60% no internetā veiktajiem pirkumiem neizdodas

Apollo.lv
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: «Scanpix»/AP

Eiropas Komisijas jaunais ziņojums par pārrobežu patērētāju e-komerciju liecina, ka pasūtījumu atteikums ir izplatīta problēma, Eiropas Savienības patērētājiem mēģinot iegādāties preces tiešsaistē citā dalībvalstī, portālu «Apollo» informēja Eiropas Komisijas pārstāvniecībā Latvijā.

Pētījumā notika plaša, anonīma iepirkšanās, mēģinot internetā iegādāties 100 populārus produktus, piemēram, fotoaparātus, kompaktdiskus, grāmatas, apģērbu. Atklājās, ka 60% no pārrobežu transakcijām patērētājs nevarēja pabeigt, jo pārdevējs nesūtīja produktu uz viņa valsti vai nepiedāvāja adekvātu pārrobežu maksājuma veidu.

Vismazākās iespējas patērētājiem veikt pārrobežu pirkumu ir Latvijā, Beļģijā, Rumānijā un Bulgārijā. Tomēr visās valstīs, izņemot divas, veiksmīga pārrobežu darījuma iespējas ir mazākas par 50%.

Skaidras ir arī iedzīvotāju zaudētās priekšrocības. Vairāk nekā pusē no dalībvalstīm 50% vai pat vairāk produktu tīmeklī citā valstī varēja atrast par 10% lētāk (ierēķinot transporta izdevumus). Un 50% meklēto produktu nebija iespējams atrast savas valsts tīmekļa vietnēs, un tos piedāvāja tikai citas dalībvalsts tirgotājs.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu