Volkswagen prezentē sedanu bez stūres un pedāļiem

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Volkswagen

No 2020. gada Volkswagen sāks piedāvāt I.D. sērijas elektroautomobiļu klāstu, kam būs raksturīgs izteiksmīgs dizains un lielāks nobraucamais attālums ar vienu uzlādes reizi. Jaunākais automobilis šajā sērijā ir liela izmēra sedans, kura konceptuālā versija pasaules pirmizrādi piedzīvojusi nupat Ženēvā. Tas ir I.D. sērijas flagmanis I.D. VIZZION, kura vadīšanai pietiek ar balsi un žestiem.

Mijiedarbība ar I.D. VIZZION tiek veikta virtuāli ar paplašinātās realitātes (AR) palīdzību. Automobiļa komunikācijas tehnoloģija ir kļuvusi par virtuālo asistentu, kas spēj mācīties un empātiski reaģēt.

I.D. VIZZION ir viedierīce uz riteņiem, kurai nav nepieciešams autovadītājs.

Automobilis visiem tā pasažieriem sniedz brīvību atslābināties, komunicēt vai strādāt braukšanas laikā. Pateicoties intuitīvajai mijiedarbībai starp cilvēku un mašīnu ar paplašināto realitāti un pilnībā no jauna izstrādātajām jauktās realitātes brillēm – Microsoft HoloLens – kā arī dabiskai valodas kontrolei, I.D. VIZZION ir pilnībā intuitīvs un tādējādi vienkārši lietojams.

Automobili galvenokārt vada ar žestiem un balsi, pasažieriem komunicējot ar virtuālo asistentu.

Arī braukšanas galamērķis tiek noteikts ar balsi vai viedierīci. I.D. VIZZION asistentu sistēmas ar katru dienu precīzāk pielāgojas saviem lietotājiem, jo tās spēj mācīties. Sistēma atpazīst viņu nepieciešamības un gaumi – tostarp sēdekļu un gaisa kondicionēšanas uzstādījumus, aktivizējot tos autonomi, kā arī iecienītāko mūziku.

I.D. VIZZION izmanto sejas atpazīšanu, lai nodrošinātu, ka tas nenonāk nepareizajās rokās. Balss un žestu kontrole novērš nepareizu kontroles iespēju izmantošanu, savukārt interaktīvi komunicējošas projekcijas priekšējās gaismas, piemēram, var uz ceļa izstarot virtuālas gājēju pārejas līnijas. Automašīna arī signalizē gājējiem, ka viņus ir ieraudzījusi un atpazinusi, un apstājas, lai ļautu tiem droši šķērsot ceļu. Pateicoties autonomās braukšanas augstākajam, piektajam, līmenim, tiek samazināts negadījumu skaits.

Konceptauto būtībā ir atpūtas vieta uz riteņiem. Šo vietu iespējams personalizēt ar dažādiem ceļošanas režīmiem. Vienalga, vai tā tiek izmantota atpūtai, darbam, izklaidēm vai komunicēšanai – atvērtajā telpā viss ir iespējams. Ja izraudzītais režīms to pieprasa, tad

logus iespējams elektroķīmiski padarīt tumšākus, bet traucējošas apkārtējās skaņas iespējams likvidēt ar aktīvu skaņu slāpēšanu.

Konceptautomobilis izmanto fitnesa izsekošanas ierīču sensorus un HoloLens (veselības funkciju uzraudzīšana), lai novērtētu pasažieru dzīvībai svarīgos datus, bet informācija tiek izmantota, lai kontrolētu gaisa kondicionēšanu un citus klimata, kā arī apgaismojuma parametrus. Tādējādi I.D. VIZZION kļūst par jaunā gadsimta mobilu viedo mājokli.

Foto: Volkswagen

I.D. VIZZION ir divi elektromotori ar 225 kW jaudu visu riteņu piedziņas sistēma. 111 kWh akumulators enerģijas savukārt dod iespēju ar vienu uzlādes reizi nobraukt līdz 665 kilometriem. Automobilis ir 5163 mm garš, 1947 mm plats un 1506 mm augsts. Riteņu garenbāze (3100 mm) un jumta daļa ir neierasti gara, bet priekšējā un aizmugurējā daļa ir īsa.

Foto: Volkswagen
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu