No 8. līdz 14. maijam pasaulē notiek ceturtā ANO Satiksmes drošības nedēļa, kuras šā gada pamattēma ir ātrums un nepieciešamība to samazināt (#SlowDown). Citiem vārdiem sakot, tiek aktualizēta satiksmes noteikumu prasībām, reālajam ceļa seguma stāvoklim un laika apstākļiem atbilstoša braukšanas ātruma izvēle, jo tā neievērošana ir izplatītākais dažādu avārijās gūtu traumu un satiksmes dalībnieku bojāejas iemesls.
ANO: Par 5% samazinoties ātrumam, par 30% samazinās avāriju skaits
Ātrums ir trešdaļas smago satiksmes negadījumu iemesls ekonomiski attīstītās valstīs
un puses smago avāriju iemesls attīstības valstīs. Salīdzinoši Eiropā vidēji ir 9,3, Ziemeļamerikā un Dienvidamerikā vidēji 15,9, Austrālijā 17,5, bet Āfrikā 26,6 smagi satiksmes negadījumi uz 100 tūkstošiem iedzīvotāju.
Latvijas automoto biedrība (LAMB) uzskata, ka, neskatoties uz Eiropu kā līderi satiksmes drošības jomā pasaulē, Latvijā aktīvi jāturpina dažādi satiksmes drošību stiprinoši pasākumi gan valstiskā, gan pašvaldību, gan nevalstisko organizāciju līmenī, jo esam vieni no pēdējiem starp Eiropas valstīm, rēķinot bojāgājušo skaitu uz miljons iedzīvotājiem.
Lai mazinātu ātruma ietekmi uz satiksmes negadījumu skaitu, pasaules valstīs tiek izmantoti dažādi instrumenti, kuru vidū
visizplatītākie ir tādu ceļu būve, kas aprīkoti ar mūsdienīgu satiksmes dalībnieku drošību sargājošu infrastruktūru, kā dažādi atstarojoši elementi, vibrojoslas,
drošības saliņas, pretējos braukšanas virzienus atdalošas joslas, dažādi ātruma uzraudzības tehniskie līdzekļi, katram konkrētam ceļam piemērots atļautais braukšanas ātrums, jauno automašīnu aprīkošana ar drošības tehnoloģijām, piemēram, automātisko bremzēšanu, autovadītāju rūpīga apmācība, informatīvas kampaņas par pārāk liela braukšanas ātruma bīstamību u.c.
Kampaņā piedalās arī profesionāls autosportists Stefans Peterhansels (Stéphane Peterhansel), kurš ir trīspadsmitkārtējs Dakāras rallijreida uzvarētājs un nesen zaudēja tiesības uz trim mēnešiem, jo apdzīvotā vietā bija pārsniedzis ātrumu par 30 km/h. Pievienotajā video sportists nosoda savu rīcību un aicina vienmēr izvēlēties piemērotu un atļautu braukšanas ātrumu.
Pasaules veselības organizācijas (WHO) un Starptautiskās automobiļu federācijas (FIA) pētījumi liecina, ka, braucot ar 50 km/h, reakcijas laiks atbilst 14 nobrauktiem metriem un bremzēšanas – 27 metriem, bet 60 km/h jau prasa attiecīgi 17 m, lai reaģētu, un 37 m, lai nobremzētu. Tātad atšķirība līdz pilnīgai auto apstādināšanai ir 10 m. Kopumā
pētījumi liecina, ka, par 5% samazinoties ātrumam, par 30% samazinās avāriju skaits.