Saab PhoeniX - ar atmiņām par Ursaab (36)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Ženēvas auto šovā Saab prezentējis konceptauto, kura "aeromocionālais" dizains liecina par markas saknēm aviācijā.

Saab PhoeniX kā konceptauto demonstrē dizaina nianses un tehnoloģiskos sasniegumus, ko zviedri lietos, nākamajos Saab automobiļos. Auto ir konstruēts uz nākamās paaudzes 9-3 tehnoloģiskās platformas, taču ir izceļas ar ne visai parastu dizainu, kurā atkal dominē aviācijas tēma. Piemēram, PhoeniX atkal izmantots kupolveida stikla jumts, kuram līdzīgu Saab dizaineri jau piedāvāja 2006.gada konceptmašīnā Aero-X. Bet, kopumā ņemot, aeromocionālais dizains atspoguļo centienus iegūt aerodinamiski maksimāli efektīvu auto un kaislīgu inovāciju ieviešanu, kas savulaik, 1946.gadā, palīdzējuši radīt oriģinālo Ursaab. Jāsaka, ka efektivitāte ir iegūta, jo konceptauto virsbūves aerodinamiskās pretestības koeficients ir tikai 0,25.

Salonā, kurā var iekļūt pa augšup veramām durvīm, minimālisma stils esot apvienots ar modernākajām tehnoloģijām un Saab automobiļos ierasto, pret vadītu pavērstā priekšējā paneļa koncepciju.

Priekšējā panelī uz atsevišķa moduļa, kas pret vadītāju pagriezts 45 grādu leņķī, vietu ir atradusi IQon multimediju un komunikācijas sistēma, kuras pamatā ir Android operētājsistēma. Bez vadītāja PhoeniX salonā paredzēta vieta vēl trim cilvēkiem, tiesa gan, diviem aizmugurējiem jāmēģina iekārtoties tādos kā rezerves sēdekļos, jo sēdvietu formula oficiāli ir 2+2.

Zem Saab konceptmašīnas motora pārsega un bagāžnieka grīdas pārsega atrodas mūsdienīgs spēka agregātu kopums. Priekšā tas ir 1,6 litru turbodzinējs ar 200 zirgspēkiem, bet aizmugurē - 25 kilovatu jeb 34 ZS elektromotors. Tā darbināšanai kalpo kompakts akumulatoru bloks, ko lādē braukšanas laikā, izmantojot bremžu enerģijas reģenerācijas sistēmu, bet teorētiskais degvielas patēriņš, ko ar šādu auto būtu iespējams sasniegt, ir 5 litri uz 100 kilometriem.

Kā norāda Saab, eXWD sistēmas pilnveidošana patlaban turpinās, lai iespējami ātri būtu pieejami arī pirmie sērijveida Saab hibrīdi.

Komentāri (36)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu