RFW 2.diena: Paviljons, Liga Banga, Nolo

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Nauris Garkaklis, TVNET

Riga Fashion Week 2. skašu dienā 19. martā savas jaunākās kolekcijas skates demonstrēja: Paviljons (Latvija), Liga Banga (Latvija), Nolo (Latvija).

LĪGA BANGA

Modes dizainere Līga Banga beigusi Latvijas Mākslas akadēmijas Modes dizaina nodaļu. Viņa ir vairāku starptautisku modes dizaina konkursu uzvarētāja. Šobrīd strādā pie zīmola LĪGA BANGA attīstības. Zīmols tic, ka pašrefleksija un godīgums pret sevi ir universāla nepieciešamība spēcīgai personībai. Lakoniskas, mazliet netradicionālas formas un minimālistiski izteiksmes līdzekļi ir tie, ar kuriem panākt maksimāli spēcīgāko efektu. Līga rada sieviešu apģērbu, kurš ir valkājams ik dienu, kurš nojauc robežas starp dienas, vakara, darba vai svētku drānām.

NÓLÓ

Viktorija Joniene vienmēr vēlējusies kļūt par apģērbu dizaineri-modelētāju, kopš bērnības šuva drēbes sev un draudzenēm, 12 gadu vecumā veidoja milzīgas plīša rotaļlietas jūrmalas fotostudijām, skolā organizēja modes skates. Tiesa gan, viņai bija kur visu to mācīties: Viktorijas tante vadīja eksperimentālo šūšanas cehu, kas veidoja drēbes padomju elitei un estrādes zvaigznēm. Visu savu brīvo laiku Viktorija pavadīja tur, kur arī apguvusi modelētājas amata pamatus. Taču dzīve ieviesa savas korekcijas, uz ilgu laiku aizkavējot bērnības sapņu īstenošanos. Ieguvusi ekonomistes-menedžeres grādu, Viktorija vairāk nekā 20 gadus nodarbojusies ar uzņēmējdarbību – tabakas biznesu, ēdināšanu, apģērbu un apavu vairumtirdzniecību un mazumtirdzniecību. Un tikai pirms četriem gadiem Viktorija uzdrīkstējās spert pārgalvīgu soli un izveidot savu apģērba zīmolu. Apkopojot visas savas iemaņas un milzīgo pieredzi, ko viņa ieguvusi, strādājot modes biznesā, kā arī papildinot trūkstošās zināšanas speciālos kursos Central Sant Martins mākslas universitātē, viņa radīja NóLó zīmolu un, kas ir visnozīmīgāk, izveidojusi profesionālu, augsti tehnoloģisku šūšanas ražotni. Par dizaineri šā vārda tīrā izpratnē Viktorija sevi neuzskata, NóLó zīmola kreatīvā direktore ir piemērotāka definīcija.

PAVILJONS

Zīmola PAVILJONS kolekciju veidojusi jauna un daudzsološa dizainere Līga Garda, kura studējusi modes dizainu TEKO dizaina un biznesa skolā Dānijā, kur iemīlējusi skandināvu estētiku un funkcionālismu. Līga uzskata, ka mūsdienu dizainā liela nozīme ir kultūrai, pašapziņai un tradīcijām, tādēļ savā radošajā darbībā viņa izceļ arī Latvijas kultūras bagātību. Līgas uzdevums ir apvienot skandināvu dizaina vērtības un latviskās identitātes iezīmes, lai radītu apģērbu, kas būtu ilgtspējīgs, funkcionāls un ar augstvērtīgu dizaina kvalitāti. Askētiskos siluetus papildina neuzkrītoši kontrasti, kuru klātbūtne vērojama pilsētvidē. Zīmols ir pret uzspēlētu greznību, aizspriedumiem un iedomību.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu