LDz turpinās sadarbību ar Polijā par nodokļu izkrāpšanu aizdomās turēto Lūsi

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova / LETA

«Latvijas dzelzceļš» (LDz) koncerns turpinās sadarbību ar Polijā par nodokļu izkrāpšanu aizdomās turēto nu jau bijušo LDz meitasuzņēmuma «LDz loģistika» valdes priekšsēdētāju Verneru Lūsi, apstiprināja LDz meitasuzņēmuma «LDz Cargo» valdes loceklis Aleksandrs Kazačkovs.

Viņš norādīja, ka tas ir skaidrojams ar Lūša kompetenci loģistikas jomā. Tāpēc «LDz Cargo» ar Lūsi iepriekš ir noslēdzis uzņēmuma līgumu par darbu kravu piesaistīšanā un loģistikas jautājumu pilnveidošanā Lietuvā.

«Ņemot vērā uzņēmuma [»LDz Cargo«] ekonomiskās intereses Lietuvā un Vernera Lūša neapšaubāmo kompetenci loģistikas jomā, kā arī viņa faktisko atrašanās vietu, «LDz Cargo» turpina sadarbību [ar Lūsi],» teica Kazačkovs.

Viņš arī atzīmēja, ka Lūsis esot organizējis uzņēmumam «LDz Cargo» B tipa sertifikāta saņemšanu Lietuvā, kas nodrošina atļauju uzņēmumam veikt pārvadājumus Lietuvas teritorijā.

«Šobrīd, kad sertifikāts saņemts, ar Lūša palīdzību risinām sarunas ar Lietuvas dzelzceļa administrāciju par jaudas piešķiršanu, kā arī organizatoriskos un tehnoloģiskos jautājumus saistībā ar darba spēka pieaicināšanu darbam Lietuvas teritorijā, kā arī citus jautājumus,» skaidroja Kazačkovs.

Ne LDz vadība, ne «LDz Cargo» vadība neatklāja, kad līgums ar Lūsi noslēgts un cik liels ir viņa atalgojums. Tāpat netiek komentēts līguma termiņš, kā arī tas, vai LDz sadarbība ar aizdomās turēto par nodokļu izkrāpšanu varētu, piemēram, kaitēt koncerna reputācijai.

Taču Lūša amatpersonas deklarācijās paustā informācija liecina, ka «LDz Cargo» uzņēmuma līgums ar Lūsi ir noslēgts 2016.gadā, kad Lūša ienākumi no šī uzņēmuma bija 7500 eiro. Deklarācijā par 2017.gadu redzams, ka Lūša ienākumi no «LDz Cargo» jau sasniedza 30 000 eiro.

Aģentūras LETA rīcībā esošā informācija liecina, ka Lūsim no «LDz Cargo» izmaksātā atalgojuma summa patlaban ir lielāka par 3500 eiro mēnesī.

Jau ziņots, ka TV3 raidījums «Nekā personīga» 3.jūnijā vēstīja, ka Polijā par nodokļu izkrāpšanu aizdomās turētais Lūsis satiksmes ministra ģimenei izkārtojis jaunu ap 30 000 eiro vērtu automašīnu «Renault Talisman Grandtour», tomēr KNAB šajā darījumā nekādus pārkāpumus nav konstatējis. Augulis trešdien intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam «Rīta Panorāma» atzina, ka priekšvēlēšanu laikā politiķiem ir jārēķinās ar dažādu puspatiesību izplatību.

LETA jau vēstīja, ka Lūsis Polijā tiek turēts aizdomās par izvairīšanos no pievienotās vērtības nodokļa (PVN) maksāšanas vairāk nekā 48 miljonu eiro apmērā.

Lūsim izvirzītas apsūdzības par četriem noziedzīgiem nodarījumiem. Prokuratūra viņu tur aizdomās par piedalīšanos nelikumīgā organizētā grupā, kura darbojās ar mērķi izdarīt noziedzīgus nodarījumus nodokļu jomā, kas saistīti ar PVN samazināšanu degvielas tirdzniecībā. Tāpat Lūsim inkriminēta nepatiesas informācijas sniegšana nodokļu iestādēm, nepatiesa grāmatvedības dokumentācija, kā arī noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizēšana. Noziedzīgie nodarījumi tika veikti 2014.gadā, un starp aizdomās turētajiem ir arī vairākas citas personas, tostarp citu valstu pilsoņi, skaidroja prokuratūrā.

Par minētajiem pārkāpumiem Lūsim Polijā draud cietumsods līdz 15 gadiem.

Lūsis, kurš 16.janvārī paziņoja par amata pamešanu uzņēmumā «LDz loģistika», nedēļu agrāk tika aizturēts Lietuvā pēc Polijas varas iestāžu lūguma. Lūsis bija «LDz loģistikas» valdes priekšsēdētājs no 2016.gada 1.septembra.

Kā liecina «Firmas.lv» dati, pirms tam viņš bijis amatpersona vairākos uzņēmumos - SIA «LSC Shipmanagement» valdes loceklis, lidostas «Rīga» valdes loceklis, Privatizācijas aģentūras valdes loceklis, SIA «TF Europa» valdes loceklis, kā arī SIA «Euro Rail Cargo» valdes priekšsēdētājs.

Lūsis savulaik bijis arī līdzīpašnieks vairākos uzņēmumos - SIA «TF Europa», «Auto REMserviss», SIA «KPLG Trans», SIA «Eterno». Pēdējais no tiem bijis «TF Europa».

LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna «Latvijas dzelzceļš» valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitassabiedrības - AS «LatRailNet», kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA «LDz Cargo», kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA «LDz infrastruktūra», ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA «LDz ritošā sastāva serviss», apsardzes uzņēmums SIA «LDz apsardze», kā arī loģistikas uzņēmums SIA «LDz loģistika».

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu