«LDz Cargo» bijušais vadītājs Magoņa lietas izskatīšanas laikā kritizē esošo LDz koncerna vadību

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka/LETA

«Latvijas dzelzceļa» (LDz) meitasuzņēmuma «LDz Cargo» bijušais vadītājs Guntis Mačs kukuļošanā apsūdzētā LDz valdes priekšsēdētāja Uģa Magoņa lietas izskatīšanas laikā pirmdien kritizēja esošo LDz koncerna vadību, novēroja aģentūra LETA.

Lūgts raksturot Magoni kā LDz koncerna vadītāju, Mačs tiesas sēdē bijušajam koncerna vadītājam veltīja vairākus komplimentus, tostarp norādot, ka Magonis esot bijis labākais priekšnieks, kāds viņam bijis. Mačs to pamatoja ar to, ka Magonis ir ļāvis viņam strādāt, ieklausījies viņa viedoklī, bijis lietišķs un izturēts.

Tiesa viņš atzina, ka esot bijušas arī kādas nesaprašanās saistībā ar darba lietām, taču tās tikušas noskaidrotas un atrisinātas. Tāpat meitasuzņēmumu vadība reizēm esot gribējusi, lai Magonis klausītos viņos vairāk, taču kopumā bijušā LDz vadītāja darbs esot vērtējams augsti.

Mačs pauda viedokli, ka Magonis ir «izvilcis» LDz koncernu no stagnācijas un veicinājis tā attīstību. Pēc viņa teiktā, ja Magonis būtu palicis amatā, LDz nebūtu piedzīvota tāda lejupslīde, kāda tā ir ar patlaban esošo koncerna vadību.

«LDz Cargo» bijušais vadītājs piebilda, ja dzelzceļa kravu apmērs šogad būs 35 miljoni tonnu, tas būšot vērtējams kā sasniegums, ņemot vērā, ka pēdējo divu gadu laikā kravu apmērs samazinās.

Balstoties savos novērojumos un koncernā LDz gūtajā pieredzē, Mačs teica, ka viņš nebrīnītos, ja ar patlaban esošo koncerna virzību tuvāko divu gadu laikā tas pieredzēs maksātnespēju. Pēc viņa rīcībā esošās informācijas, situācija koncernā neesot tā labākā, tostarp šā gada sākumā no «LDz Cargo» esot atlaisti apmēram 260 dzelzceļa darbinieku, vienlaikus saglabājot «mežonīgu administratīvo aparātu». Tāpat viņš tiesā stāstīja, ka LDz koncernā esot ekonomiskais panīkums un milzīgas parādsaistības, kuru dēļ dzelzceļa elektrifikācijas ieviešanai neesot ekonomiska pamata.

Mačs arī kritizēja pašreizējās koncerna vadības izvēli, par «LDz loģistikas» vadītāju ieceļot Gundaru Ābolu, kurš līdz šī gada 28.janvārim bija «LDz ritošā sastāva servisa» valdes loceklis. Ābols ir arī LDz eksperts starptautiskos un militāros jautājumos, nodrošinot efektīvu sadarbību NATO militāro kravu transportēšanā, ko Mačs uzskata nevis par ieguvumu, bet drīzāk par šķērsli LDz attīstībai, piemēram, Krievijā un Baltkrievijā.

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka Mačs pirmdien notikušās Magoņa kukuļošanas lietas izskatīšanas sēdes laikā apgalvoja, ka bijušais LDz vadītājs nav ietekmējis «LDz Cargo» vadību par konkrētu vilcienu nomu. Mačam nav arī nekas zināms par Magoņa iespējamo ietekmi uz LDz investīciju padomi un LDz prezidentu padomi, bez kuru lēmuma LDz meitasuzņēmums «LDz ritošā sastāva serviss» nemaz nevarētu iegādāties uzņēmuma darbībai nepieciešamās lokomotīves, ko piedāvāts nomāt pārvadātājam «LDz Cargo» un citiem pārvadātājiem Latvijā un ārpus Latvijas.

Krimināllietā apsūdzēti Magonis un Igaunijas uzņēmējs Oļegs Osinovskis.

Saskaņā ar apsūdzību 2015.gada vasarā Osinovskis Magonim nodevis aptuveni 500 000 eiro lielu kukuli saistībā ar «LDz ritošā sastāva servisa» daudzmiljonu iepirkumu - četru vecu dīzeļlokomotīvju iegādi no Osinovskim piederoša uzņēmuma «Skinest». Abi apsūdzētie savu vainu neatzīst.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu