"GranTurismo S" - sportiska elegance par 80 tūkstošiem (4)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Tieši gadu pēc "Maserati GranTurismo" debijas tapusi pirmā būtiskā šā veiksmīgā modeļa modifikācija ar nosaukumu "GranTurismo S". Tā atšķiras ar jaunu motoru, uzlabotu transmisiju un ritošo daļu, kā arī izteiktāku sportiskuma devu un uzskatāma par ātrāko sērijveida "Maserati". Plašāka publika jauno "Maserati GranTurismo S" ieraudzīja 2008. gada martā Ženēvas autošovā. Šogad tas būs iegādājams arī Latvijā.

Lielāka jauda un elastīgums

Par "Maserati GranTurismo S" spēka agregātu izvēlēts kompaktais un vieglais V8 cilindru 4,7 litru motors, kas jau pazīstams no ekskluzīvā sporta automobiļa "Alfa Romeo 8C Competizione", kura tapšanā arī piedalījās "Maserati" speciālisti. Jaunā dzinēja maksimālā jauda ir 440 ZS pie 7000 apgr./min., griezes moments – 490 Nm pie 4750 apgr./min. Atšķirībā no iepriekšējā 4,2 litru motora šim ir pieejams vēl vairāk jaudas un griezes momenta pie vidējiem apgriezieniem, tādēļ dzinējam raksturīga elastīgāka darbība.

Ar 4,7 litru dzinēju un uzlabotu ātrumkārbu "GranTurismo S" kļuvis par ātrāko ielas braukšanai paredzēto "Maserati", kas ražots sērijveidā: tā maksimālais ātrums ir 295 km/h, bet paātrinājums no vietas līdz 100 km/h ilgst 4,9 sekundes. Motora īpatnība ir izplūdes trakta pneimatiska kontrole, kas pieklusina tā dziļo un agresīvo troksni, braucot, piemēram, pilsētas režīmā.

Lai nodrošinātu teicamas gaitas īpašības un manevrētspēju, galvenie agregāti izkārtoti pēc Transaxle tehnoloģijas (pārnesumkārba atrodas aizmugurē) un svara sadalījums starp asīm ir gandrīz ideāls: 47% priekšā un 53% aizmugurē.

Adaptīvā sešpakāpju automātiskā ātrumkārba ar elektronisko vadību tagad apgādāta ar īpašu MC Shift programmu, kas saīsina pārnesumu pārslēgšanas laiku un ļauj pilnīgāk izmantot motora jaudu. Ātrā pārslēgšana darbojas Manual Sport režīmā, pārslēdzot pārnesumus uz augšu, ja motora apgriezieni pārsniedz 5500 apgr./min. un gāzes pedālis nospiests vismaz par 80%. Pārnesumu nomaiņas laiks samazināts līdz 100 milisekundēm. MC Shift darbojas agresīvāk un pārnesumu pārslēgšanas process tiek sākts vēl pirms pilnīgas sajūga izslēgšanas, lai samazinātu vilkmes pārrāvuma ilgumu.

Pārnesumkārbai ir arī automātiskais darbības režīms, kas noderēs garākos pārbraucienos. Pārnesumu pārslēgšanas ritmu elektroniskā programma spēj mainīt pati un adaptēt savu darbību atkarībā no vadītāja braukšanas stila un ceļa apstākļiem. Ja nepieciešams, pārnesumu pārslēgšanu var koriģēt pats vadītājs ar pārslēgiem aiz stūres.

Revīzija ritošajā daļā un dizainā

Caur jauna dizaina 20 collu vieglmetāla riteņiem ar stilizētiem trijžubura elementiem var saskatīt spēcīgāku bremžu sistēmu, kas izstrādāta sadarbībā ar "Brembo" un labāk piemērota "Maserati GranTurismo S" karstajam temperamentam. Priekšējiem riteņiem ir duālās tehnoloģijas diski, kas izgatavoti no čuguna un alumīnija, kā arī sešu virzuļu monobloka suporti no alumīnija. Šī tehnoloģija, ko "Maserati" pirmo reizi pasaulē sērijveida autobūvē ieviesa savam modelim "Quattroporte Sport GT S", uzlabo bremzēšanas jaudu, pedāļa atgriezenisko saiti ar vadītāju, kā arī samazina tā saukto bremžu nogurumu ekstremālos braukšanas apstākļos, piemēram, tās spēj izturēt daudzkārtēju bremzēšanu no 250 km/h.

Arī elektroniski vadāmajai Skyhook aktīvajai piekarei veikti daži uzlabojumi. Tā padarīta stingrāka un pārveidota atbilstīgi izmainītajam masu sadalījumam pa asīm, jo priekšpuse tagad ir vieglāka. Noturību uz ceļa uzlabo modificēti amortizatori, atsperes un šķērsnoturības stabilizatori.

Vizuāli "Maserati GranTurismo S" var pazīt pēc vairākiem nelieliem dizaina uzlabojumiem, kas ieviesti visai diskrēti, lai nemainītu "Pininfarina" studijas radīto koptēlu. Bagāžnieka vākā iestrādāts neliels spoilers, bet mašīnas sānos parādījušās jaunas sliekšņu uzlikas, kas optimizē gaisa plūsmu ap automašīnu. Viegli pamanāmi akcenti ir jauna dizaina riteņi ar oriģinālu spieķu zīmējumu, kā arī ovālas formas izpūtēju uzgaļi. Dekoratīvās radiatora restītes un priekšējo lukturu apmales tagad ir melnas.

"Maserati GranTurismo S" salonā papildu sportiskuma garu ienes jauna sēdekļu apdare, kā arī kombinētais Poltrona Frau ādas un Alcantara materiāla tapsējums. Ar alkantaru apdarināts stūres rats un sēdekļu vidusdaļa, taču opcionāli iespējams šā materiāla īpatsvaru interjerā vēl palielināt.

Komfortabls sporta auto ar ideālām proporcijām

"Maserati GranTurismo S" ir četrvietīgs sporta tipa automobilis ar divu durvju kupejas virsbūvi, kas vienlīdz labi paredzēts gan komfortablai ikdienas braukšanai un tāliem ceļojumiem pa šoseju, gan arī dinamikas izbaudīšanai. "GranTurismo S" galvenā misija ir veikt lielus attālumus lielā ātrumā un nodrošināt iekšā sēdošajiem stilu un komfortu. Šim nolūkam bija nepieciešama garāka šasija nekā iepriekšējās paaudzes "Maserati Coupe", tāpēc izmantota saīsināta "Maserati Quattroporte" šasija.

"GranTurismo S" ir lielāks par iepriekšējiem "Maserati" divdurvju modeļiem. Tā garums – 4881 mm, platums – 1847 mm, augstums – 1353 mm. Lai nodrošinātu salonā četras pilnvērtīgas sēdvietas un vēl pietiekamu telpu bagāžai (piemēram, divām golfa somām), riteņu bāze sasniedz 2942 mm.

Interjerā, kura apdare veikta senā Itālijas meistaru garā ar rokām, sportiskās līnijas kontrastē ar komfortu un smalku stilu. Ekstravaganta dizaina centrālais panelis veidots liela stilizēta V burta formā, bet masīva un izteikta centrālā konsole it kā sadala salonu garenvirzienā divās atsevišķās kapsulās. Kā īpašs akcents priekšējā panelī kalpo augstas izšķirtspējas septiņu collu krāsainais ekrāns, kurš paredzēts navigācijas un izklaides sistēmai ar 30 gigabaitu cieto disku.

"Maserati GranTurismo S" cena pie "Maserati" importētāja un vienīgā oficiālā pārstāvja Baltijas valstīs - "Modena Motors" - sākas ar 77 752 latiem (110 600 eiro), neskaitot nodokļus.

Komentāri (4)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu