Prāta vētru atstāj bez 70 000 latu un klipa (58)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Rīgas domes Finanšu un administrācijas lietu komiteja vakar nolēma nepiešķirt 70 000 latu SIA Vilks studija, lai segtu grupas Prāta vētra dziesmas Māsa nakts videoklipa uzņemšanas izmaksas. Līdz ar to šis klips – vismaz pagaidām – netaps.

Finanšu un administrācijas lietu komiteja jau atkārtoti skatīja līdzekļu pieprasījumu Prāta vētras videoklipam, jo iepriekšējā reizē tika lemts lūgt atbildīgās nozares komitejas atzinumu. Taču, tā kā Kultūras, mākslas un reliģijas lietu komitejas deputāti vienbalsīgi noraidījuši lūgumu piešķirt naudu klipam, viņu kolēģi Finanšu un administrācijas lietu komitejā savu noraidījumu izteica bez debatēm, pastāstīja Rīgas domes sabiedrisko attiecību speciālists Viktors Daugmalis. SIA Vilks studija sadarbībā ar Prāta vētru bija piedāvājuši popularizēt Latvijas un Rīgas tēlu "kā šā reģiona kultūras centru, nevis kā vietējo spēļu biznesa un seksa industrijas metropoli".

Piedāvāts veidot klipu dziesmai Māsa nakts, kur centrālo vietu ieņemtu Rīgas arhitektūra. "Iespējams, ka arī šis klips tiktu iekļauts Eiropas videoklipu pārraides rotācijā, un tas nozīmētu, ka skatītāji 3,5 minūšu laikā septiņas reizes dienā trīs mēnešu garumā vērotu Rīgas pieminekļus, skulptūras un pilsētvidi," norādīts iesniegumā. Vilks studija norāda, ka 2004. gadā pēc valsts tūrisma aģentūras pieprasījuma translēšanai CNN pasūtītā klipa, kas reklamē Latvijas tēlu, izveide izmaksājusi ap 20 000 latu, bet tā pārraidīšana apmēram 30 reižu CNN kanālā – ap 80 000 eiro. Kopējā Prāta vētras videoklipa tāme ir 81 857 lati, tāpēc domei lūgts līdzfinansējums, kas gan ir lielākā daļa visu izmaksu.

Taču Kultūras, mākslas un reliģijas lietu komiteja šo piedāvājumu noraidīja, jo "tas neatbilst Rīgas tēla veidošanas stratēģijai". Šāds lēmums balstīts uz domes Kultūras departamenta atzinumu, kurā gan pati ideja vērtēta pozitīvi, taču norādīts, ka "papildus pieprasītie materiāli neapliecina, ka videoklips tiešām tiks iekļauts Eiropas klipu pārraides rotācijā". Kā norāda departamenta direktore Diāna Čivle, klips 3,5 minūšu garumā nav optimālais, ja dome paredz iespējamu šā materiāla izmantošanu kā Rīgas vizītkarti, piemēram, CNN. "Šajā situācijā vēlams vienoties arī par īsāka – 20–30 sekunžu garumā – reklāmas materiāla izveidi," atzīst D. Čivle. Savukārt komitejas deputāti bažījās par klipa dārdzību.

Kā Neatkarīgajai atzina Prāta vētras preses pārstāve Ieva Liepa, videoklips dziesmai Māsa nakts pēc šā komitejas lēmuma, visdrīzāk, tā arī netaps. "Ideja Čižikam un Vilka studijai bija ļoti laba, gribētos to realizēt, taču tad jāmeklē nauda no citiem avotiem," atzina I. Liepa. Tiesa, Prāta vētras bundziniekam, režisoram Kasparam Rogam esot idejas par citu klipu veidošanu, tā ka prātvētrinieku cienītājiem, iespējams, tomēr tiks dāvāts kāds jauns videoklips.

Pēc Finanšu departamenta sniegtās informācijas, šā gada budžetā Rīgas Tūrisma informācijas un koordinācijas centram piešķirti papildu 41 945 lati reklāmas klipa Rīga pasaulē izveidei un demonstrēšanai Eiropas televīzijās. Piešķirts arī līdzfinansējums filmas Rūgtais vīns uzņemšanai, kur personāži darbosies Rīgas vēsturiskās arhitektūras fonā. Cik var noprast, ar to, pēc pašvaldības darbinieku domām, vajadzētu pietikt Rīgas tēla popularizēšanai.

Komentāri (58)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu