Lamborghini ar četru motoru spēku (6)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Jau pirms Parīzes auto šova klīda runas, ka superauto ražotājs no Santagatas Itālijā ir sagatavojis jaunas koncepcijas auto. Parīzes šovā līdz ar hibrīdauto Asterion pirmizrādi šīs runas guva apstiprinājumu.

Lamborghini ražo automobiļus, kas parasti ir ļoti zemi, plati un rēc kā lauvas. Parīzes auto šovs iezīmē jaunas tendences šā Volkswagen grupas ražotāja auto būves koncepcijā, jo dienas gaismu ir ieraudzījis pirmais zīmola automobilis, kurš prot pārvietoties arī pilnīgi bez skaņas (protams, ja neskaita riteņu un ceļa seguma berzes radīto švīkstoņu).

Asterion LPI-910-4 – auto sarežģītais nosaukums būtībā visu pasaka. I nozīmē Ibrido (itāļu valodā hibrīds), Asterion ir vērša un cilvēka hibrīds jeb mīnotaurs no sengrieķu mitoloģijas, 910 ir automobiļa jauda, bet četrinieks aiz domu zīmes norāda uz piedziņas tipu. Citiem vārdiem – Asterion, kas vizuāli ļauj vilkt paralēles ar vēsturiskajiem Lamborghini zīmola superauto Urraco un Miura, bet dizainā demonstrē līdzību arī ar konceptuālo SUV Urus, ir apgādāts ne tikai ar spēcīgu iekšdedzes dzinēju, bet arī elektromotoriem, pie tam tos barojošās baterijas ir iespējams uzlādēt arī no rozetes (plug-in sistēma). Elektriski Asterion spēj veikt ap 50 kilometriem. Ja veicamie attālumi starp uzlādes reizēm nav lielāki par 50 kilometriem, par benzīnnieka eļļas maiņas intervāliem tādējādi var neraizēties.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Kaut arī Asterion ir konstruēts uz Aventador šasijas, benzīna motors šajā auto ir cits. Aventador izmantotā V12 spēka agregāta vietā izmantots V10 motors, un tam asistē veseli trīs elektromotori. Viens no tiem darbojas kopā ar aiz iekšdedzes dzinēja iebūvēto pārnesumkārbu, bet pārējie divi griež priekšējos riteņus.

Lamborghini izstrādes vadītājs Mauricio Redžāni atklājis, ka elektropiedziņas sistēmas kopējais svars ir 250 kilogramu, turklāt tai faktiski neesot nekā kopīga ar māsas uzņēmuma Porsche izstrādāto 870 zirgspēku 918 Spyder. Arī konceptuāli Asterion atšķiras no 918 Spyder; ja vācietis ir ideāli piemērots rekordu uzstādīšanai Nordšleifē, tad itālim, kura svars ir ap 1800 kilogramiem, drīzāk būšot piemērots šoseju slīpētāja un tālu ceļu veicēja apzīmējums.

Kā atzīmē vācu auto motor und sport, pagaidām Asterion ir tikai konceptauto, taču tas skaidri parāda, kurp ar saviem jaunajiem projektiem virzās Santagatas uzņēmums. Proti, Lamborghini realizē idejas par universālākiem automobiļiem, kas varētu kāpināt kopējos pārdošanas apjomus. Pirmais no šādiem auto būs SUV automobilis Urus, bet tam diezgan droši varētu sekot Asterion sērijveida versija. To turklāt varētu vēl vairāk optimizēt, lai salonā būtu ērti vairāk nekā diviem cilvēkiem. Šāda tipa auto noteikti būtu pa prātam arī virknei pašreizējo Lamborghini īpašnieku, kas pārsvarā dzīvo pilsētās, ar auto pavizinās tikai pa retam un sacīkšu trasi no iekšpuses varbūt pat nemaz nav redzējuši.

Komentāri (6)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu