Pirmie iespaidi: Lexus IS 300h (29)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ingars, TVNET

Cerot gūt tikpat pozitīvus iespaidus kā pirms trim gadiem ar iepriekšējo modeli, nesen izmēģināju jauno Lexus IS. Šoreiz gan hibrīdversijā IS 300h.

Ja kāds auto ir iegūlis atmiņā ar labām gaitas īpašībām, augstu komforta līmeni, glītu dizainu un, kas nav mazsvarīgi, savā ziņā arī statusa apliecinājumu, tad tā atjaunotā versija arī nedrīkst neko mazāk piedāvāt. No jaunā auto pat nedrīkst gaidīt neko mazāk.

Daudz nevilcinoties, jāsaka, ka par Toyota koncerna premium zīmola Lexus automobiļiem atbildīgie inženieri un dizaineri atkal ir pastrādājuši godam un šā gada IS ir sanācis labāks par priekšgājēju. Ir dažādi trūkumi, ko prasās novērst, un jomas, kurās auto vēl varētu uzlabot, bet kopumā vidējas klases sedans ir uz goda.

Foto: Ingars, TVNET

Pirmkārt jāsāk ar to, kā jaunais IS izskatās, kādu vizuālo iespaidu tas atstāj. Manuprāt, auto ir viens no izskatīgākajiem jaunajiem automobiļiem un, lai arī objektīvu apsvērumu dēļ jau sākumā bija skaidrs, ka tas tas nepretendēs uz Latvijas Gada automobiļa titulu, gada skaistākās mašīnas nosaukumu tas bija pelnījis. Daļa žūrijas bija citās domās un galu galā balvu šajā nominācijā ieguva konkursants no Ingolštates, tomēr Lexus IS nenoliedzami ir interesantāks auto.

Ir patīkami redzēt, kā Lexus zīmola un šā modeļa dizains evolucionē. Japāņi uzdrīkstas un rezultāts ir tāds kā nevienam. Katrā ziņā šis nav tas gadījums, kad būs pamats teikt, ka šī līnija ir nošpikota no tā un lukturi ir tādi paši kā tam automobilim. IS ir atšķirīgs, ekspresīvs un patiesībā balansē uz robežas starp parastu ikdienas auto un japāņiem raksturīgā tūnēšanas manierē apstrādātu spēkratu. Būs interesanti redzēt, ko ražotājs izdomās mainīt, kad būs pienācis laiks veikt feisliftu vai kārtējo paaudžu maiņu, jo šobrīd liekas, ka, neizejot no saprāta rāmjiem, neko diži daudz piezīmēt klāt nav iespējams.

Foto: Ingars, TVNET

Līdzīgi kā citi jaunākās paaudzes Lexus, arī IS priekšējās daļas noformējumā ir ieguvis masīvo vārpstiņas jeb divu pretēji novietotu trapeču stila radiatora režģi. Tas automobili vizuāli paplatina frontālā skatā un rada augstas stabilitātes iespaidu. IS profilā ir izteikta ķīļa forma ar garu motora pārsegu, zemu jumta līniju un īsu bagāžnieka zonu, tā radot iespaidu, ka sedans bez grūtībām šķels gaisu, lai kāds arī būtu tā ātrums. Faktiski auto izskatās, it kā būtu ieņēmis zemo startu un gatavotos lielajam skrējienam pretī vien sev zināmam mērķim.

Jaunais IS ir 4665 mm garš, un tas ir pieaugums par 80 milimetriem. 70 no tiem ir ierūmēti starp sedana asīm (tagad attālums starp tām sasniedz 2,8 metrus) un vēl desmit ir priekšējās pārkares rēķinā. IS ir kļuvis arī par 10 milimetriem platāks. Ārējo izmēru pieaugumam vajadzētu būt jūtamam arī salonā, bet, tā kā iepriekšējais IS braukts jau pirms trim gadiem un nav tieša salīdzinājuma iespējas, teikšu vien to, ka vietas pietiek. Nav tāds plašums kā lielajā LS, taču pie stūres ir gan ērti, gan arī visi slēdži un pogas ir pa rokai, bet aizmugurē apgrūtinošs nebūs pat brauciens vairāku simtu kilometru garumā. Jo vairāk tādēļ, ka no 70 riteņu bāzei klāt nākušajiem milimetriem veseli 50 ir atvēlēti tieši aizmugurējā sēdekļa komforta līmeņa paaugstināšanai. Pārējie 20 milimetri palielina bagāžnieka ietilpību. Tas, starp citu, ir vienādi liels (450 litri) gan standarta modelim, gan hibrīdam, kura baterijas iebūvētas zem kravas telpas grīdas.

Atgriežoties salona priekšējā daļā, jāsaka, ka paneļa dizains ir mainījies uz labo pusi - plastmasa joprojām ir pamata materiāls, taču dizains ir krietni vien elegantāks un pārliecinošāks. Lielākais trūkums šeit un visā automobilī kopumā ir multimediju sistēma ar nepārskatāmo saskarni un nejēdzīgais vadības kursorrīks. Doma jau, protams, ir laba automašīnā iebūvēt rīku, kas lielā mērā atgādina peli un teorētiski atvieglo operēšanu ar izvēlnes funkcijām. Taču reālajā dzīvē tās ir mocības gan no vajadzīgās informācijas atrašanas viedokļa, gan arī no interesējošās pogas vai izvēlnes zonas nospiešanas viedokļa. BMW iDrive vai Audi MMI ripai ar tai apkārt izkārtotām pogām analoga ietaise būtu daudz, daudz ērtāk lietojama un tīkamāka. Audio sistēmas piedāvātais akustiskais baudījums gan ir augstākajā līmenī.

Kā atsevišķu dizaina un funkcionalitātes elementu vadītāja darba zonā var izcelt transformējamo instrumentu paneli - tajā ir iespējams ar speciālu pogu uz stūres spidometra ripu pabīdīt malā un iegūt atsevišķu ekrānu, kurā tiek atainoti borta datora rādījumi. Tie gan ir redzami arī standarta konfigurācijā, taču pēc pārbīdes informācija ir labāk nolasāma. Protams, ja tā vadītāju interesē. Kas vēl - instrumentu panelis ir pilnībā elektronisks un tā noformējums mainās atkarībā no izvēlētā braukšanas režīma. Turklāt to katrs var pielāgot savai gaumei, piemēram, spidometra bultiņai izvēloties kādu no trim pieejamajām krāsām - baltu, zilu un sarkanu.

Foto: Ingars, TVNET

Lexus IS patlaban pieejams ar diviem dažādiem spēka agregātiem - 2,5 litru V6 benzīna motoru un hibrīddzinēju, kuru veido 2,5 litru četru cilindru Atkinsona cikla benzīna motors ar 181 ZS un 143 ZS elektromotors. Summā hibrīddzinējs attīsta 223 zirgspēkus, un tie caur elektroniski vadāmu bezpakāpju variatoru tiek novadīti aizmugurējai asij.

Ražotājs norāda, ka IS 300h spēj 100 km/h sasniegt 8,3 sekundēs un to nav pamata apšaubīt. Auto nesper kā nikna ķēve, taču paātrinājums ir vienmērīgs un pietiekami straujš. Arī apdzīšanas režīmā abu spēka agregātu kombinācija strādā nosvērti un pietiekami labi - starp 80-120 kilometriem stundā IS 300h paātrinās 6,2 sekundēs. Citiem vārdiem - veiktspējai atbilstoši rādītāji, kuru baudīšanu mazliet izbojā vienīgi salīdzinoši skaļais, monotonais variatora dūciens. Bet tāds jau tas ir visiem variatoriem.

Foto: Ingars, TVNET

Runājot par patēriņu, gan negribētos piekrist tam, kas rakstīts tehniskajos datos. Lexus sola, ka IS 300h 100 kilometrus var nobraukt ar 4,3 litriem benzīna, taču šādu rādītāju sasniegt nebūs viegli, ja vispār iespējams. Saņemot auto un no Ulmaņa gatves mērojot ceļu līdz VEF, vidējais patēriņš bija nedaudz virs sešiem litriem. Braukšanas režīms šajā maršrutā - mērens, tāds, kas pieļauj podziņu spaidīšanu, salona izpēti, un ar ieslēgtu ekonomiskāko no braukšanas režīmiem - ECO Mode. Kad saikne ar auto jau bija izveidojusies ciešāka un vairs tik daudz nedomāju par iespējami labākā ekonomiskuma rādītāja sasniegšanu, vidējais patēriņš pilsētā bija 7,3 l/100 km. Jāatzīst, ka automobilim ar 223 zirgspēkiem arī tas nav slikts sasniegums. Uz šosejas tikmēr pie 90-100 kilometriem stundā Lexus IS 300h iztiek ar aptuveni 5 litriem benzīna.

Vai šādu auto gribētos savā garāžā? Protams! IS ir kluss, precīzs, bet tai pašā laikā komfortabls vadāmībā, samērā ekonomisks un izskatīgs. Cena: par IS 300h dīleris prasa vismaz 39 tūkstošus eiro. Ja uzstādīta F Sport dizaina pakete - vēl par 10 tūkstošiem vairāk. Salīdzinājumam - IS 250 ar 2,5 litru V6 motoru (208 ZS) caurmērā ir par nepilniem četriem tūkstošiem eiro lētāks.

Tehniskie dati

 IS 250IS 300h
Dzinējs2,5 litru V62,5 litru I4 + elektromotors
Jauda208 ZS223 ZS
Griezes moments252 Nm221+300 Nm
Pārnesumkārba6ATE-CVT
0-100 km/h8,1 s8,4 s
Vmax225 km/h200 km/h
CO2199 g/km99 g/km
Vidējais patēriņš8,6 l/100 km4,3 l/100 km
Pašmasa1645 kg1720 kg
Garums/platums/augstums4665/1810/1430 mm4665/1810/1430 mm
Riteņu bāze2800 mm2800 mm
Komentāri (29)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu