Pirmie iespaidi: BMW X5 xDrive30d (27)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ingars, TVNET

Jaunās paaudzes BMW X5 (F15) tika prezentēts jau pagājušā gada maijā, tomēr līdz mums pasaulē pirmā SAV (sports activity vehicle) klases pārstāvja jaunākā interpretācija nonāca vien 2013.gada beigās. Tad arī TVNET bija iespēja doties ne pārāk ilgā, taču dinamiskā un aizraujošā iepazīšanās braucienā.

Dizaina evolūcija

Kopš oriģinālā X5 debijas ir pagājuši nu jau 15 gadi, un X5 jau ir ieslīdējis trešajā paaudzē. Līdzīgi kā pārējie šā zīmola auto, arī apvidnieks, inženieriem pieturoties pie tradīcijām, aizvadītās pusotras desmitgades laikā ir pastāvīgi evolucionējis, taču allaž izticis bez uzkrītošām ārišķībām un straujām pārmaiņām, kas varētu nobiedēt samērā konservatīvos zīmola pielūdzējus. Šā iemesla dēļ arī salonā jaunās tehnoloģijas joprojām mijas ar klasiskām priekšējā paneļa sastāvdaļām, tai skaitā lakoniskajiem mērinstrumentiem aiz stūres un audio sistēmas bloku.

Foto: Ingars, TVNET

Ja salīdzina ar pirmo BMW X5 paaudzi, jaunais F15 sērijas X5 vizuāli ir krietni citādāks. Ar tiešo priekšgājēju vizuālo atšķirību jau ir mazāk un faktiski ir tā, ka vairums ierindas pilsoņu, arī tie, kas puslīdz seko līdzi jaunumiem autobūves industrijā, nez vai spēs uz ielas pateikt, vai redzējuši 2010. vai 2013.gada X5. Eksterjerā redzamās stila nianses vienkārši nav tik uzkrītošas un salīdzināšanai pakļaujas, tikai liekot abus auto blakus; tad arī var novērtēt jauno radiatora režģi, bamperus, lukturus, hromētās detaļas, vēl vairāk izceltās eņģeļu acis u.tml.

No ārpuses X5 izskatās liels, tomēr salonā ir tāda sajūta, ka esi uzvilcis precīzi piegrieztu uzvalku, kurā izskaties un jūties labi. Viss ir labi pārskatāms, arī redzamība uz āru bažas nerada, sēdēt ērti, ergonomija ir vāciešu cienīgā līmenī un uz stūres izvietotās pogas ir pietiekami pārdomātas, lai to nozīme būtu apgūstama un iegaumējama pārdesmit minūtēs un brauciena laikā iespējami reti rastos vajadzība atraut rokas no stūres. Ja ieniezēsies deguns, tad gan nekas cits neatliks, jo podziņa, kas spētu aizstāt pirkstu šajā jomā, vēl nav izdomāta.

Foto: Ingars, TVNET

Jestrs raksturs pat ar 3 litru dīzeli

Izmēģinātais X5 bija apgādāts ar vienu no trim tirdzniecības sākumam sagatavotajiem dzinējiem - 3 litru sešu cilindru rindas dīzeli ar 258 ZS un 560 Nm. Kamēr nav braukts ar citu X5, tikmēr šķiet - vai ko labāku var vēlēties? Noteikti jau var, bet šis spēka agregāts ir patīkams ar atsaucību, veiktspēju, turklāt pēc dīzeļdzinēja tas neizklausās nedz salonā, nedz arī stāvot līdzās automobilim ārpusē, turklāt ir arī samērā ekonomisks.

«Samērā ekonomisks» ir labākais apzīmējums, ko lietot, runājot par degvielas patēriņu. Jo oficiāli 4,9 metrus garais, vairāk nekā 2 tonnas smagais bavārietis spēj iztikt ar 6,2 litriem kombinētā ciklā. Iespējams, tā ir. Bet pēc iepazīšanas braucienā noripinātajiem apmēram 400 kilometriem, no kuriem vairums ieskaitāms šosejas režīma kontā, borta dators lepni ziņoja par 9,4 l/100 km. Citiem vārdiem, tas sanāca tieši tāds pats kā iepriekš izmēģinātajam Range Rover Sport ar tāda paša darba tilpuma, taču spēcīgāku dīzeļdzinēju (britam - 292 ZS, vācietim - 258), salīdzināmu svaru un oficiālo patēriņu 7,5 l/100 km apmērā.

Atšķirības - interesantas, taču to cēloņi ilgi vai tālu nav jāmeklē. Tā ir braukšanas maniere. Range Rover, lai arī pārcietis kardinālas izmaiņas konstrukcijā, ieguvis alumīnija nesošo virsbūvi, sver par 400 kilogramiem mazāk un prot būt ļoti dinamisks, ir kā nosvērts aristokrāts, kurš drīzāk noskaņo nepiespiestai braukšanai kruīza režīmā nekā draiskulībām. Pie Bavārijas ražotāja izstrādājuma stūres jau valda citāda gaisotne, parādās azarts, vēlme pārbaudīt, uz ko tad jaunais SAV ir spējīgs. Nav gan izslēgts, ka arī ar šo auto var pilsētā braukt uz 40, starp pilsētām ar 80 kilometriem stundā un galamērķi sasniegt bez kaut viena apdzīšanas manevra.

Ar nelielu atkāpi var atzīmēt, ka bez 258 ZS 3 litru dīzeļa no jaunā X5 pirmā tirdzniecības brīža ir pieejams arī xDrive50i ar 450 zirgspēku V8 benzīnnieku un M50d ar 3 litru dīzeli un 381 zirgspēku. Bet pērnā gada nogalē piedāvājums tika papildināts ar vēl vairākām motorizācijas opcijām. To vidū ir xDrive35i ar 3 litru benzīna turbodzinēju un 306 ZS, xDrive25d ar 218 zirgspēku dīzeli un šis pats modelis versijā sDrive25d ar klasisko piedziņu, kā arī xDrive40d ar 313 zirgspēku dīzeļdzinēju. Arī amerikāņiem tagad tiek piedāvāts klasiskās piedziņas BMW X5, taču tas nāk komplektā ar trīslitrīgo benzīna motoru (sDrive35i).

Foto: Ingars, TVNET

Auto vēro ceļu pats

Nesamērojams ar pirmās paaudzes X5 no 15 gadus tālās pagātnes jaunais modelis ir papildaprīkojuma un drošības tehnoloģiju jomā. Ja ir vēlēšanās un līdzekļi ļauj, papildaprīkojuma sarakstā var atrast vairākas ļoti dārgas, taču interesantas pozīcijas. Viena no tādām ir nakts redzamības sistēma ar gājēju atpazīšanas funkciju. Tā nav lēta (maksā nedaudz zem 1700 eiro), taču jau pirmajā tikšanās reizē pat vairākkārt apliecināja, ka tik tiešām vēro ceļu un redz krietni labāk nekā es ar savām divām acīm, kuras piedevām ir aprīkotas ar brillēm.

Foto: Ingars, TVNET

Kas zina, ja BMW Night Vision sistēma ar gājēju atpazīšanas funkciju nebūtu ieslēgta un auto vienā jaukā brīdī nesāktu midžināt brīdinošas ikonas projekcijas ekrānā un pīkstēt, varbūt nebūtu savlaicīgi pievērsis uzmanību blāvajiem sarkanajiem atstarotājiem, kas vienīgie iezīmēja traktoru ar arkla lemešu konstrukciju aizmugurē, tad varbūt pāris tūkstošus kilometru uzkrājušā BMW X5 salons būtu pilns ar dubļiem un lauksaimniecības tehniku. Un varbūt līdz mājām nebūtu ticis arī tas riteņbraucējs, kurš, spītējot policijas ieteikumiem, braši nodarbojās ar riskēšanu pa šosejas malu, par sevi informējot vien ar tikko redzamu blāvu gaismiņu.

X5 papildaprīkojuma saraksts ir ļoti garš, un tajā ietilpst gan drošības elementi, gan komforta un greznības aprīkojums. Adaptīvā piekare, kameras priekšā un aizmugurē, īpaši riteņu diski, bezatslēgas piekļuves un auto iedarbināšanas sistēma, soft close durvis, automātiskās tālās gaismas, joslu maiņas asistents, interjera dizaina pakete ar regulējamu nokaņojuma apgaismojumu un Harman Kardon skaņu sistēma ir tikai dažas no pozīcijām, kas izmēģinātā X5 xDrive30d cenu no bāzes 62 300 eiro ir pacēlušas līdz apaļiem 95 tūkstošiem eiro.

Foto: Ingars, TVNET

Tehniskie dati

 BMW X5 xDrive30d
Dzinējs2993 cm3
Jauda258 ZS @ 4000 rpm
Griezes moments560 Nm @ 1500 - 3000 rpm
0-100 km/h6,9 sek.
Vmax230 km/h
Vidējais patēriņš6,2 l/100 km
CO2162 – 164 g/km
Garums/platums/augstums4886 / 1938 / 1762 mm
Riteņu bāze2933 mm
Pašmasa2070 kg
Bagāžnieks650 – 1870 kg
Standarta riepas255/55 R18
Komentāri (27)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu