Ferrari saprot, ka ar supermašīnām vien nepietiek un izlaidīs ģimenes auto

Ferrari 812 Superfast ir ļoti jaudīgs un ļoti ātrs, turpretī praktiskums nav šī auto stiprā puse

FOTO: Ferrari

Lai periodā līdz 2022. gadam dubultotu peļņas apjomu, Ferrari plāno savā modeļu klāstā iekļaut praktisku auto ar četrām sēdvietām.

Itāļu autobūves kompānija tradicionāli izlaiž supermašīnas vai sacīkšu auto, un tās klāstā šobrīd ir tikai viens 2+2 sēdvietu auto - Ferrari GTC4Lusso. Tomēr, lai kļūtu pievilcīgāks patērētāju acīs, zīmols ir iecerējis nosacīti praktisko auto klāstu paplašināt.

Tā būs kompānijas bosa Serdžo Markiones viena no pēdējo piecu gadu plāna sastāvdaļām pirms viņa plānotās aiziešanas no amata 2021.gadā. Līdz ar to Ferrari arī pacels ražošanas apjomu virs pašu noteiktā 10 000 vienību limita, kas saistīts ar iespēju operēt ar mazāk stingriem kaitīgo izmešu limitiem, raksta Automotive News Europe.

Ferrari vēl nav izlēmuši, kādu auto iekļaus modeļu klāstā, tiesa gan, viens no projektiem ir četrvietīgs ģimenes auto, kura salonā būs vairāk vietas nekā augstāk minētajā GTC4Lusso. Maz gan ticams, ka Ferrari izstrādās apvidus auto, jo Markione pret šādu ieceri iepriekš paudis iebildumus.

Lielais Ferrari, ko kompānijas iekšienē dēvē par Ferrari utility vehicle, primāri tiks tirgots Āzijas reģionā, jo īpaši Ķīnā. Vārdā neminēti informācijas avoti lēš, ka jaunais modelis vien gada laikā varētu tikt saražots 2000 eksemplāros. Tirgū tas tikšot virzīts kā jauna segmenta pārstāvis, nevis kārtējais augstas veiktspējas premium SUV, kādus tagad piedāvā arī Maserati un Bentley, un drīzumā arī Lamborghini.

Jauno biznesa plānu Ferrari grasoties plašākai publikai atklāt 2018.gadā. Labi informētie avoti arīdzan norāda, ka tas ietvers kompānijas pievēršanos izmešu samazināšanai un tādējādi gaidāms, ka modeļu klāstā parādīsies aizvien vairāk hibrīdu. Ferrari šo informāciju gan nekomentē.

Kopš Ferrari vadības pārņemšanas 65 gadus vecais Markione ir strādājis, lai kāpinātu ražošanas apjomus, kas tagad jau pārsniedz iepriekš noteikto 7000 vienību limitu gadā. Kritiķi gan ir pauduši bažas, ka Ferrari tā var zaudēt daļu ekskluzivitātes šarma, taču kompānijas vadība ir pārliecināta, ka to var nodrošināt, izlaižot īpašu modeļu sērijas, piemēram, pāris miljonus eiro vērto LaFerrari Aperta.

Šobrīd Ferrari plāno celt ražošanas apjomus no 2016.gada 8014 automobiļiem līdz 9000 vienībām 2019.gadā. Bet Mediobanca, UBS Group un Sanford C. Bernstein & Co. analītiķi lēš, ka, īstenojot Markiones stratēģiju ražošanas apjoms ātri vien sasniegs 15 tūkstošus vienību. Jāsaka gan, ka tas ir visai riskanti, jo tādējādi Ferrari zaudēs maza auto ražotāja statusu, kas kompāniju pasargā no dažādiem kaitīgo izmešu ierobežojumiem.

Uz augšu