Lidostā «Rīga» svinīgi atklāj jaunās piestātnes ēkas būvniecības sākšanu

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Starptautiskā lidosta «Rīga» pēc Ziemeļu piestātnes 1.kārtas uzbūvēšanas cer uzlabot pasažieru ērtības un piesaistīt jaunus tranzīta pasažierus no Āzijas, šodien pēc svinīgās kapsulas iemūrēšanas sacīja starptautiskās lidostas «Rīga» valdes priekšsēdētājs Aldis Mūrnieks.

«Jaunajā terminālī paredzētas septiņas izejas uz lidmašīnām, turklāt pie tā varēs piestāt arī lielās jeb E klases lidmašīnas, kuras pārsvarā lido no Āzijas. Būs iespējas augt apkalpoto tranzīta pasažieru skaitam, jo pasažieri no Āzijas varēs Rīgā, neizejot no termināļa, pārsēsties uz Eiropas reisu lidmašīnām,» sacīja Mūrnieks.

Jau patlaban vietā, kur atradīsies jaunā piestātne, tiek apkalpotas E klases kravas lidmašīnas. Lidosta šeit ir uzstādījusi jaunu hidrantu sistēmu, kas ļauj E klases lidmašīnu uzpildīt vienas stundas laikā agrāko četru stundu vietā.

«Iepriekš kravas lidmašīnas savas tehniskās nosēšanās veica citās lidostās apkārt Baltijas jūrai, bet tagad tas ir iespējams arī Rīgā, jo lidmašīnai lidostā vairs nav jāpavada ilgāk par divām stundām,» norādīja Mūrnieks.

Viņš piebilda, ka jaunās piestātnes būvdarbu pabeigšanas termiņš ir 2015.gada 11.jūlijs un jau augustā no tās izlidos pirmie pasažieri.

Foto: LETA
Foto: LETA

«Lidosta sen jau bija pelnījusi šo būvi, un šeit ir redzama mūsu varēšana - projekta radītājs, būvnieks, projektētājs un būvuzraugi ir no Latvijas, kas pierāda, ka varam uzbūvēt to paši un vēl labāk nekā ārzemnieki,» sacīja piestātnes ēkas būvdarbu veicēja SIA Skonto Būve valdes priekšsēdētājs Guntis Rāvis.

Savukārt arhitektu biroja SIA «Arhis» vadītājs Andris Kronbergs norādīja, ka par šo projektu ir sapņots jau daudz gadu un beidzot ir sākta tā īstenošana. Arhitekts piebilda, ka sekos arī nākamie attīstības soļi un agri vai vēlu, bet tiks uzbūvēts arī jauns lidostas terminālis priekšā vecajam 1974.gadā būvētajam. «Arhis» ar lidostu sadarbojas jau kopš 1994.gada.

«Pohjola Bank PLC» Latvijas filiāles vadītājs Elmārs Prikšāns uzsvēra, ka Ziemeļu piestātne ir stratēģiski svarīgs objekts pakalpojumu eksportam, jo piesaistīs jaunus pakalpojumu pircējus - aviosabiedrības. «Aviosabiedrību un maršrutu skaita paplašināšana nozīmēs arī jaunas saimnieciskās saites, jaunas investīcijas ekonomikā,» piebilda Prikšāns.

Savukārt Mārupes novada domes priekšsēdētājs Mārtiņš Bojārs izteica cerību, ka nākotnē līdz lidostai tiks ierīkota ātrgaitas tramvaja līnija, kas ļaus pasažieriem ērti un ātri nokļūt Rīgas centrā.

Būvniecības līguma cena ir 15,93 miljoni eiro.

Septembra beigās tika sākti VAS «Starptautiskā lidosta «Rīga«» pasažieru termināļa paplašināšanas 5.kārtas būvdarbi - Ziemeļu piestātnes būvniecības 1.kārta, informēja lidostas «Rīga» pārstāve Sarmīte Rinmane.



Būvdarbus veic SIA «Skonto būve», būvuzraudzību nodrošina pilnsabiedrība «Būvalts P.M.G.», projekta autore ir SIA «Arhis Arhitekti».

Lidostas termināļa attīstības būvniecības 1.kārta paredz ne-Šengenas zonas paplašināšanu un papildu četrus jaunus iekāpšanas sektorus, tādējādi uzlabojot lidostas sniegto pakalpojumu kvalitāti. Pēc pabeigšanas jaunajā piestātnes ēkā būs iespējams apkalpot arī lielākus gaisa kuģus, kas palielinās lidostas kapacitāti.

Tagadējā termināļa kapacitāte ļauj kvalitatīvi apkalpot 3,5 miljonus pasažieru gadā, taču jau patlaban lidostas apkalpoto pasažieru skaits gadā sasniedz 4,7 miljonus. Pie šāda apjoma, kā arī paredzot turpmāku pasažieru skaita pieaugumu, ir nepieciešama lidostas paplašināšana, lai nodrošinātu atbilstošu servisu aviokompānijām, kā arī ērtus apstākļus un kvalitatīvu apkalpošanu pasažieriem.

Termināļa paplašināšana ir būtisks nosacījums jaunu lidsabiedrību piesaistei un to darbības sākšanai lidostā «Rīga», kā arī šobrīd strādājošo aviokompāniju darbības paplašināšanai.

Lidostas amatpersonas ir pārliecinātas, ka ne vēlāk kā 2017.gadā lidosta «Rīga», visticamāk, pārvarēs piecu miljonu apkalpoto pasažieru slieksni gadā.

Paplašināšanās projektu lidosta finansē no saviem ieņēmumiem un piesaistītiem 13 miljonu eiro kredītlīdzekļiem no «Pohjola Bank PLC».



KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu