Šodienas redaktors:
Oļesja Garjutkina
Iesūti ziņu!

"Bolt" prezidents Kabanovs nosauc lielākos šķēršļus taksometru tirgū Latvijā

"Bolt" prezidents Jevgenijs Kabanovs
"Bolt" prezidents Jevgenijs Kabanovs Foto: Ieva Leiniša/LETA

Latvijā lielākais šķērslis taksometru tirgū ir aizliegums sniegt pakalpojumus ar līzingā esošām automašīnām, intervijā aģentūrai LETA atzina transporta pakalpojumu un preču piegādes platformas "Bolt" prezidents Jevgenijs Kabanovs.

Viņš uzsvēra, ka Baltijas valstīs ir izaugsmes perspektīva, un tas arī attiecas uz regulējumu. "Viens no lielākajiem ir fakts, ka Latvijā nav atļauts līzingā esošām automašīnām darboties kā taksometriem un sniegt kopbraukšanas pakalpojumus, un tas rada milzīgu šķērsli autovadītājiem ienākt šajā tirgū," skaidroja Kabanovs.

Kabanovs atzina, ka Latvija varētu būt vienīgā valsts Eiropas Savienībā (ES), kas aizliedz sniegt kopbraukšanas pakalpojumus līzingā esošās automašīnās. "Ir valstis, kur šādā gadījumā tiek piemērotas atšķirīgas apdrošināšanas prasības, ir valstis, kur tādēļ atšķiras līzinga nosacījumi, bet nav nevienas citas valsts, kur tas būtu vienkārši aizliegts," piebilda "Bolt" prezidents.

Vienlaikus viņš uzsvēra, ka kopumā "Bolt" tirgus katru gadu turpina pieaugt visās trijās Baltijas valstīs, jo arvien vairāk patērētāju izvēlas pāriet no personīgā transportlīdzekļa izmantošanas uz kopbraukšanas vai koplietošanas pakalpojumiem un mikromobilitāti, kas veicina arī pilsētu attīstību.

Tikmēr Satiksmes ministrija (SM) saskaņošanai virzījusi grozījumus Autopārvadājumu likumā, kas paredz, ka privātpersonu turējumā esošās līzinga automašīnas varēs izmantot pasažieru komercpārvadājumos ar vieglo automobili, liecina informācija Tiesību aktu portālā.

SM skaidro, ka 2023.gadā pēc "Bolt" pasūtījuma tika veikts pētījums "Digitālo taksometru pakalpojumu platformu ietekme uz ēnu ekonomiku Latvijā" un 2024.gadā tika organizētas domnīcas, kurās tika identificēta nepieciešamība iesaistīt vairāk autovadītājus un transportlīdzekļus.

Pēc ministrijā teiktā, autovadītāju un transportlīdzekļu trūkums negatīvi ietekmē pakalpojuma cenu un kvalitāti. "Bolt" apkopotie dati par neapkalpotajiem pasažieru komercpārvadājuma braucieniem Baltijas valstīs liecina, ka komercpārvadājumu pakalpojumu sniedzējiem nav iespēju apkalpot vairāk nekā 100 000 braucienu mēnesī. Tādējādi vidējā cena par braucienu Latvijā ir augstāka nekā kaimiņvalstīs.

SM uzsver, ka ir nepieciešams ļaut pasažieru komercpārvadājumu ar vieglo automobili pakalpojumus sniegt ar privātpersonas turējumā esošu līzingā autotransporta līdzekli, lai veicinātu nodarbināto pakalpojumu sniedzēju skaita palielināšanu, kā arī virzītos uz Latvijas autoparka straujāku atjaunošanu.

Patlaban Autopārvadājumu likums nosaka, ka pasažieru komercpārvadājumus ar vieglo automobili veic ar pārvadātāja īpašumā vai turējumā esošu M1 kategorijas vieglo automobili. Tādējādi privātpersona, kura iegādājusies autotransporta līdzekli līzingā, nevar ar to veikt pasažieru komercpārvadājumus.

Komentāri
Svarīgākais
Uz augšu