Traģēdija Čaka ielā. Kāpēc tā notika? (97)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: ‏@Patiesais / Twitter.com

Pagājuši gandrīz trīs mēneši kopš traģiskās avārijas Čaka ielā, kur pēc sadursmes ar trolejbusu dzīvību zaudēja jauna sieviete un viņas meitiņa. Kā mēms atgādinājums par 26.maija rīta notikumiem pie liktenīgās gājēju pārejas vēl nesen atradās dažas saulē izbalējušas un lietū izmirkušas mīkstās rotaļlietas...

Jāpabeidz ekspertīzes

Valsts policijas pārstāvis Toms Sadovskis TVNET sacīja, ka šajā lietā joprojām turpinās izmeklēšana. Viņš neprecizēja tās paredzamo laiku un to, vai ir noteikta aizdomās turamā persona.

Vienlaikus policijas pārstāvis apstiprināja, ka šajā lietā ir jāpabeidz vairākas ekspertīzes. Jau patlaban, vadoties no izmeklēšanas materiāliem, varot skaidri apgalvot, ka lieta tiks sūtīta prokuratūrai kriminālvajāšanas sākšanai un būs arī konkrēta vainīgā persona. Viņš neprecizēja, kas varētu būt šī vainīgā persona.

Savukārt RS preses sekretārs Viktors Zaķis TVNET sacīja, ka juridiski trolejbusa vadītāja turpina darbu uzņēmumā, taču praktiski viņa kopš negadījuma nav strādājusi. Sākumā viņai bija smagas veselības problēmas, tāpēc viņa izmantoja slimības lapu. Bet pēc tam un arī patlaban viņa atrodas atvaļinājumā.

Kopš avārijas viņa nav sēdusies pie trolejbusa stūres.

Liegums vadīt trolejbusu

Tikai tad, ja tiesa nospriestu, ka vairāk nekā 60 gadus vecā kundze ir vainojama avārijā, RS būtu tiesisks pamats neļaut viņai vadīt transportlīdzekli. Bet uzņēmums ir saņēmis dokumentu no policijas, ka kriminālprocesa ietvaros viņai ir noteikts liegums vadīt sabiedrisko transportu. RS šo liegumu ievēros, ja sieviete ieradīsies darbā.

Zaķis norādīja, ka pēc atvaļinājuma beigām sievietei ir trīs iespējas. Pirmkārt, nevar izslēgt, ka arī pēc atpūtas viņa var turpināt slimot, jo šāda avārija var atstāt smagas psiholoģiskas sekas. Ja kundze tomēr vēlēsies atgriezties darbā, ievērojot policijas noteikto liegumu,

RS viņai varētu piedāvāt darbu, kas nav saistīts ar transportlīdzekļa vadīšanu,

piemēram, par tīrītāju. Savukārt trešā sievietes iespēja ir uzteikt darbu RS un meklēt citu nodarbošanos.

Tā kā kundze joprojām atrodas atvaļinājumā, neviena no šīm iespējām pagaidām nav īstenota.

Iekšējā izpēte liecina, ka vadītāja nav vainīga

Pēc traģiskā negadījuma RS veica iekšējo izpēti. Tajā esot secināts, ka trolejbuss pirms liktenīgās gājēju pārejas brauca ar ātrumu, kas bija mazāks par 50 km/h. Tāpat izpētīts, ka tobrīd luksoforā dega zaļā gaisma.

Neskatoties uz izpēti, Zaķis uzsvēra, ka šajā gadījumā svarīgāka būs policijas izmeklēšana. Policijai ir gan daudz precīzāka metodika, gan plašākas izmeklēšanas iespējas. Tikai pēc policijas izmeklēšanas varēs pateikt, kura sieviete vainojama šajā traģiskajā avārijā - trolejbusa vadītāja vai bojāgājusī sieviete. Līdz šim RS nav saņēmusi no policijas kādu dokumentu par jaunu pavērsienu šajā lietā.

«Šobrīd nevaram līdz galam spriest par šo gadījumu, jo joprojām turpinās izmeklēšana,» RS pārstāvis teica un atgādināja, ka šajā gadījumā nav aizdomu, ka trolejbusa vadītāja būtu bijusi alkohola reibumā. Zaķis pastāstīja, ka

pēc šā negadījuma RS nav neko kardināli mainījusi.

Tāpat kā līdz šim turpinās darbinieku apmācība un izglītošana. Darbinieku apmācība notika, notiek un notiks arī turpmāk, viņš apgalvoja.

Tāpat atbilstoši sezonai RS komunikācijā ar darbiniekiem pievērš uzmanību dažādām lietām. Piemēram, vasaras sākumā lielāka uzmanība pievērsta riteņbraucējiem, bet līdz ar jauno mācību gadu vairāk vērības pievērsīs skolēniem, gājēju pārejām un satiksmei pie izglītības iestādēm.

Vīrietis atteicies no palīdzības

Pēc avārijas RS esot sazinājusies ar vīrieti, kurš zaudēja dzīvesbiedri un bērnu, un piedāvāja viņam divu veidu palīdzību: psiholoģisko un materiālo saistībā ar bērēm. Tobrīd vīrietis no abām piedāvātajām palīdzības iespējām esot atteicies. Viņš esot sacījis, ka nevēlas vairot negatīvo un pirms izmeklēšanas vainot trolejbusa vadītāju un RS.

Vīrietis lūdzis viņu netraucēt. Konstruktīvā sarunā viņš teicis - ja radīsies vajadzība, viņš sakontaktēsies ar RS pārstāvjiem ar jurista starpniecību.

Zaķis atgādināja, ka šis negadījums bijis traģisks visām iesaistītajām pusēm - gan bojāgājušo tuviniekiem, gan trolejbusa vadītājai un RS darbiniekiem. Tāpēc viņš aicināja cilvēkus pret notikušo izturēties pēc iespējas saprotošāk.

Lai gan RS daudz darot satiksmes drošības uzlabošanā, galvaspilsētas satiksme ir ļoti spraiga un, ik dienas operējot ar aptuveni 1000 transporta vienībām, no sadursmēm diemžēl nav iespējams izvairīties. Apkopotie dati gan liecina, ka

RS darbinieku vainas dēļ rodas tikai 5-10% avāriju, kurās RS transportlīdzekļi iesaistīti.

Turklāt vairumā gadījumu sadursmes ir salīdzinoši vieglas un skar tikai transportlīdzekļu «bleķus».

Pēdējo piecu gadu laikā, kamēr Zaķis strādā RS, viņš atminējās tikai vēl vienu traģisku avāriju ar bojāgājušo. Pirms aptuveni diviem gadiem Murjāņu ielā kādu sievieti iespieda sabiedriskā transporta durvīs.

Biežāk gadās, ka pasažieri gūst nelielus sasitumus, nobrāzumus un lūzumus. Vairumā gadījumu tie gūti tāpēc, ka pasažieri nav turējušies.

Portāls TVNET jau ziņoja, ka 26.maijā plkst. 8.10 Čaka ielā trolejbuss, kuru vadīja 1954.gadā dzimusi sieviete, uz gājēju pārejas notrieca 1982.gadā dzimušu sievieti un viņas 2009.gadā dzimušo meitu. Bērns no gūtajām traumām notikuma vietā mira, bet māte ar smagām traumām tika nogādāta slimnīcā. Vēlāk viņa nomira.

Komentāri (97)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu