Noskaidrots, kuru klašu auto vislabāk saglabā vērtību

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: BMW

BIGBANK auto vērtības pētījums, kas veikts sadarbībā ar Banku augstskolas pētniekiem, atklāj, ka Latvijā vislabāk vērtību saglabā apvidus auto klase, kuras automašīnu vērtība pret jaunu automašīnu 5. lietošanas gadā ir vidēji 49%, kam seko lielā klase ar 43% vērtību pret jaunu automašīnu, bet vissliktāk vērtību saglabā vidējās klases auto ar 33% no vērtības pret jaunu automašīnu un daudzfunkciju klase ar 34% no vērtības pret jaunu ekvivalentu automašīnu.

Pētījums parāda, ka, vērtējot kopumā, automašīnas ar dīzeļdegvielas dzinējiem 3. – 5. gadā saglabā vidēji par 9% augstāku vērtību salīdzinājumā ar jaunu automašīnu nekā benzīna dzinēju automašīnas. Piektajā gadā dīzeļdegvielas dzinēju auto saglabā vidēji 41% no vērtības salīdzinājumā ar jaunu automašīnu, bet benzīna dzinēja automašīnas – 37%.

Lielākās atšķirības vērtības saglabāšanā modeļu starpā vienas klases ietvaros ir lielajā klasē, bet mazākās – mazajā klasē

Pētījums parāda arī lietotu automašīnu vērtību atšķirības modeļu starpā vienas auto klases ietvaros. Pētījumā tika izvērtēti triju Latvijā šš gada pirmajos astoņos mēnešos populārāko reģistrēto modeļu vērtību maiņas gadu gaitā. Analīze atklāj, ka apvidus auto klasē vērtības saglabāšanas līderis ir BMW X5 ar 42% no vērtības 5. gadā salīdzinājumā ar jaunu tā paša modeļa automašīnu. Salīdzinājumam - Volvo XC 90 vidēji saglabā 30% no vērtības, bet Nissan X-Trail parāda 54% no vērtības, tiesa gan, tas attiecas uz ceturto gadu, jo šim modelim nav pietiekami daudz datu par vecākām automašīnām.

Auto vērtība pret jaunu 5. gadā pa automašīnu klasēm

Auto klaseVērtība 5. gadā
Apvidus klase49,00%
Lielā klase43,00%
Mazā klase39,00%
Kompaktā klase37,00%
Daudzfunkciju klase34,00%
Vidējā klase33,00%

Būtiskākās vērtības atšķirības vienas klases ietvaros ir automašīnām lielajā klasē, kur BMW 5. sērijas automašīnas saglabā 51% no vērtības 5. gadā, savukārt Mercedes E-klases automašīnas seko ar 40% no vērtības un Audi A6 ar 32% no vērtības salīdzinājumā ar jaunu automašīnu. Samērā lielas vērtības atšķirības modeļu starpā ir arī kompaktajā klasē, kur vērtības saglabāšanas līderis ir VW Golf ar 39% no vērtības 5. gadā, kam seko Opel Astra ar 37% un Ford Focus ar 28%.

Mazajā auto klasē ir nebūtiskas vērtības atšķirības modeļu starpā, proti, VW Polo saglabā vidēji 40% no vērtības 5. gadā, bet Opel Corsa un Škoda Fabia saglabā 38% no vērtības. Atšķirības ir samērā nelielas arī daudzfunkciju auto klasē, kur vērtības saglabāšanas līderis ir VW Sharan modelis ar 35% no vērtības 5. gadā, kam seko Opel Zafira ar 33% no vērtības un VW Touran ar 30% no vērtības.

Vidējā auto klasē, kas saskaņā ar pētījumu vērtību caurmērā saglabā zemākā līmenī, līdera pozīcijā ir BMW 3. sērijas automašīnas, kas saglabā 39% no vērtības 5. gadā. Tam seko Audi A4 ar 33% un VW Passat ar 32% no jaunas automašīnas vērtības.

Papildaprīkojums, it sevišķi ādas salons, ļauj vērtību saglabāt labāk

BIGBANK pētījums atsevišķi parāda arī automašīnas papildaprīkojuma ietekmi uz lietotas automašīnas pārdošanas cenu, atklājot, ka tāda papildaprīkojuma kā ādas salons, automātiskā ātrumkārba un klimata kontrole iekļaušana automašīnā ļauj 3. – 5. lietošanas gadā vērtību saglabāt vidēji par 10% labāk un vērtības kritums ir lēnāks.

Papildaprīkojuma ietekme uz lietotas automašīnas vērtību

Papildaprīkojuma veidsVidējā automašīnas vērtības saglabāšana pret standarta komplektācijas modeli 3. – 5. gadā
Ādas salons25,00%
Automātiskā ātrumkārba21,00%
Klimata kontrole10,00%
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu