Maijā mazlietotie auto līderi — «Mercedes» un «BMW»

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: «Latvijas Avīze»

Latvijas jaunu auto tirgus jau nostabilizējies.

Goda pjedestāls starp autoražotājiem kārtējo mēnesi nemainās. Šoreiz ielūkosimies arī mazlietotu automobiļu tirgu.

Par piektdaļu mazāk

Par mazlietotu auto ierasts uzskatīt automašīnu, kas būvēta pirms trim vai mazāk gadiem, jo tas ir vidējais jaunu spēkratu garantijas termiņš. Maijā mūsu valstī pirmoreiz ievestas un reģistrētas 287 šādas automašīnas. Visai maz, salīdzinot ar maijā pārdotajiem 1574 jauniem auto.

Patiesībā jau šāda situācija atbilst priekšstatam par eiropeisku valsti. Jauns spēkrats gan ir krietni dārgāks nekā mazlietots. Klasiska shēma skan šādi. Pēc gada lietošanas auto maksā 75 procentus no tā sākotnējās vērtības, pēc diviem gadiem — 65 procentus, pēc trim gadiem — 45 procentus. Taču viengadīgu un divgadīgu auto tirgus mūsu valstī nav, jo, apmaksājot nodokļus un transportēšanas izdevumus, mašīna maksā teju vai jauna auto cenu. Pieprasītākas ir trīsgadīgas automašīnas, tomēr tām ražotāja sniegtā garantija jau beigusies. Tāpēc mazlietotu mašīnu atmaksājas pirkt tikai salīdzinoši dārgu, kas jauna auto statusā maksā pat turīgam cilvēkam nepieņemamu summu. Tā teikt, ietaupīšu uz mašīnas cenu un apņemšos maksāt vairāk par auto remontu neparedzētu defektu gadījumā.

Limuzīni ir iecienītākie mazlietotu auto tirgū. Maijā pirmais starp automarkām ir prestižais «Mercedes» ar 49 reģistrētiem auto, seko «BMW» ar 48 auto. Starp populārākajiem modeļiem arī dominē šo vācu autoražotāju mašīnas. Līderi ar 15 auto ir luksusa klases pārstāvis «BMW» septītā sērija un lielās klases modelis «Mercedes E» klase, par vienu auto atpaliek lielās klases modelis «BMW» piektā sērija.

Interesanti, ka tikai divas mašīnas no mazlietotu auto saraksta maijā reģistrētas vairāk nekā attiecīgais modelis jauna auto statusā šā gada piecos mēnešos kopā. Tātad «BMW» septītās sērijas sedanam šogad reģistrēti tikai septiņi jauni auto pret 15 mazlietotiem maijā. «Opel Zafira» minivenam trīs jauni pret četriem mazlietotiem. Pirmās mašīnas gadījumā pamatojums zināms — jauna auto cena ir gluži vai kosmiska. Otrā auto gadījumā jāvaino pircēju zudusī interese par šo minivenu, jo visi gaida šā modeļa jauno paaudzi, pasūtīt gan jauno auto nevar. Un nevienu nevar ieintriģēt ar lētāku cenu. Zinām, ka vienmēr automobili tā ražošanas beigās var iegūt krietni lētāk.

Sīva cīņa

Pēc piecu mēnešu pārdošanas apjomiem jaunu auto tirgū septiņās no deviņām auto klasēm līderpozīcijas, visticamāk, nemainīs neviens tagadējais pirmās vietas ieguvējs. Neskaidra situācija ir tikai vidējā klasē un minivenu vidū.

Vidējā klasē, kur sīva cīņa par gada populārākā modeļa godu norisinās starp «Škoda Octavia» un «Toyota Avensis». Februārī vinnēja japāņu mašīna, martā līderos izvirzījās čehu auto, aprīlī japāņu modelis atguva zaudēto un maijā atkal paspēlēja pirmo vietu čehu automašīnai, visos minētajos mēnešos skaitot kopā pārdošanas apjomus no gada sākuma. To prognozēt ir grūti, jo abi automobiļi ir tehniski vienādi, arī garantija identiska. «Škoda» dīleris savā noliktavā tur lielāko auto skaitu, bet noliktavā neesošo komplektāciju modeļu ātrāk piegādā «Toyota» pārdevēji. «Octavia» ir lētāks nekā «Avensis», taču «Toyota» mūsu valsts lielākajā jaunu auto tirgū jeb Rīgā ir divi autocentri pret vienu «Škoda» salonu. Kurš uzvarēs, rādīs laiks.

Starp miniveniem martā un aprīlī populārākais bija «Volkswagen Touran», bet maijā to apdzina četri konkurenti ar «Opel Meriva» priekšgalā. Kā rakstīju, maijā mūsu valstī reģistrēti 1574 jauni vieglie automobiļi. Tas ir rekords, jo tik daudz spēkratu šogad nav pārdots nevienā mēnesī un, salīdzinot ar maija rādītājiem gadu iepriekš, šogad notirgots par 48 procentiem vairāk jaunu auto. Iemeslu izskaidroju rakstā pirms mēneša, proti, maijā vairākums cilvēku saņēma mašīnas, kuras bija pasūtījuši aprīļa nogalē Rīgā jaunu auto izstādē «Auto». Piemēram, «Toyota» gadījumā aprīlī pie jauniem auto tika tikai viena trešdaļa pircēju, pārējiem nācās gaidīt vēlāk.

Uzziņa

Jauno auto tirgus līderi maijā

Vieta; Modelis; Skaits

  • «Toyota Corolla» 113
  • «Hyundai Getz» 66
  • «Mazda 3» 51
  • «Opel Astra» 49
  • «Škoda Octavia» 49
  • «Ford Focus» 42
  • «Toyota Avensis» 41
  • «Mazda 6» 37
  • «Toyota Land Cruiser» 37
  • «Kia Sorento» 30

Avots: Ceļu satiksmes drošības direkcijas dati no 1. līdz 31. maijam.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu