjers

Patiesībā izmēģinātais auto ir 2012.gadā prezentētā otrās paaudzes i30 modernizētā versija ar jaunu aprīkojumu, jaunu tehniku, pilnveidotu salonu un citādāku ārējo dizainu. To gan vislabāk var novērtēt, atceroties oriģinālo pirmās paaudzes modeli, jo salīdzinājumā ar trīs gadus atpakaļ iznākušo i30, modernizētais kompaktnieks pamatā atšķiras tikai ar radiatora režģa dizainu. Hromētās, augšup uzliektās ūsiņu dizaina lameles tagad ir aizstātas taisniem, paralēliem analogiem un atstāj nedaudz cildenāku tēlu. Lukturu bloki un miglas lukturos iestrādātās LED dienas gaitas lampiņu rindas turpretī ir paturētas iepriekšējās.

Foto: Hyundai

Kopumā ņemot, Hyundai i30, lai arī vietām eksterjerā demonstrē diezgan liektas un sarežģītas formas, ir vienkāršs automobilis bez lielām pretenzijām.

Samērīga pieticība, bet ne lētums, jūtams arī salonā.

Ja nu kāds no golfa klases Hyundai gaida neskartās Alpu pļavās ganītu liellopu ādu uz sēdekļiem, masīva koka priekšējo paneli un pieskaņotus ielaidumus virs durvju rokturiem, viņam nāksies vilties. Pārējiem modernizētais i30 būs praktisks, pietiekami liels auto ar pietiekami kvalitatīviem un kārtīgi saliktiem materiāliem perimetrā ap jebkuru no piecām sēdvietām.

Foto: Hyundai

Pirms vēru vaļā automobiļa durvis, nebija vīzijas, ka nu tikai būs «Uh un ah!» pārsteigumi. Un saņēmu tieši to, ko gaidīju - šur tur cieta plastmasa, vietām mīksts materiāls, citur audums. Ja auto būs labāk aprīkots, jārēķinās, ka pogu būs daudz gan viduskonsolē, gan uz stūres un tieši tas varētu būt mulsinošais faktors no vadītāja perspektīvas raugoties - viss ir ērti aizsniedzams, taču nedaudz pietrūkst intuitīvās funkcionalitātes. No otras puses, tam patiesi ir nozīme tikai tad, ja ar automobili jādraudzējas tikai dienu vai divas, pretējā gadījumā tas ir tikai laika jautājums, iekams jaunā auto saimnieks slēdžu izvietojumā orientēsies tikpat labi kā sava vecā braucamā triju apkures sistēmas regulētāju un radio skaļuma pogas izkārtojumā.

Foto: Hyundai
 
Foto: Hyundai

Kā tas ir - braukt ar Hyundai i30

Runājot par izmēģināto eksemplāru, varētu teikt tā - klusi, bet kusli. Zem motora pārsega tam atradās viens no trim pieejamajiem 1,6 litru benzīna motoriem. Tā jauda ir 135 zirgspēki, bet griezes moments - 164 Nm.

It kā pietiekami jaudīgs, bet ar labu dinamiku šis auto lepoties nevar,

tāpēc straujiem braucējiem šāds i30 diez vai derēs, bet tie, kuri izvēlēsies tieši šo motorizācijas opciju, darīs kā es - ar laiku pielāgosies, ieslēgs tikai šim benzīnniekam pieejamo septiņu pakāpju divsajūgu automātu D režīmā un vienkārši brauks turp, kur jānokļūst.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Ja nav lielu ambīciju krustojumā vienmēr aizbraukt pirmajam un ir iemaņas uz šosejas plānot apdzīšanu, tad 135 ZS motora un automāta kombinācijai nav ne vainas. Apvienojumā ar vieglo, elektromehāniski pastiprināto stūres mehānismu, kuram vadītājs pēc izvēles var mainīt atbalsta intensitāti (ir trīs iestatījumi - Comfort, Normal un Sport), i30 kā ikdienas auto ir diezgan relaksējošs. Tas ir automobilis, kurā negribas iekrampēties un ieurbt skatienu vējstiklā; šajā korejietī (to patiesībā ražo Čehijā) ir vēlme stūri turēt ar vienu roku, bet ar otru roku spaidīt podziņas ap priekšējā paneļa centrālo ekrānu un meklēt mīļākos skaņdarbus. Arī tāpēc, ka i30, vismaz izmēģinātajam auto, bija negaidīti skanīga audio sistēma. Tas nozīmē - ja vien i30 nebūtu solīdi kluss, to varētu izmantot arī ārējo trokšņu slāpēšanai.

Par pasažieru telpas otru pusi runājot - te nav tādu pārsteigumu, kam būtu īpaši jāvelta uzmanība. Aizmugurējais sēdeklis nav tik ērts kā šūpuļkrēsls un parkets zem tā nečīkst, taču vietas kājām ir gana un atzveltnes slīpums neradīs apgrūtinājumus arī tālākos braucienos. Un bagāžnieks apmierinās jebkura kompaktklases auto pircēja vajadzības, jo standarta konfigurācijā tā ietilpību apzīmē ar 378 litriem, bet, ja nolaiž aizmugurējās atzveltnes, tad lietderīgi izmantojamā telpa līdz griestiem ir 1316 litri.

Jāpiezīmē, ka i30 var arī nebūt tik ikdienišķi garlaicīgs, kā šis modelis ar 135 zirgspēku motoru un automātu, jo

līdz ar modernizāciju modeļu saimē ir uzņemts jauns biedrs - i30 Turbo.

Tas, būdams apgādāts ar 186 zirgspēku motoru, ne tikai brauc ātrāk, bet arī izskatās ātrāks. Dabā gan vēl jaunā turbomašīna nav redzēta, taču fotoattēlos tās atšķirības iezīmes ir skaidri novērojamas.

Ar nepilnu 23 tūkstošu eiro bāzes cenu turbo modelis ir dārgākais visā Hyundai i30 paletē. Ja tik daudz jaudas nevajag un arī mēneša maksājumus gribas mazākus, tad izmēģinātās modifikācijas sākuma cena ir turpat 20 tūkstoši eiro. Ja arī tas ir par daudz, tad i30 piedāvā arī citas izvēles iespējas, piemēram, 1,4 litru benzīna modeli ar 100 zirgspēkiem un 15 tūkstošiem uz cenu zīmes. Pārejās motorizācijas opcijas ir 1,4 litru dīzeļdzinējs ar 90 ZS un 1,6 litru CRDi ar 136 ZS un 280 Nm.

Hyundai i30 Turbo
Hyundai i30 Turbo Foto: Hyundai
 
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Hyundai i30 hečbeka tehniskie dati

1.4 MPI MT1.6 GDI (MT/DCT)1.6T-DGDI MT1.4 CRDi MT1.6 CRDi MT/7DCT
Dzinējs1368 cc1591 cc1591 cc1396 cc1582 cc
Jauda100 ZS @ 6000 rpm135 ZS @ 6300 rpm186 ZS @ 5500 rpm90 ZS @ 4000 rpm136 ZS @ 4000 rpm
Griezes moments134 Nm@ 3500 rpm164 Nm @ 4850 rpm265 Nm @ 1500 - 4500 rpm240 Nm @1500~2500 rpm280 Nm @ 1500~3000 rpm (MT) 300 Nm @ 1750~2500 (7DCT)
0-100 km/h12,7 s9,9 / 10,7 s8 s13,5 s10,2/10,6 s
Vmax183 km/h195 / 195 km/h219 km/h173 km/h197 / 200 km/h
Vid.patēriņš5,6-5,8 l/100 km5,0-6,2 / 5,8 l/100 km7,3 l/100 km4,2 l/100km3,6–4,0 / 4,4 l/100 km
Garums4300 mm4300 mm4300 mm4300 mm4300 mm
Platums1780 mm1780 mm1780 mm1780 mm1780 mm
Augstums1465 mm1465-1470 mm1470 mm1470 mm1465 mm
Riteņu bāze2650 mm2650 mm2650 mm2650 mm2650 mm
PašmasaNo 1254 kgNo 1271 kgNo 1367 kgNo 1357 kgNo 1364 kg
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu