S, 13.08.2022.
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Bezpilota Audi RS 7 izmēģina prasīgo Sonomas sacīkšu trasi ASV

TVNET
Bezpilota Audi RS 7 izmēģina prasīgo Sonomas sacīkšu trasi ASV
Facebook LinkedIn Draugiem Twitter
Comments
Bezpilota Audi RS 7 Sportback
Bezpilota Audi RS 7 Sportback Foto: Audi

Bezpilota braukšanas tehnoloģiju ieviešana neizbēgami tuvojas, un Audi prototips izmēģinājumos Sonomas trasē Kalifornijas štatā, ASV, pierādījis, ka Ingolštates uzņēmums šajā jomā ir starp līderiem globālajā autobūvē. Tādējādi pavisam reāli ir īstenot kompānijas mērķi bezpilota tehnoloģijas piedāvāt jau nākamās paaudzes A8.

«Sonomā mēs apli pēc apļa dzinām Audi RS 7 prototipu līdz fiziskajām robežām, bet auto ar visu lieliski tika galā,» saka Tomass Millers [Thomas Müller], kurš Audi atbild par bremžu, stūrēšanas un vadītāja palīgsistēmu attīstību. «Automobilis uzrādīja tādus apļa laikus, kas bija labāki, nekā uzrādījuši sporta auto vadītāji,» norāda Millers un piebilst, ka RS 7 Sportback 4,05 kilometrus garā Sonomas trases apļa veikšanai bija nepieciešamas tikai 2 minūtes un 1,01 sekunde.

Audi jau kādu laiku izaicinājuma pilnos apstākļos testē bezpilota braukšanu. 2014.gada oktobrī RS 7, kas iesaukts par Bobiju, veica bezpilota apli Hokenhaimringā, pārvietojoties ar ātrumu līdz pat 240 km/h. Jaunās paaudzes automobilis nosaukts par Robiju, tam ir standarta 560 ZS motors, taču svars ir par aptuveni 400 kg mazāks nekā priekštecim. Gan bremzēšanā, gan stūrēšanā vai ātruma uzņemšanā pilotētais automobilis visas vadības funkcijas kontrolē pilnīgi automātiski un ar maksimālu precizitāti.

Audi bezpilota braukšanu testē arī izaicinājuma pilnos reālās satiksmes apstākļos. 2015.gada sākumā par Džeku iesaukts bezpilota Audi A7 ar daudziem risinājumiem pirmsražošanas stadijā pa koplietošanas ceļiem veica ceļu no Silīcija ielejas līdz Lasvegasai. Īsi pēc tam šis automobilis arī pilnīgi neatkarīgi brauca pa Vācijas «autobāņiem», sasniedzot ātrumu līdz 130 km/h. 2015.gada maijā bezpilota braukšana tika izmēģināta arī Ķīnas megapilsētas Šanhajas satiksmē.

Bezpilota braukšanas tehnoloģija sniedz drošību, laika ekonomiju, efektivitāti un ērtības. Sistēmas spēj sniegt vērtīgu ieguldījumu drošībā, īpaši, kad autovadītājs ir pārmērīgi vai nepietiekami pārņemts ar auto vadīšanu. Bez tam tā autovadītājiem ļauj brīvāk organizēt savu laiku automobilī. Kad tehnoloģijas tiek izmantotas auto vadīšanas uzdevumu pagaidu izpildei, paredzošā tehnoloģija padara braukšanu efektīvāku, samazina stresu un paaugstina komfortu. Bezpilota braukšanas tehnoloģija pirmo reizi tiks uzstādīta nākamās paaudzes luksusa klases sedanam Audi A8. Sistēmas var uzņemties kontroli pār automobili parkošanās laikā vai arī stop-and-go satiksmes režīmā uz lielceļiem, ja ātrums nepārsniedz 60 km/h.

Tēmas
Nepalaid garām!
Uz augšu