Krievijā sāk testēt bezpilota KamAZ. Gaidām pārsteigumus!

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Mūsdienās un mūsu pusē zīmols KamAZ vairāk asociējas ar KamAZ Master komandas panākumiem Dakāras rallijreidā. Bet daudzviet šie kravas auto joprojām ir būtiska daļa no kravu pārvadājumu industrijas. Tik būtiska, ka rūpnīcā sākuši domāt par autopilota sistēmu uzstādīšanu.

Kamskas automobiļu rūpnīca (KamAZ) sadarbībā ar uzņēmumiem Cognitive Technologies un ВИСТ Групп ir iztrādājusi savu pirmo kravas auto ar autopilotu, un tas patlaban nodots testēšanai slēgtā poligonā Maskavas apgabala Noginskā, atsaucoties uz aģentūru Interfax, vēsta Newsru.com.

Aprīkojuma montāža pirmajam KamAZ pašgājējam uzņēmuma zinātniski tehniskajā centrā tika noslēgta maija sākumā. Sērijveida KamAZ 5350 tika apgādāts ar apkārtējo vidi skenējošiem radariem, lāzersensoriem un videokamerām, kā arī sakaru sistēmu un borta datoriem, kuri vizuālo informāciju apstrādā. Tāpat kā automobiļa aprīkojuma papildinājums tika izstrādāta tālvadības pults, ar kuru kravas automobili vadīt attālināti.

Testu gaitā tika izmēģināti desmit kustības scenāriji. «To vidū bija braukšana ar tālvadības pulti, pārvietošanās pa iepriekš noteiktu maršrutu, braukšana kolonnā un citas. Paredzēts arī aprobēt autonomo braukšanas režīmu, balstoties tikai uz videokameru iegūto vizuālo informāciju un GPS/GLONASS satelītu navigācijas datiem. Izmēģinājumiem ir jāparāda, ko auto redz un vai attālumus nosaka precīzi. Objektu atpazīšanas sistēmas ieviešana pastāvīgi tiek atlikta, lai to pilnveidotu maksimāli un atpazīšana strādātu ar 100% precizitāti,» teikts kompānijas izplatītajos materiālos.

Iepriekš ziņots, ka KamAZ īsteno bezpilota kravas auto projektu Autorobots, kurā ir trīs pamata darbības virzieni - SmartPilot, AirPilot un RoboPilot. Pirmais paredz viedu palīgsistēmu, piemēram, automātiskās bremzēšanas un adaptīvās kruīza kontroles izstrādi. Otrs virziens, proti, AirPilot, ietver tālvadības sistēmu izstrādi, savukārt trešais ir autonomas mašīnas un autopilota izstrāde.

KamAZ prognozē, ka SmartPilot izstrāde ilgs apmēram 2 - 4 gadus, AirPilot - piecus gadus, savukārt RoboPilot - 10 gadus. Tādējādi kravas auto - roboti uz koplietošanas ceļiem varētu parādīties ap 2025. - 2027. gadu.

KamAZ ir lielākais kravas auto ražotājs Krievijā. Pērn Krievijā tika pārdoti 32,6 tūkstoši šā uzņēmuma automobiļu, kas ir samazinājums par 14,4%, salīdzinot ar 2013.gadu. Ieskaitot eksportu, kopējais noiets bija 38,9 tūkstoši auto jeb par 11,2% mazāk.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu