Saab bankrots; auto īpašnieki var būt mierīgi

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/ScanPix

Zviedrijas autobūves uzņēmums "Saab Automobile" pirmdien tiesā iesniedzis bankrota pieteikumu, tādējādi izbeidzot divus gadus ilgušos pūliņus glābt vēsturisko autoražotāju, paziņojusi Zviedrijas apgabaltiesa. Kā TVNET noskaidroja pie zīmola oficiālā pārstāvja Latvijā, Saab automašīnu īpašniekiem satraukumam nav pamata - tie tiks apkalpoti arī turpmāk.

GM nepieņem nevienu Saab glābšanas modeli

"Viņi šorīt ieradās un iesniedza dokumentus, lūdzot pasludināt bankrotu," ziņu aģentūrai AFP norādīja tiesas pārstāvis, piebilstot, ka tiesa patlaban izskata šo prasību.

Šāds lēmums pieņemts pēc sestdien ASV autoražošanas giganta "General Motors" (GM) publiskotā paziņojuma, ka tas nevar pieņemt nevienu no risinājumiem, kas līdz šim prezentēti, lai palīdzētu glābt "Saab".

"Katrs ierosinājums rada tiešu vai netiešu kompānijas kontroles un/vai īpašumtiesību nodošanu veidā, kas būtu kaitīgs GM un tā akcionāriem," pavēstīja GM preses pārstāvis Džeimss Keins. "Tāpēc GM nevar atbalstīt nevienu no šīm prezentētajām alternatīvām."

Tikmēr laikraksts "Svenska Dagbladet", atsaucoties uz "Saab" informācijas avotiem, sestdien ziņoja, ka kompānija pirmdien plāno tiesā prezentēt plānu, saskaņā ar kuru autoražotājs Nīderlandē izveidos tehnoloģiju attīstības uzņēmumu, no kura puse piederēs Ķīnas autoražotājam "Youngman".

"Saab" mātesuzņēmums "Swedish Automobile" iepriekš piekrita pārdot 100% "Saab" akciju "Youngman" un Ķīnas uzņēmumam "Pang Da Automobile Trade Co.", taču GM bloķēja nepieciešamo tehnoloģiju licenču nodošanu.

Kā TVNET noskaidroja pie "Saab" oficiālā pārstāvja Latvijā, "Viking Motors",

nevienam "Saab" automobiļa īpašniekam nav pamata satraukumam,

jo ikvienam izplatītājam ir jāievēro Pasaules tirdzniecības organizācijas noteikumi, kuri nosaka, ka klienti ir jāapkalpo vismaz septiņus līdz desmit gadus. "Savu iespēju robežās arī turpmāk apkalposim visas "Saab" automašīnas," TVNET pavēstīja uzņēmumā.

Kā ziņots, "Saab" jau 7.septembrī tiesā iesniedza pieteikumu brīvprātīgai reorganizācijai jeb tiesas aizsardzībai pret bankrotu, ņemot vērā uzņēmuma nespēju apmaksāt rēķinus.

2010.gada sākumā "Saab" pēdējā brīdī tika izglābts, jo uzņēmumu no GM, kas bija stipri cietis globālās finanšu krīzes dēļ, atpirka nelielais nīderlandiešu uzņēmums "Spyker", kas tagad pazīstams kā "Swedish Automobile".

Kopš tā laika jaunajam īpašniekam nācies pārdzīvot vienu skaidras naudas krīzi pēc otras.

Antonovs piešķīris 74 miljonus, lai finansētu "Saab" iegādi

Jau ziņojām, ka "Latvijas Krājbankas" māteskompānijas Lietuvas nacionalizētās bankas "Snoras" bijušais lielākais akcionārs Krievijas uzņēmējs Vladimirs Antonovs finansēja darījumu, kurā pērnā gada sākumā Zviedrijas autobūvētājs "Saab" tika pārpirkts no ASV koncerna "General Motors" (GM), vēstī portāls "carsuk.net", atsaucoties uz Zviedrijas laikrakstu "Dagens Industri".

"Saab" ģenerāldirektors Viktors Mullers intervijā Zviedrijas sabiedriskajam telekanālam STV atklājis, ka 74 miljonus ASV dolāru (38,6 miljonus latu), kurus tolaik pastāvošā kompānija "Spyker" (tagad "Swedish Automobile") par "Saab" iegādi samaksāja amerikāņiem, Antonovs piešķīris vienai no Mulleram piederošajām kompānijām.

Mullers intervijā arī atzina, ka viņam piederošā kompānija joprojām ir parādā Antonovam, no kura Latvija vien vēlas atgūt no "Latvijas Krājbankas" izzagto naudu 150 miljonu latu apmērā, kas saskaņā ar izmeklēšanā atklāto izmantota Antonova projektiem, tostarp autokoncerna "Saab" pārņemšanai.

2010.gada janvāra beigās "Spyker" un GM vienojās, ka "Spyker" iegādāsies "Saab" par 74 miljoniem dolāru skaidrā naudā un 326 miljoniem dolāru (170 miljoniem latu) akcijās.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu