Auto krāsai aizvien lielāka nozīme (46)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Auto īpašnieki Latvijā arvien vairāk uzmanības pievērš savas mašīnas krāsai un vēlas to individualizēt, īpaši tas attiecināms uz jaunu spēkratu īpašniekiem - šādu tendenci novērojuši tirgotāji. Ja vēl pirms kādiem 10 gadiem lielākoties pirka tikai pelēkas un melnas automašīnas, tad šobrīd arvien vairāk parādās citi toņi.

Oficiālais BMW pārstāvis Latvijā «Inchcape BM Auto» direktors rāda auto, kura īpašnieks speciāli izvēlējies tieši šādu gaiši brūnu, kamieļa krāsu. Pasūtīto auto gan šajā gadījumā jāgaida vismaz pusgads, taču pircēji ir gatavi to darīt un par šo pakalpojumu papildus maksāt, jo auto ražotāji piedāvā arvien jaunas krāsas un to paveidus.

Ivars Norvelis oficiālais BMW pārstāvis Latvijā «Inchcape BM Auto» direktors: «Ir iespēja no atsevišķiem mūsu ražotājiem pasūtīt ar rokām individuāli krāsotu tādā krāsā, kas nebūs nevienam citam. Ļoti populāri paliek brūni toņi, pasteļkrāsas, vēl ir populāra melna krāsa ar papildus apakštoņiem. Kad spīd saule virsū, paliek ar sarkanīgu apakštoni, zilu utml.»

Krāsu gamma, kādu mēs redzam uz ielām – pelēkas un melnas mašīnas - esot mantojums no Rietumeiropas, tai skaitā no Vācijas, jo liela daļa Latvijas auto nāk no šīs valsts. Taču pēdējos gados privātpersonas, kuras iegādājas jaunu auto, izvēlas ne tikai šos toņus.

Pirms gadiem 6 modē nāca baltā krāsa. Tā sākumā skāra luksus klases mašīnas, bet pēdējos gados tendence ir kļuvusi aktuāla arī pārējo marku automašīnām.

Tas, ka līderos arī šogad izvirzījās pelēkas un melnas mašīnas neesot pārsteigums. Jo šādas krāsas auto vieglāk pēc tam pārdot. Īpaši nepopulāras esot spilgti sarkanas un zaļas auto, kā arī dzeltenas. Šogad nopirktas tikai divas saules krāsas mašīnas, pērn tādas bija 4. It kā gribās atšķirties, bet aizdomājas, vai košu auto pēc tam varēs pārdot.

Andris Kulbergs Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas prezidents: «Ir pat tendence, ka cilvēki grib prom no melnā, pelēka, kaut ko bišķin svaigāk, bet latvietis pārāk riskēt negrib. Uz dzelteno, oranžu neparakstās. Tāpēc droša izvēle ir sudrabs, melns vai pelēks, vai zils. Tās ir drošas krāsas. Tu nekad nekļūdīsies un vienmēr varēsi viņu realizēt. No tā parasti cilvēki baidās.»

Psihologi pelēkas krāsas uzvaru Latvijas auto parkā vērtē pozitīvi. Pelēka un sudraba krāsa esot ekskluzīvas.

Elita Goldmane krāsu terapeite, psiholoģe: «Šī ir būtiska krāsa latviešiem, jo Dainās viņa ir sakrāla, tā kā brīnīties nevajag, mums patīk sudraba un pelēka krāsa. Ietekmējamies no dabas krāsām. Gribam izskatīties harmoniski. Manuprāt, tas ir normāli. Ja ņemam košu auto, mēs pievēršam sev uzmanību. Ne visi latvieši pēc temperamenta ir tādi, kas ir gatavi sevi akcentēt caur krāsām.»

Tāpēc auto tirgotāji īpaši nevēlas riskēt un reti pasūta jaunas automašīnas košās krāsās. Ir bijuši gadījumi, kad zaļas krāsas auto par pievilcīgu cenu nostāv autosalonā pat gadu.

Komentāri (46)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu