Parīzē prezentēts jaunais Passat (21)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Parīzes auto šovā, kurš no šodienas ir atvērts mediju pārstāvjiem un industrijas profesionāļiem, Volkswagen prezentējis ģimenes automobiļa Passat septīto paaudzi.

Volkswagen Passat tiek piedāvāts jau kopš 1973. gada, un kopš tā laika visā pasaulē šis modelis pārdots vairāk nekā 15 miljonos eksemplāru. Tagad izlaists jauns Passat, kas oficiāli aizvien skaitās vidējās klases auto, taču aizvien vairāk tiecas iejaukties starp klasi augstāk stāvošiem auto.

Dizaina ziņā auto no priekšpuses līdzinās VW flagmanim Phaeton, arī aprīkojuma un izmantoto materiālu ziņā auto vairs it kā neiederas tautas klasē. Tomēr VW norāda, ka Passat aizvien atbildīs tautas auto cenu grupai kaut vai tādēļ, ka nodrošinās augstu pievienoto vērtību. Piemēram, visiem dīzeļautomobiļiem standarta aprīkojumā ir iekļauta dzinēja izslēgšanas/ieslēgšanas sistēma, kā arī bremžu enerģijas rekuperācijas iekārta. Tā pieejama arī visiem benzīnniekiem, izņemot mazāko 1,4 litru (122 ZS) modeli, kam iekārtu var uzstādīt tikai pēc īpaša pasūtījuma.

Foto: Volkswagen

Vairāk drošības

Kopumā  Passat ir nākamā tehnoloģiskā progresa demonstrācijas platforma aiz jaunā Touareg. Tas ir auto, kas apgādāts, piemēram, ar automātisko distances regulēšanas sistēmu, kas spēj patstāvīgi apstādināt auto un izvairīties no sadursmes, ja braukšanas ātrums nepārsniedz 30 km/h. Passat ir pirmais VW markas auto, kam uzstādīts vadītāja noguruma mērītājs, pēc kura rādījumiem auto nosaka, vai šoferītim ir nepieciešama kafijas pauze un, ja jā, tad vadītājs tiek attiecīgi brīdināts ar skaņas signāliem un simboliem instrumentu panelī.

Passat sastopamas arī Touareg adaptīvās tālās gaismas, kas patstāvīgi pieregulē stara leņķi un izvērsumu, lai maksimāli izgaismotu ceļu, bet tai pašā laikā neapžilbinātu pretī vai priekšā braucošos.

Bagāžnieku atver ar kāju

Tāpat auto ir virkne jaunu komforta iekārtu, piemēram, Easy Open auto atslēgšanas un iedarbināšanas sistēma. Īpaši noderīga tā būs tad, ja abas rokas būs aizņemtas, bet vajadzēs atvērt bagāžnieka vāku - tad atliks vien ar kājas kustību pamodināt sensoru aizmugurējā bamperā, un pēc brīža jau mantas varēs likt bagāžniekā.

Lai nebojātu ārējo dizainu, jaunajam Passat ir atlokāms piekabes āķis, kas ikdienā guļ zem bampera. Tā atlocīšanai nepieciešams vien nospiest pogu bagāžniekā; turpat arī atrodas slēdži sēdekļa atzveltnes nolaišanai. Vēl Volkswagen atzīmē, ka jaunajam Passat ir skaņu izolējoši sānu logi kā jaunajam Sharan, otrās paaudzes parkošanās asistents, kas spēj auto novietot ne tikai ielas malā, bet arī starp diviem paralēli stāvošiem auto, kā arī navigācijas sistēma, kas, izmantojot kameru, lasa ātrumu ierobežojošās ceļa zīmes un tās ataino uz centrālā skārienjutīgā ekrāna.

Foto: Volkswagen

Par 18% ekonomiskāki motori

Kopumā jaunajam Passat tiek piedāvāti desmit dažādi motori, kas nosedz jaudas spektru no 105 līdz 300 zirgspēkiem. Ekonomiskākais no visiem ir 1,6 litru dīzeļdzinējs ar 105 ZS un 250 Nm -  tas vidēji patērē tikai 4,2 litrus degvielas. Salīdzinājumam mazākais benzīnnieks, jau minētais 1,4 litru turbo dzinējs ar 122 zirgspēkiem, vidēji kombinētā ciklā patērē 5,8 litrus degvielas.

Vēl būs pieejami 1,8, 2 un 3,2 litru benzīna dzinēji ar 160, 211 un 300 zirgspēkiem, 1,4 litru 150 zirgspēku motors, kas darbojas ar dabasgāzi, kā arī trīs 2 litru dīzeļi ar 140 un 170 ZS. Desmitā motora parametrus VW neprecizē, bet tas varētu būt agregāts, ko uzstādīs Passat BlueMotion modelim.

Komentāri (21)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu