Bulgārijā aizliedz valdības lidmašīnas "Tu-154" lidojumus (18)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Wikipedia

Bulgārijas civilās aviācijas uzraudzības iestāde aizliegusi valdības lidmašīnas "Tu-154" lidojumus saistībā ar to, ka tāda pati Polijas valdības lidmašīna sestdien avarēja Krievijā un katastrofā gāja bojā Polijas prezidents Lehs Kačiņskis un daudzas augstas Polijas amatpersonas.

Bulgārijas valdības lidmašīna "Tu-154" nelidos, kamēr nebūs noskaidroti pie Smoļenskas notikušās katastrofas apstākļi, laikrakstam "24 časa" sacīja Bulgārijas valdības avioparka vecākais pilots Penčo Penčevs.

Šī lidmašīna nelido jau kopš 1.aprīļa, jo atklājās, ka tās piloti nav nolidojuši šāda lainera vadīšanai nepieciešamo stundu skaitu. Pagaidām Bulgārijas augstākās amatpersonas savām vajadzībām izmanto īrētu lidmašīnu "Airbus".

Pēdējā reize, kad lidmašīnai bija tehniskas problēmas, bija 2008.gada aprīlī. Toreiz Bulgārijas prezidents Georgijs Parvanovs devās vizītē uz Meksiku, taču iesprūdušas šasijas dēļ laineris bija spiests nolaisties Azoru salās.

Jūnijā paredzēts, ka Bulgārijas valdības lidmašīna "Tu-154" tiks pārdota izsolē.

Krievijas amatpersonas paziņojušas, ka pagaidām nekas neliecina, ka Polijas prezidenta lidmašīnas katastrofā būtu vainojams tās tehniskais stāvoklis, bet par katastrofas iemeslu tiek uzskatīts pilotu lēmums nolaisties biezā miglā, ignorējot dispečera ieteikumu doties uz citu lidostu. Pagājušā gada decembrī lainerim, kurš bija ražots 1990.gadā, veikts kapitālais remonts Krievijas pilsētas Samaras rūpnīcā "Aviakor". Šo lidmašīnu izmantojuši arī iepriekšējie Polijas prezidenti Vojcehs Jaruzeļskis, Lehs Valensa un Aleksandrs Kvasņevskis.

Bez Smoļenskā avarējušās Eiropā valdību avioparkos ir vēl trīs lidmašīnas "Tu-154" - vēl viena Polijā, viena Bulgārijā un viena Slovākijā.

"Tu-154", kas var pārvadāt vairāk nekā 150 pasažieru, sāka veikt reisus 1972.gadā. 80.gados tās bija populārākās pasažieru lidmašīnas Padomju Savienībā. No 2010.gada Krievijas nacionālā aviosabiedrība "Aeroflot" vairs neizmanto "Tu-154", kuras tagad tiek uzskatītas par tehniski novecojušām.

Pavisam izgatavotas nedaudz vairāk kā 1000 lidmašīnas "Tu-154", no tām 68 ir avarējušas. Šogad Samaras rūpnīcā "Aviakor" paredzēts izgatavot pēdējo lidmašīnu "Tu-154", lai gan šo lidmašīnu sērijveida ražošana tika pārtraukta jau 1998.gadā.

Komentāri (18)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu