Pasažieri kritizē «airBaltic» par praksi negaidīti pārcelt un atcelt lidojumus

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka/LETA

Sociālajā tīklā «Facebook» plašu rezonansi izraisījusi nacionālās aviokompānijas «airBaltic» prakse atcelt un pārcelt lidojumus, radot pasažieriem neērtības un neplānotus izdevumus. Kādai pasažierei šāds pavērsiens teju izbojājis brīvdienas, un viņa savu sašutumu paudusi sociālajā tīklā. Pāris dienu laikā «Facebook» lietotāji ar dusmīgo ierakstu dalījušies gandrīz 1200 reižu, un diskusijā iesaistījusies arī uzņēmēja, bijusī iekšlietu ministre Linda Abu Meri, norādot, ka ar «airBaltic» neprognozējamajiem lēmumiem par reisu atcelšanu saskārusies vairākkārt.

«airBaltic» kliente Inga Jākobsone raksta, ka iegādājusies biļetes sešām personām lidojumam turp-atpakaļ jūlijā, attiecīgi arī rezervēta viesnīca galamērķī, izmantojot «pre-booking rate», kas garantē gana pievilcīgu cenu, taču liedz iespējas rezervācijā veikt kādas izmaiņas - atcelšanas vai izmaiņu gadījumā viesnīca neko nekompensē, bet klients pazaudē samaksāto.

12.aprīlī viņa no «airBaltic» saņēmusi e-pastu, ka lidojuma laiki ir mainīti. Sazinoties ar kompāniju, viņa uzzinājusi, ka izlidošanas laiks pārlikts 40 minūtes vēlāk, bet lidojums atpakaļ konkrētajā dienā ir atcelts pavisam. «Kompānija piedāvā atgriezties dienu ātrāk. Saku, ka mums jau samaksāts par viesnīcu, nevaram veikt izmaiņas, līdz ar to jāzaudē nauda (kas nav maza, jo mums ir padārga viesnīca, pie tam - sešām personām). Viņi saka, ka esot lidojums arī dienu vēlāk. Atbildu, ka, protams, varam rezervēt vēl vienu papildu nakti, taču kāda ir garantija, ka atkal nemainīsiet lidojuma grafiku vai lidojumu neatcelsiet pavisam. Viņi atbild - nekāda, mēs varam to mainīt! Saku, bet tādā gadījumā mēs, rezervējot vēl papildu nakti, atkal varam zaudēt naudu, jo jūs varat mainīt izlidošanas laiku. Viņi saka, jā - mēs varam! Jūs nevarat būt droši, ka mēs to nemainīsim. Jautāju - bet vai tas nav pretrunā ar kaut kādu starptautisku regulējumu? Tādi ir mūsu noteikumi, viņi atbild! Prasu - bet vai tie atbilst starptautiskajiem noteikumiem? Viņi saka - varat rakstīt sūdzību, bet mēs jums neko nekompensēsim, vai nu izvēlieties lidojumus +/- 14 dienu laikā no esošajiem lidojuma datumiem, vai saņemiet atpakaļ naudu. Saku, ka nevaru ņemt atpakaļ nekādu naudu, jo jau samaksāts par viesnīcu. Viņi atbild, ka neko nevarot palīdzēt! Tādi ir mūsu noteikumi. Jautāju - bet kad ir pēdējais termiņš, kad jūs šos lidojuma datumus varat mainīt? Viņi atbild, ka tāda nav... Saku - bet tad jau jūs varat tos mainīt dienu pirms izlidošanas! Viņi atbild, ka to noliegt nevar,» sarunu ar aviokompānijas darbinieku atstāsta Jākobsone.

«Tātad, ja vēlaties kurp doties, neizvēlieties kompāniju, kura rīkojas tā, kā pašai patīk, pilnīgi nerēķinoties ar saviem klientiem,» viņa rezumē, norādot, ka, ņemot vērā visatļautību un augstprātīgo attieksmi, «airBaltic» pakalpojumus vairs neizmantos.

Komentāros par pieredzi ar «airBaltic» dalījusies arī uzņēmēja, bijusī iekšlietu ministre Linda Abu Meri. «Mēs šādā veidā gandrīz palikām bez kruīza, par kuru jau bijām samaksājuši pirmo iemaksu. «airBaltic» vispirms pārcēla lidojumu par stundu, kas vēl bija ok, un piekritām izmaiņām. Pēc dažām dienām kompānija lidojumu plānotajā dienā atcēla vispār... Ja gribējām tikt uz kuģi, spiestā kārtā pirkām biļetes «Lufthansa», kas maksāja dārgāk. «airBaltic» nevīžoja pat atvainoties, nerunājot par kādu kompensāciju... (..) Arī ar lidojumiem uz Briseli vairākkārt ir bijis, ka lidojumu pārliek nevis vienu, bet divas reizes. Uz Briseli parasti lido strādāt, kas nozīmē, ka tur sarunātas tikšanās, kuras nākas atcelt, utt. Mums reiz Polijas aviokompānija pārcēla lidojumu uz laiku, kas mums nederēja. Atteicāmies no maiņas, viņi uz sava rēķina nopirka biļetes lidojumam ar citu kompāniju un kā atvainošanos - biznesa klasē. «airBaltic» ne uz ko tādu nav spējīga,» raksta Abu Meri.

«airBaltic» korporatīvo komunikāciju prezidents Jānis Vanags, runājot par Jākobsones gadījumu, vairākkārt uzsvēra, ka aviokompānija atvainojas klientei par situāciju, kad «airBaltic» bija spiesti mainīt reisu grafiku konkrētajam lidojumam. «Šobrīd esam atraduši kopīgu risinājumu, kas pieņemams arī Jākobsones kundzei, - samaksājām papildus par viesnīcu visām sešām personām, lai ilgāk varētu uzkavēties galamērķī. Līdzīgi rīkojamies arī citos gadījumos, katram klientam piemeklējot individuālu risinājumu,» skaidroja Vanags. Uzņēmuma atvainošanās vēstuli un piedāvāto risinājumu Jākobsone arī publicējusi savā «Facebook» kontā - tiesa gan, tik lielu ievērību kā sašutuma pilnais ieraksts par lidojuma atcelšanu tas gan nav izpelnījies.

Vanags norādīja, ka «airBaltic» apzinās - pasažieri rēķinās, ka aviokompānija, kas sākotnēji piedāvājusi konkrētu lidojuma laiku, nogādās cilvēkus galamērķī solītajā laikā, un jebkuras izmaiņas klientiem rada neērtības. «Mēs jau gribam, lai visi lidojumi notiek kā plānots, bet dažreiz ir ārēji apstākļi, kuru dēļ lidojumi tiek atcelti. Arī «Lufthansa» atvainojas saviem pasažieriem par streikiem, «airFrance» atvainojas par atceltajiem reisiem gaisa satiksmes dispečeru streika dēļ. Mums dažkārt nākas atcelt reisus, jo lidosta nevar apkalpot. Mums ir daudzi desmiti partneru, tāpēc dažreiz reisu laiki ir jāmaina,» skaidroja Vanags.

Vienlaikus «airBaltic» pārstāvis norādīja, ka aviokompānija izpilda 99,5% reisu, tomēr piecus reisus no 1000 ietekmē ārēji apstākļi. «Mēs izpildām un gribam izpildīt visus reisus. Mums ir arī lētāk un vienkāršāk nodrošināt labu servisu, jo nav jāmaksā par papildu izmaiņām, nav ažiotāžas medijos. Saprotam, ka klients ir samaksājis savus sūri grūti pelnītos eiro, un gribam, lai viņi mūsu pakalpojumus izmanto atkārtoti, tāpēc darām visu iespējamo un ar katru klientu meklējam individuālus risinājumus,» skaidroja Vanags.

Plašāku informāciju par biežākajiem reisu atcelšanas iemesliem Vanags solīja sniegt tuvākajā laikā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu