«Lattelecom»: pievienošanās elektroenerģijas tirgum labāka nekā plānots

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova/LETA

«Lattelecom» pievienošanās elektroenerģijas tirgum ar «tet» zīmolu ir labāka, nekā sākotnēji tika plānots. Decembrī uzņēmumam bija jau 20 tūkstoši klientu, kas bijis trīs reizes vairāk, nekā sākotnēji tika plānots, informē «Lattelecom» vadība.

Pērnā gada sākumā «Lattelecom» paziņojis par iesaistīšanos elektroenerģijas tirgū.

Uzņēmums piedāvā trīs produktus - «tet Dinamiskais», «tet Drošais» un «tet Fiksētais», kuru mērķa klients ir jebkura mājsaimniecība un uzņēmumi Latvijā. Kompānija apgalvo, ka ar «tet» pakalpojumiem 95% iedzīvotāju spēs piedāvāt zemāku ikmēneša rēķinu.

«Lattelecom» mērķis bija līdz gada beigām sasniegt 10 000 - 12 000 mājsaimniecību, kas izmanto «tet» pakalpojumus.

Lielākā daļa klientu izvēlējušies tarifu plānu, kas piesaistīts elektrības cenām biržā, tādējādi ar saviem elektrības lietošanas paradumiem paši ietekmējot rēķinu.

Tehnoloģiju un izklaides uzņēmums Lattelecom 2017. gadā strādājis ar peļņu 40,7 miljonu eiro apmērā un par 2,4 miljoniem eiro audzējis apgrozījumu, sasniedzot 195,67 miljonus eiro, liecina uzņēmuma konsolidētie neauditētie dati. Lattelecom grupas EBITDA (peļņa no pamatdarbības) ir 69,1 miljons eiro, saglabājoties iepriekšējā gada līmenī. Gada investīcijas sasniegušas 29 miljonus eiro - interneta pamattīkla attīstībā, klientu gala iekārtu modernizācijā, IT sistēmu uzlabojumos, kā arī jauno ideju attīstībā.

2017. gadā Lattelecom grupas uzņēmumi valstij nodokļos nomaksāja 48,5 miljonus eiro. Lattelecom grupas peļņa, kas, salīdzinot ar 2016. gadu, augusi par 8,5 miljoniem un sasniedz 40,7 miljonus, tiks izmaksāta dividendēs uzņēmuma akcionāriem – Latvijas Republikai un Telia Company.

Lattelecom valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis: «Pagājušais ir bijis izmēģinājumu un pārmaiņu gads, kas ļāvis identificēt galvenos uzņēmuma fokusa virzienus – izklaide un gudrie risinājumi mājai un biznesam. Pērn sekmīgi ienācām elektroenerģijas tirgū ar tet zīmolu, rosinot diskusiju par biržai piesaistīta tarifa ieguvumiem, un radījām pirmo latviski runājošo klientu servisa robotu Anete, kas ir solis pretim jauniem mākslīgā intelekta un mašīnmācīšanās risinājumiem. Savukārt televīzijas un Shortcut klientiem esam sagādājuši iespēju sekot līdzi šīgada lielākajiem sporta notikumiem HD kvalitātē – ziemas olimpiskajām spēlēm un Pasaules čempionātam hokejā.»

Lattelecom grupas ieņēmumi palielinājušies kā pamata, tā jaunajos attīstības virzienos, kur straujāko kāpumu uzrādījis reklāmas bizness, gandrīz divkāršojot ieņēmumus, tehnikas mazumtirdzniecība (+62%) un datu centru apgrozījums (+27%). Par trešdaļu pieauguši arī IT iekārtu un programmatūras pakalpojumu, un par piektdaļu – apmācību ieņēmumi.

Lattelecom eksporta starptautisko klientu skaits turpina stabili pieaugt – pērn eksporta apgrozījums pieaudzis par 38%,

pateicoties Citrus Solutions projektiem, izbūvējot optisko tīklu Vācijā, datu centru pakalpojumiem un datu pārraides vairumtirdzniecībai.

Neskatoties uz piesātināto tirgu, pērn audzis arī televīzijas bizness. Klienti novērtē plašo satura piedāvājumu Lattelecom televīzijā un lietotnē Shortcut, kas ļauj sekot līdzi gan visdažādākajiem pasaules līmeņa sporta notikumiem ar Latvijas un pasaules labāko sportistu dalību, gan izvēlēties no plašākā Latvijas satura un labākā Holivudas filmu un seriālu piedāvājuma. Augstākās izšķirtspējas HD kvalitātes televīzija kļūst par jauno standartu, un Lattelecom piedāvājumā šogad ir jau gandrīz 30 HD kanāli, ko nākamgad papildinās vēl vismaz 10.

«Pērn veicām vairāk nekā 29 miljonu eiro investīcijas, no kā lielākā daļa - interneta pamattīkla uzlabošanā un atjaunošanā, izmantojot jaunākās pieejamās tehnoloģijas. Izbūvējām jaunu optiskā tīkla trasi no Rīgas līdz Ventspilij, kas ir ietilpīgāka, drošāka un vēl ātrāka, kā arī uzlabojām esošo tīklu ietilpību un darbības ātrumu. Veicām nomaiņu pamatiekārtām, caur kurām notiek absolūti visu klientu datu pārraide,» uzsver Lattelecom tehnoloģiju dienesta direktors Uldis Tatarčuks.

«Pamattīkla līmenī jau šodien esam gatavi arvien plašākam klientu lokam un pieaugošajām prasībām pēc tīkla ātruma un attēla kvalitātes, piemēram, 4K televīzijai. Redzam arī, ka veiktās investīcijas palīdzēs saglabāt Latvijai datu tranzīta eksporta līdera lomu Baltijas reģionā.»

Lattelecom ir dinamisks tehnoloģiju un izklaides uzņēmums. Investējot TV saturā, interneta tīkla kvalitātē, lietu interneta attīstībā, mākslīgajā intelektā, lielajos datos un citos jaunos virzienos, Lattelecom veido nākotni jau šodien. Lattelecom izmanto start-up domāšanu, izpētot lietotāju pieredzi, attīstot jaunos produktus un veidojot sinerģijas ar jaunuzņēmumiem agrāk nekā citi tehnoloģiju uzņēmumi.

Lattelecom grupā ir uzņēmumi Lattelecom, Lattelecom BPO, Citrus Solutions, Lattelecom Technology, Media 360 un Baltijas Datoru akadēmija. Lattelecom pieder 23% SIA Latvijas Mobilais Telefons daļu.

Lattelecom pieder valstij Privatizācijas aģentūras personā (51%) un Dānijā reģistrētajam Telia Company meitas uzņēmumam Tilts Communications (49%).

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu