Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Ford apmāca auto braukt pašiem

Ford sadarbībā ar Mičiganas universitāti ir sākuši autonomo auto testus. Paredzams, ka koplietošanas satiksmei piemērots auto ar autopilotu būs gatavs līdz 2025.gadam.

Mūsdienu automašīnas ir galvastiesu pārākas par spēkratiem, kas tirdzniecībā bija pirms 10-15 gadiem. Tās prot patstāvīgi sameklēt piemērotu stāvvietu un noparkoties, saprot vadītāja teikto un kritiskos brīžos pat piebremzē, lai izvairītos no sadursmes.

Autobūves nākotne ir šo sistēmu pilnveidošanā, jaunu tehnoloģiju izstrādāšanā un to ieviešanā dzīvē. Cita starpā tas ietver autonomo braukšanu un automobiļu komunicēšanu savā starpā. Šie jaunievedumi gan atņems braukšanas prieku tiem, kas priekšroku dod sēdēšanai pie stūres, nevis aizmugurējā sēdeklī, taču satiksme kļūs drošāka un arī raitāka.

FOTO: Ford

Ford izpēti šajā jomā veic jau vismaz 10 gadus, taču vēl tāls ceļš ejams, iekams braucējs varēs atlaisties sēdeklī, paņemt rokā avīzi un braukšanu pilnībā uzticēt mašīnai.

Šobrīd Ford inženieri Savienotajās Valstīs ir sākuši jaunu testu sēriju, izmantojot Ford Fusion hibrīdautomobiļus, kas apgādāti ar četriem infrasarkanās gaismas sensoriem LiDAR (Light Detection And Ranging). Sensori skenē ceļu 2,5 miljonus reižu sekundē un, darbojoties līdzīgi delfīnu vai sikspārņu izmantotajai eholokācijas sistēmai, veido detalizētu 3D karti līdz pat 60 metru attālumā.

Ford norāda, ka sensoru sistēma vidē spēj izšķirt jebko, kas kaut nedaudz atstaro gaismu, turklāt nav svarīgi, vai objekts kustas vai ir stacionārs. Kompānija arīdzan apgalvo, ka sensoru jutības pakāpe ir tik augsta, ka tie spēj 60 metru attālumā atšķirt maisiņu no neliela dzīvnieka.

Autonomās braukšanas sistēmas Ford izstrādā arī Eiropā. Pirms pāris mēnešiem jau vēstījām par autonomās braukšanas sistēmu, kas patstāvīgi atpazīst šķērsli un to apbrauc.

Uz augšu
Back