Pasaulē vienīgais augošais medijs — internets

Apollo.lv
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: «Reuters»/«Scanpix»

Neraugoties uz ekonomikas lejupslīdi un globālā reklāmas tirgus samazināšanos par 9,9%, salīdzinot ar 2008. gadu, interneta reklāmas tirgus 2009. gadā pieaug par 9,2%. Eksperti prognozē, ka 2009. gadā internets veidos 12,3% no pasaules reklāmas tirgus, jau šogad apsteidzot žurnālus, kuru tirgus daļa samazinās no 11,6% uz 10,3%, portālu «Apollo» informēja «ZenithOptimedia».

Internets ir vienīgais medijs, kuram 2009. gadā prognozējams pieaugums. Pieaugums prognozējams 9,2% apmērā, salīdzinot ar 2008. gadu. Kopš jūlija prognozētais pieauguma apjoms samazināts no 10,1% uz 9,2% atbilstoši aktuālajai situācijai un tās analīzei. Lielāko daļu no interneta reklāmas tirgus pieauguma veido apmaksātā meklēšana un novatoriski formāti.

ASV, kur pieejams visdetalizētākais interneta reklāmas iedalījums pēc veidiem, «ZenithOptimedia» prognozē, ka apmaksātā meklēšana internetā 2009. gadā pieaugs par 20%, interneta video pieaugs par 19%, sociālie mediji par 45% un mobilās reklāmas veidi par 69%. Interneta reklāmas apjomi 2011. gadā sasniegs 14,9% no pasaules kopējā reklāmas tirgus, ievērojami pieaugot no 10,2% 2008. gadā, liecina «ZenithOptimedia» jaunākā reklāmas tirgus tendenču un prognožu pētījuma rezultāti.

Pasaules ekonomiskās situācijas ietekme uz reklāmas tirgu ir bijusi daudz ievērojamāka, nekā paredzēja «ZenithOptimedia» prognozes šā gada jūlijā, kad reklāmas tirgus lejupslīde 2009. gadā tika prognozēta 8,5% apmērā, salīdzinot ar iepriekšējo gadu. Aktuālā tirgus analīze liek pārstrādāt datus, prognozējot pasaules reklāmas tirgus lejupslīdi 2009. gadā vēl lielāku — 9,9% apmērā.

2009. gada otrā puse pasaules reklāmas tirgū būs mazāk sāpīga nekā šā gada pirmā puse, norāda «ZenithOptimedia» analītiķi. Reklāmas tirgus pieaugums 2010. gadā prognozējams 0,5% apmērā, salīdzinot ar 2009. gadu. Tiesa, prognoze ir mazāk optimistiska nekā bija atbilstoši datu analīzei šā gada jūlijā, kad 2010. gada tirgus izaugsme bija prognozēta 1,6% apjomā.

Visu pārējo mediju reklāmas apjomi samazinās. Laikraksti un žurnāli atrodas straujā lejupslīdē — «ZenithOptimedia» prognozē, ka laikrakstu reklāmas apjomi pasaulē šogad pazemināsies par 17%, žurnālu reklāmas — par 20%. Abos gadījumos šis ir īpaši smags ilgtermiņa tendences piemērs; šo mediju reklāmas apjomi samazinājušies kopš 2007. gada, un «ZenithOptimedia» prognozē, ka preses reklāmas apjomu samazināšanās turpināsies arī atlikušo prognožu periodu (vismaz līdz 2011. gadam, ieskaitot). Citu mediju perspektīvas ir labākas — televīzijas, kino un vides reklāmā 2010. gadā atsāksies pieaugums, 2011. gadā pieaugums būs vērojams arī radio reklāmā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu