Neparasti dāsni izdāļā pusmiljonu latu (147)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Neskatoties uz daudzām sāpīgajām problēmām Latvijas mediju tirgū, valsts pārstāvji pēkšņi kļuvuši ļoti dāsni un nolēmuši piešķirt pusmiljonu latu Latvijas Radio 5 (LR5) izveidei. Taču ir pamatotas bažas, vai bijušajai Radio 101 komandai ar ētera personību Tomu Grēviņu priekšgalā izdosies piesaistīt lielu skaitu jauniešu.

Latvijas Raidorganizāciju asociācijas (LRA) izpilddirektore Gunta Līdaka sarunā ar portālu TVNET pauda neizpratni par 2014.gada budžeta piešķiršanas principiem, ko realizē Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) attiecībā uz sabiedriskajiem medijiem.

Izbrīnu industrijā raisa bez publiska skaidrojuma un tirgus analīzes piešķirtais 500 tūkstošu latu finansējums jaunā LR5 izveidei.

Asociācija uztraucas, ka ar lielu valsts atbalstu tiek izveidots jauns radio, to nesaskaņojot ar industriju. Joprojām neesot skaidras un konkrētas atbildes, vai un kā šis radio darbosies reklāmas tirgū. Ja tā notiks, tas atstās iespaidu uz citiem medijiem.

Jādara svarīgākas lietas, nevis jāniekojas ar LR5

Industrijai arī trūkst atbilžu uz citiem svarīgiem jautājumiem. Piemēram, kāpēc NEPLP patlaban īsteno tieši šo LR5 projektu, nevis risina svarīgākas nozares problēmas.

Tirgū ir daudz smagu un sāpīgu problēmu, un

LR5 izveidei patlaban nevajadzētu būt prioritātei.

Ja tiešām atbildīgie vēlējās uzlabot Latvijas mediju nozari, viņi varēja rūpēties, piemēram, par LTV 7. kanāla sakārtošanu, sabiedriskā medija darbības nodrošināšanu vai risināt citas problēmas, Līdaka teica.

Tāpat asociāciju mulsina, kāpēc valsts LR5 tik pēkšņi, strauji un viegli piešķīra pusmiljonu latu, ja iepriekš atbildīgie naudas došanu ļoti rūpīgi apdomāja un skrupulozi analizēja. Turklāt raidorganizācijām nekādi

neizdevās noskaidrot, tieši kura amatpersona tik ātri un viegli nolēma piešķirt LR5 šo mediju tirgū diezgan lielo summu.

«Nav izprotams, kāpēc LR5 izveide ar tādu vērību un ātrumu tika pasludināts par prioritāti.»

Līdaka arī norādīja, ka lielākā daļa mūsdienu jauniešu neklausās tradicionālos radio, bet gan interneta radio. Tāpēc jaunā raidstacija varētu nemaz neinvestēt virszemes tīkla tīkla attīstībā.

Tāpat, iespējams, lietderīgāk būtu, ja LR5 atvēlēto pusmiljonu iztērētu, lai veidotu jauniešiem paredzētas programmas jau skanošajās radiostacijās, kam jau patlaban ir diezgan liela auditorija. Efekts varētu būt lielāks, taču šādu variantu atbildīgie neesot analizējuši.

Aplēses liecina, ka Grēviņa darbošanās LR5 varētu piesaistīt tikai aptuveni 40 tūkstošus jauniešu.

Vai ir lietderīgi tērēt pusmiljonu, lai Grēviņš piesaistītu tikai 40 tūkstošus jauniešu?

Kopumā Līdaka lēmumu par LR5 izveidi un finansējuma piešķiršanu vērtē kā sasteigtu, nepārdomātu un haotisku. Drīzāk NEPLP vajadzētu strādāt pie nozares un sabiedriskā medija sakārtošanas, nevis niekoties ar nišas radio izveidi.

NEPLP: Latvijas Radio 5 papildinās, nevis konkurēs ar komerciālo mediju piedāvājumu

Savukārt par radio jomu atbildīgais NEPLP loceklis Dainis Mjartāns, atbildot Raidorganizāciju asociācijas bažām, uzsvēris, ka LR5 ir jauns multimediju kanāls, ar kura palīdzību Latvijas Radio vēlas sasniegt jauniešu auditoriju.

«Jauniešu piesaiste Latvijas sabiedriskajiem medijam līdz šim, kā zināms, ir bijusi problemātiska. LR5 mērķis nav konkurēt ar komerciāliem medijiem vai piedalīties reklāmas tirgū, bet gan pildīt sabiedrisku pasūtījumu, piedāvājot kvalitatīvu un izglītojošu saturu jauniešiem modernā un pievilcīgā veidā.

Domāju, ka LR5 attīstība nāks par labu visai mediju nozarei Latvijā, jo radinās jauniešus vairāk patērēt Latvijā radītu saturu.» NEPLP norāda, ka

sabiedrisko mediju attīstība nevar notikt uz mediju tirgus rēķina,

bet gan ņemot vērā tirgus nepilnības, kas nenodrošina sabiedrības leģitīmās intereses.

No šāda viedokļa izvērtējot Latvijas Radio iesniegto koncepciju multimediālas jauniešu programmas izveidei, NEPLP ir secinājusi, ka ir atbalstāma šādas programmas izveidošana, lai sasniegtu plašu un dažādu jauniešu auditoriju ar sabiedriskam pasūtījumam atbilstošu saturu. Jautājumi par sabiedrisko mediju spēju sasniegt jauniešu auditoriju esot plaši un padziļināti analizēti koncepcijā par Latvijas Sabiedriskā medija izveidi.

NEPLP norāda, ka Latvijas Radio 5 tuvākā gada laikā nepiedalīsies radio reklāmas tirgū, un, ja tiks pakāpeniski palielināts sabiedrisko mediju finansējums no valsts budžeta un pieņemts lēmums par mediju nodevas ieviešanu (vienlaikus samazinot citu nodokļu slogu), sabiedriskie mediji vispār varētu iziet no reklāmas tirgus.

Komentāri (147)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu