RUS
Tavs pārlūks ir novecojis, lūdzu atjauno to..
Sīkdatnes (cookies) mums sniedz iespēju uzlabot jūsu kā lietotāja ērtibas. Turpinot izmantot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. VAIRĀK >

TVNET tests: Hyundai i30

Normunds Avotiņš/ speciāli TVNET 4
  • Raksts
  • Video
  • Foto
Foto: Hyundai

Eiropā darinātais korejiešu kompaktnieks demonstrē ievērojamu progresu «gatavs valkāšanai» tipa automobiļu radīšanā.

Tas nu patiešām ir drosmīgi. Jaunā i30 prezentācijas stūrī zils uz balta rakstīts: «der neue volkswagen», «jaunais tautas auto». Hyundai patiešām nepalaiž garām pat vismazāko iespēju ietriekt nazi dīzeļgeitas vajātā konkurenta mugurā. Lai gan i30 formāli skaitās korejiešu automobilis, patiesībā tas izstrādāts Vācijā, Riselsheimā, bet ražots Čehijā, Nošovicē. Pirms desmit gadiem uzbūvētajā rūpnīcā strādā 3400 darbinieku, kas ir trīsarpus reizes vairāk, nekā pašā ciemā vispār ir iedzīvotāju – pēc pēdējiem datiem, veseli 970.

Hyundai to uzskata pat modernāko autoražotni Eiropā, un, pat ja tā nav, 1,12 miljardu eiro investīcijas un 300 000 - 350 000 automašīnu ražošanas kapacitāte gadā tik un tā ir laba viela pārdomām mūsu mazo pašvaldību tuvredzīgajiem vietvalžiem un viņu aizspriedumainajiem pavalstniekiem, kas neparko nevēlas manīt jelko industriālu tuvāk par piecdesmit kilometriem no savas dzīvesvietas.

Čehu Hyundai jaunākā paaudze stājās mūsu priekšā Baltijas mēroga prezentācijā ar testa braucienu līdz Rundāles pilij un atpakaļ. «Baroka mākslas brīnums» ir labs fons nobrieduša dizaina automobilim. Jaunā i30 vizuālais tēls ir tiešs, pārlaicīgs, lēni novecojošs un pielāgots plašu tautas masu gaumei.

Kas tas ir?

FOTO: Hyundai

Hyundai i30 trešās paaudzes modelis (pirmā un otrā paaudze debitēja attiecīgi 2007. un 2012. gadā) radīts uz pilnīgi jaunas šasijas, kas paredz ne tikai absolūti citādus izmērus, bet arī tādus modernās autobūves smalkumus kā daudzsviru aizmugurējā piekare. Sekojot jaunākajai tendencei, ka automašīnas kļūst garākas, platākas un zemākas, i30 ir par 4 centimetriem garāks nekā iepriekš (4,34 m), par veseliem 9,5 cm platāks (1,80 m) un par vienu centimetru zemāks (1,46 cm). Universāli tīkama industriālā dizaina izstrāde neizbēgami noved pie atsaucēm ne tikai uz saviem, bet arī svešiem produktiem, tāpēc i30 vienlaikus līdzinās visam un nekam. Katrs hečbekā saskata kaut ko citu – BMW, Mazdu, Infiniti un pat Audi. It kā gaisā pakārtā numurzīme fakturētā radiatora režģī patiešām ir četru riņķu pazīšanās zīme, bet ar to arī visa līdzība ir galā. Kas attiecas uz iepriekšminētajiem gabarītiem, tie gan nav rekorda cienīgi – tā, piemēram, aktuālā Opel Astra ir par trīs centimetriem garāka.

Salons izskatās reāli kvalitatīvs no augšas līdz apakšai. Viduskonsoles arhitektūru mēs pazīstam no jaunā i20, bet stūri no Hyundai Ioniq, tikai te vēl nākusi klāt oriģināla, ļoti pārskatāma mērskalu kombinācija un desmitgades beigu automašīnām raksturīgā, panelī burtiski iespraustā multimediju iekārtas «planšete». Tur arī viss ir labi, un i30, kam navigācija nav tikusi standartā, to var piepirkt klāt par samērīgiem 495 eiro. To pašu var paveikt ar aktīvajiem LED starmešiem (995 eiro) un drošības pakotni (1195 eiro), kas sastāv no padsmit obligātajiem asistentiem. i30 Style tas viss un 17 collu diski jau ir standartā, tāpēc papildus var atļauties ventilējamus ādas sēdekļus par 795 eiro un panorāmas lūku ar gaismiņām kā vannasistabas spogulim par vēl 900 eiro. Kā vienas, tā otras opcijas lietderība ir apšaubāma, tāpēc iznāk, ka, nopērkot i30 Style, jūs pret-a-porter veidā saņemat visu, kas šajā automašīnā ir nepieciešams un vērtīgs.

Kā tas brauc?

FOTO: Hyundai

Jaunā i30 dinamiskais raksturs ir stipri atkarīgs no motora un riepām. Pirmajā tuvinājumā mums palaimējās izbraukt ar abiem benzīna turbomotoriem – vienlitra trīscilindru GDI (120 ZS) un 1,4 litru GDI ar 140 ZS un DCT pārnesumkārbu (to var dabūt tikai šim dzinējam un vēl jaudīgākajam dīzelim). «Litrīgais komforts», kā pa fikso nokristījām pirmo testa auto, uzrunāja ar dinamiku, līganu gaitu un negaidīti labu skaņas izolāciju.

Prezentācijās reti pieejamie zemesceļi šoreiz izgaismoja automašīnu no labās puses, jo akmeņu sitienu slāpēšana arkās un vispārējais akustiskais komforts ir augstā līmenī. Cita lieta, ka sēdpozīcija un ergonomika joprojām paredzēta neliela auguma cilvēkiem, bet personas virs 1,80 m sēž pārāk augstu un nevar pietiekami ērti darboties ar pārnesumkārbas sviru. Lai notiek, pārkāpsim uz 1,4, tur ātrumi nav jāslēdz, bet, ja ir, tad tam domātas lāpstiņas uz stūres! Eleganti īsiņā DCT svira iegulst D pozīcijā, un motors rāda, ko spēj. 1,4 litru izpildījums ir mazliet jaudīgāks, taču ne daudz ātrāks, vismaz subjektīvi, taču apvienojumā ar divsajūgu kārbu piešķir automašīnai papildu vērtību ne tikai cenā, bet arī sajūtās.

Vienīgā darvas karote ir 225/45 R17 riepas, kas uz nevīžīgākajiem Zemgales ceļiem krata daudz vairāk nekā 205/55 R16, bet uz gludas šosejas Michelin Primacy 3 fonā ģenerē pastāvīgu rites troksni. Šīm riepām tas vispār nav raksturīgi, tāpēc sliecos domāt, ka varbūt vainojams nepareizs riepu spiediens. Otrs OEM riepu piegādātājs šim modelim ir Hankook - varbūt korejietis ar korejieti saprotas labāk, lai gan man ir aizdomas, ka riepas ražotas Ungārijā.

Kā daudzi Hyundai modeļi, i30 no vadāmības un temperamenta viedokļa ir automobilis bez īpašām pazīmēm – nekas nekaitina, bet nekas arī īpaši neuzrunā, tostarp arī Sport režīma ieslēgšana. Un ja tā, tad es neredzu jēgu maksāt par Style ar tā 17 collu riepām.

Kas to pirks?

FOTO: Hyundai

Latvijā tie būs uzņēmumu autoparki, to uzturētāji un lielās autonomas, kamdēļ cenas/snieguma sadaļa kļūst vēl sensitīvāka. Hyundai i30 Comfort ar 1.0 T-GDI motoru maksā 18 990 eiro, kas ir laba cena. Attālums līdz tādam pašam Style modelim ir tieši 3000 eiro, kas ir gana daudz, lai apsvērtu iespēju pievienot tikai daļu no iepriekš uzskaitītā papildaprīkojuma, - nedrīkstam aizmirst arī metālisko krāsojumu par 295 eiro.

Vai 1,4 litru motors ir par to tūkstoti eiro labāks, atklās tikai individuāls testa brauciens, tomēr man ir aizdomas, ka topa motorizācija paliks reto privāto pircēju rokās. Uzņēmumiem, kam svarīga cena un pietiek, ka automašīnai vispār ir kaut kāds motors, Hyundai piedāvās i30 Classic ar veco, atmosfērisko 1,4 MPI motoru: 100 zirgspēku, 15 collu tērauda diski, kondicionieris un 14 990 eiro cena, - nekādu bēdu. Nežēlastībā kritušā dīzeļdzinēja sadaļā i30 piedāvā 1,6 litru CRDi ar trim dažādām jaudām, taču sākuma cena ir jau 17 590 eiro. Lai gan automobilis kļuvis sarežģītāks un tā standartaprīkojumā ir daudz vairāk elektronisku palīgrierīču nekā agrāk, Hyundai joprojām saglabā piecu gadu garantiju.

Hyundai i30 sākuma cena ir 14 990 eiro.

Vairāk par Hyundai i30

Drošība Dīzeļgeita IT Latvija ES Vācija Ceļi Volkswagen Investīcijas Rundāles pils
4 Komentāri