/nginx/o/2025/05/12/16838565t1h431f.jpg)
Reklamētākais zīmols internetā šogad aprīlī bija iepirkšanās platforma "Temu", kura displeja reklāmas ir parādītas 581 320 interneta lietotāju no datoriem, liecina interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma "Gemius" publicētā informācija.
Tikmēr otro pozīciju ar 463 240 interneta lietotājiem ("real users") ieņēma mazumtirgotājs "Rimi".
Trešais populārākais zīmols displeja reklāmu topā aprīlī bija mājsaimniecības preču un mēbeļu nozares zīmols "IKEA", kura reklāmas sasniedza 461 960 interneta lietotāju, savukārt ceturtajā vietā bija mazumtirgotājs "Lidl", sasniedzot 459 800 lietotāju no datoriem, bet pirmo piecinieku noslēdza informācijas un komunikācijas tehnoloģiju uzņēmums "Bite" ar 375 440 interneta lietotājiem.
Ar 373 880 lietotāju no datoriem sestais populārākais bija zīmols "Laimz", kamēr septītajā vietā aprīlī bija apdrošināšanas nozares pārstāvis "If Apdrošināšana" ar 372 880 lietotājiem. Zīmola "RD Electronics" displeja reklāmas tika parādītas 372 720 lietotāju, kamēr mazumtirgotāja "Maxima" displeja reklāmas sasniedza 370 200 lietotāju, bet topu noslēdza finanšu nozares pārstāvis "Citadele" ar 363 880 lietotāju.
Video kreatīvu topā aprīlī līdera pozīciju ieņēmušas mazumtirgotāja "Lidl" video reklāmas, kuras parādījušās 241 000 lietotāju. Seko "Zalando" ar 222 720 sasniegtiem lietotājiem, savukārt 213 760 lietotāju ir sasnieguša datoru nozares pārstāvja "Delska" video reklāmas. Ceturto vietu ieņem "Synottip" reklāmas, kas sasniegušas 194 000 lietotāju, bet piektajā vietā ir "Nescafe" video reklāmas ar sasniegtiem 190 320 interneta lietotājiem.
Sestajā vietā ir "Philips" ar 167 600 interneta lietotājiem, bet septītajā vietā ir mediju nozares pārstāvja "Go3" video reklāmas, kas sasniegušas 166 800 interneta lietotāju. Astotajā vietā ir "Tele2" ar sasniegtiem 165 560 interneta lietotājiem, bet devītajā vietā ir "Dormeo", kura video reklāmas sasniegušas 163 720 interneta lietotāju. Savukārt topu noslēdz "Aj produkti", kuras video reklāmas sasniegušas 161 440 interneta lietotāju.
"Gemius AdReal" sistēmā katru dienu tiek apstrādāti aptuveni četri miljoni video reklāmu un 54 miljoni displeja reklāmu, tostarp ik dienu sistēmā ienāk aptuveni 60 000 jaunu displeju un 5000 video reklāmu. Reklāmas tiek kategorizētas 18 nozarēs - telekomunikācijas, apģērbs un aksesuāri, tirdzniecība, pārtika, finanses, farmācija, mājsaimniecības preces un citās, ko iespējams skatīt detalizēti arī virknē apakšnozaru. Tās iespējams izdalīt pēc zīmola īpašnieka, zīmola, medija īpašnieka, medija kanāla vai nozares.
Pētījuma pamatā ir aptuveni 3000 interneta lietotāju panelis mēnesī (2000 panelistu dienā) vecuma grupā no septiņiem līdz 74 gadiem - reprezentatīva interneta lietotāju grupa, kas interneta pārlūkprogrammās datoros ir lejupielādējusi spraudni, ar kura palīdzību iespējams mērīt tiešsaistes reklāmas kampaņu efektivitāti. Ievāktie dati tiek kategorizēti un svērti, lai iegūtu kopējo tiešsaistes reklāmas tirgus ainu.