Augulis: Pirmais izmēģinājuma vilciens no Ķīnas uz Latviju sagaidāms līdz gada beigām

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edijs Pālens /LETA

Pirmais nokomplektētais izmēģinājuma kravas vilciens no Ķīnas uz Latviju sagaidāms jau līdz šā gada beigām, šodien AS «Latvijas Dzelzceļš» konferencē «Globālās transporta kustības vīzija» sacīja satiksmes ministrs Uldis Augulis.

Viņš uzsvēra, ka patlaban pastāv izaicinājumi sadarbībai ar citām valstīm un biznesa partneriem transporta nozarē.

«Esam pieņēmuši minētos izaicinājumus, pielāgojoties globālajām izmaiņām un attīstot tranzītbiznesu investīciju piesaistei Latvijā. Valsts ģeogrāfiskais izvietojums, veidojot Eiropas Savienības ārējo robežu ar Krieviju un Baltkrieviju, padara mūs par dabisku tiltu, kas savieno austrumus un rietumus, kā arī ziemeļus un dienvidus. Tāpēc Latvija ar tās labi attīstīto transporta infrastruktūru, trīs neaizsalstošām ostām, moderniem loģistikas un distribūcijas centriem ir interesanta daudziem - Āzijai, Krievijai un NVS, Rietumeiropai, Ziemeļeiropai un arī Melnās jūras reģionam,» klāstīja Augulis.

Pēc viņa teiktā, izprotot pasaules kārtību un Latvijas vietu tajā, īpaši būtiska ir sadarbības sekmēšana ar Ķīnu. Lai panāktu labāko rezultātu un veicinātu pasaules ekonomikas attīstību, ir jāsadarbojas, nevis jākonkurē, tāpēc kopīgi jāstrādā pie transporta koridoru attīstības starp Ķīnu un Eiropu.

Jau ir izstrādāts vienots tarifs dzelzceļa kravu pārvadājumiem no Ķīnas robežas līdz Latvijas ostām. «Tas ir pirmais solis, lai izstrādātu kompleksu vienoto piedāvājumu tranzīta koridoram no Ķīnas caur Latviju uz Skandināviju. Ir plānots, ka pirmo nokomplektēto izmēģinājuma vilcienu no Ķīnas uz Latviju sagaidīsim jau līdz šā gada beigām. Tas ir arī viens no manas vizītes Ķīnā rezultātiem, kuras laikā tikos gan ar Ķīnas transporta ministru, gan uzņēmējiem, vienojoties par turpmāko sadarbību tranzīta jomā,» sacīja Augulis.

Tāpat ministrs norādīja, ka aktīvi tiek strādāts ar Ķīnas un Baltkrievijas partneriem, lai, izmantojot Latvijas ostas, veidotu maksimāli efektīvu sadarbības modeli attiecībā uz Baltkrievijas un Ķīnas kopīgo projektu «Lielais akmens» Minskā, Baltkrievijā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu