Pasaules ekskluzīvākais motocikls? (48)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Itāliešu moto tūninga kompānija NCR, kas specializējusies Ducati motociklu pilnveidošanā, nākusi klajā ar modeli, kas pamatoti pretendē uz pasaules ekskluzīvākā motodivriteņa statusu.

Kā jums šķiet, kurš no pēdējo desmit gadu laikā izgatavotajiem motocikliem iemieso visu labāko dizainā un tehnikā? Atbilde tālu nav jāmeklē! Izlaižot vienu otru custom žanra braucamrīku, ķēniņa troni viegli iegūst Ducati MotoGP motocikla ielas versija Desmosedici RR.

2007. gada pasaules čempiona Keisija Stounera raķetes replika ielas satiksmē nonāca ar visai minimālām izmaiņām, kuru starpā bija vien daži pārveidojumi ikdienas ekspluatācijai. Protams, ar atbilstošu cenu, 40 000 mārciņu, un ierobežotā 1500 eksemplāru sērijā.

Taču dažiem cilvēkiem arī ar pašu labāko ir par maz un viņu vidū noteikti ir speciālisti no NCR, kas ar Ducati uzlabošanu un sagatavošanu visaugstākā līmeņa sacīkstēm nodarbojas jau kopš 1967. gada. Viņu jaunākais veidojums ir pārbūvēts Desmosedici RR jeb NCR M16. Un runa nebūt nav par atsevišķu detaļu aiztsāšānu, bet par jaunu konstrukciju.

Viss, kas nav izgatavots no melnās šķiedras, ir izvirpots, izmantojot vai nu titānu, vai aviācijas alumīniju. Tā rezultātā M16 bez degvielas sver 145 kg!

Atslēgas vārds šajā projektā ir oglekļa šķiedra. No tās ir izgatavots rāmis ar optimizētu gaisa pievadi ieplūdes kolektoram un pakaļējā dakša. Šādi M16 atkal līdzinās Keisija Stounera un Nikija Haidena aktuālajiem sacīkšu motocikliem. Ar to eksotiskā materiāla pielietošana vēl nebeidzas – no tā tapis arī aptecētājs, bāka, astes daļa, dubļusargs un riteņi.

Savukārt viss, kas nav izgatavots no melnās šķiedras, ir izvirpots, izmantojot vai nu titānu, vai aviācijas alumīniju. Tā rezultātā M16 bez degvielas sver 145 kg! Tas ir 3 kg mazāk nekā aktuālie 800 cm3 MotoGP motocikli un 26 kg mazāk nekā oriģinālais Desmosedici RR.

Speciālistiem parakņājoties motora vadībā, jauda uz pakaļējā riteņa ir sasniegusi vairāk nekā 200 ZS

NCR pastiprinātu uzmanību pievērsuši arī Desmosedici 989 cm3 V4 motoram. Saskaņā ar oficiālajiem tehniskajiem datiem tā jaudai rūpnīcas izpildījumā vajadzētu būt 197 ZS, taču, kā rādījuši daudzkārtēji mērījumi uz stendiem, tā tas gluži nav. Toties tagad, parakņājoties motora vadībā, jauda uz pakaļējā riteņa ir sasniegusi vairāk nekā 200 ZS.

Nav brīnums, ka M16 ir sava oriģināla, no sacīkšu tehnikas nākusi elektroinstalācija un elektronika. Tā nodrošina saķeres kontroli un ļoti daudzveidīgu datu ierakstīšanu, trīs motora režīmu izvēli, kā arī adaptāciju degvielai un dažādiem braukšanas apstākļiem.

Garšīgās tehnikas parādi noslēdz piekare un bremzes. Öhlins dakša un amortizators ir ar MotoGP specifikāciju jeb, citiem vārdiem, labāku piekares elementu šajā pasaulē vispār nav. Tas pats attiecas uz Brembo bremzēm ar keramiskajiem diskiem.

Varētu rasties loģisks jautājums – vai, kad un par kādu cenu M16 varēs nopirkt Rīgā? Tūlītēja atbilde nav pieejama, taču šobrīd notiekošajā Ducati pasaules nedēļā, kur M16 piedzīvoja oficiālo pirmizrādi, tapis zināms, ka eksluzīvo modeli izgatavos tikai pēc pasūtījuma. Sākam vairāksolīšanu!?

Tehniskie dati

ModelisNCR M16
Cena
Maks. ātrums
Jauda200+ ZS
Grieze
Motors989 cm3, V4, 4 taktu, 16 vārsti
Diametrs/gājiens86 x 42,56 mm
Kompresija13,5:1
Degvielas sistēmaiesmidzināšana
Transmisija6 pārnesumi, ķēde
Starteriselektriskais
Rāmisoglekļa šķiedras
Priekšējā piekareÖhlins FGR000 43 mm teleskopiskā dakša
Pakaļējā piekareÖhlins TTX monoamortizators
Gājiens
Priekšējās bremzesBrembo skavas ar diviem Braketeck 220 mm diskiem
Pakaļējās bremzesBrembo skava ar Braketeck 220 mm disku
Riepas priekš./aizm.120/70 R17 * 190/55 R17, Metzeler Racetec
Svars145 kg (bez degvielas)
Riteņu bāze1430 mm
Dakšas leņķis/iznesums
Sēdekļa augstums
Bākas tilpums
Krāsaspēc pircēja izvēles
Komentāri (48)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu