No 187 IT un personāldaļas speciālistiem, kas piedalījās aptaujā, 49% norādīja, ka nekad nepārbauda, vai aizgājušais darbinieks nav bijis pieslēdzies pie darbā izmantotajām programmām vai sistēmām, 28% nekad nedzēš biznesa datus no darbinieku privātajiem tālruņiem, kurus viņi ir izmantojuši darba vajadzībām.
Pētījums arī atklāj, ka no darba aizejošie darbinieki diezgan bieži tīšām vai netīšām aiznes līdzi svarīgus un konfidenciālus uzņēmuma datus. 45% respondentu ir norādījuši, ka darbinieki iznes failus, ar kuriem viņi ir strādājuši, 47% - e-pastus, 66% - «My Documents» vai analogas mapes dokumentus, 67% - kontaktus.
Tikmēr 2015.gadā veiktais «Biscom» pētījums liecina, ka pat 87% aizejošo darbinieku sev līdzi paņem datus, kurus ir radījuši, veicot savus darba pienākumus, bet 28% paņem kolēģu darba rezultātus. Starp tiem, kas iznes datus, 88% darbinieku paņem uzņēmuma prezentācijas un/vai stratēģiskos dokumentus, 31% - klientu sarakstus, 25% - intelektuālo īpašumu.
«Lai gan uzņēmumi ar darbiniekiem paraksta konfidencialitātes līgumus, datu drošības problēma saglabājas – ir ļoti sarežģīti nodrošināt, lai aizejošais darbinieks neaiznestu svarīgus datus vai arī neizmantotu esošās pieslēgšanās iespējas trešo pušu sistēmām,» norāda «Druva» risinājumu izplatītāja uzņēmuma «Baltimax» pārdošanas vadītājs Deivids Pelenis.