Korporācija "Microsoft" pirmdien paziņoja, ka internetā iznomās filmas un tirgos televīzijas raidījumus. Interneta lietotāji tos varēs lejupielādēt kompānijas ražoto "Xbox Live" video spēļu programmā. Tas ir "Microsoft" atbilde saviem ilgtermiņa sāncenšiem "Apple Computer Inc." un citiem, kas jau atsaukušies interneta video eksplozijai.
TV raidījumu skatīšanās datoros, "iPod" atskaņotājos un pat mobilajos telefonos jau kļuvusi gandrīz par ikdienišķu parādību. Kompānija "Apple" ir uzlabojusi savu interneta mūzikas veikalu "iTunes", lai no tā varētu ielādēt arī video, un tādas interneta lapas kā "YouTube" arī ieguvušas popularitāti interneta lietotāju vidū visā pasaulē.
22.novembrī "Microsoft" sāks piedāvāt lejupielādei caur savu "Xbox Live Marketplace" standarta un augstas kvalitātes filmas, ieskaitot kompānijas "Warner Bros." filmu "Superman Returns" un "Paramount Pictures" filmu "Jackass: The Movie".
No televīzijas programmām tiks piedāvāts "Viacom Inc." animācijas seriāls "South Park" un "CBS Corp." seriāls "CSI: NY". Lai varētu izmantot šo pakalpojumu, skatītājiem būs nepieciešama jaunākās paaudzes "Xbox 360" konsole ar cieto disku.
Šī gada sākumā interneta kompānija "Amazon.com." paziņoja, ka savā interneta veikalā sāks pārdot filmas lejupielādei. Savukārt "Apple" jau tirgo mūziku, video un spēles "iPod" lietotājiem. Kompānija arī plāno 2007.gadā palaist savu "iTV" servisu , kas ļaus tā lietotājiem televizorā skatīties no "iTunes" ielādētas filmas un televīzijas seriālus.
Arī DVD iznomāšanas serviss "Netflix Inc.", kas šobrīd filmas nosūta pa pastu, beidzot plāno atļaut tās lejupielādēt.
"Microsoft" klientiem būs divas nedēļas laika noskatīties lejupielādēto filmu, bet, kad filma būs iesākta skatīties, tā būs jānoskatās 24 stundu laikā. Savukārt televīzijas raidījumus piedāvās iegādāties caur "Xbox Live".
Līdz 2006.gada beigām "Microsoft" plāno piedāvāt caur "Xbox Live" vairāk nekā 1000 stundas video materiāla.
"Tas ir pirmais solis," sacīja "Microsoft" platformas stratēģijas direktors Skots Hensons. Viņš atteicās sniegt informāciju par šo pakalpojumu cenām.
"Microsoft" programmai "Xbox Live", kurā spēlētāji var savā starpā sarunāties, sacensties un krāt statusu paaugstinošus spēlētāju punktus, ir 4 miljoni abonentu, lai gan dažiem no viņiem ir "Xbox" sākotnējā versija, kurā nedarbojas jaunais video lejupielādēšanas pakalpojums.
Šobrīd "Xbox Live Marketplace" piedāvā filmu reklāmas un nelielu skaitu mūzikas video klipus.
"Microsoft" jau ir partneris "Movielink" servisam, kas piedāvā cilvēkiem ielādēt filmas savos datoros. Kompānija arī tēmē uz "Apple" līderpozīcijām mobilās mūzikas tirgū, nākamnedēļ laižot apritē savu "Zune" mūzikas atskaņotāju. Arī šis atskaņotājs, kas ir radīts, lai konkurētu ar "Apple" "iTune" servisu, piedāvās iegādāties mūziku par 99 ASV centiem (55 santīmiem) par dziesmu.
"Zune" lietotāji varēs pārlādēt fotogrāfijas, mūziku un video no atskaņotāja uz "Xbox 360", stāstīja Hensons.
Savukārt 17.novembrī korporācija "Sony" laiž klajā jauno "PlayStation 3", kurš būs aprīkots ar interneta spēļu servisu "PlayStation Network", kas lietotājiem arī ļaus skatīties ielādētus video.
"Sony" ir video spēļu konsoļu tirgus līderis, un tā nākamās paaudzes PS3 ir "Xbox 360" tiešs konkurents.