Tāpat kā jebkurā citā biznesā, arī automobiļu ražošanas nozarē ir tādi produkti, ko var saražot miljonos eksemplāru un arī visus pārdot, bet ir arī tādi, kas ar labu domu ir izstrādāti, taču patērētāju vidū nav pieprasīti un kompānijai, kas tos izlaiž, rada zaudējumus. Tie nereti ir mērāmi miljonos eiro, un ir gadījumi, kad miljonu zaudējumus sagādā pat viens auto.
Auto, kas radījuši vislielākos zaudējumus (25)
Renault Vel Satis
Ar ekstravaganto modeli Vel Satis Renault cerēja uzrunāt citādāk domājošos autobraucējus, bet tas neizdevās. Periodā no 2001. līdz 2009. gadam tika saražoti 64 tūkstoši eksemplāru. Katrs no tiem maksāja ap 30 000 eiro un radīja 18 710 eiro zaudējumus. Vel Satis kopumā Renault radīja zaudējumus 1,2 miljardu eiro apmērā.
Audi A2
Mazais alumīnija automobilis savā ziņā bija pionieris pasaules autobūvē. Taču no biznesa viedokļa – ne pārāk veiksmīgs. Periodā starp 2000. un 2005. gadu Audi saražoja 176 tūkstošus A2, no kuriem katrs maksāja ap 20 000 eiro un radīja 7530 eiro zaudējumus. A2 radītie kopējie zaudējumi ir ap 1,33 miljardiem eiro.
Renault Laguna
Periodā starp 2006. un 2012. gadu 434 000 eksemplāru saražoto vidējās klases automobili franču kompānija tirgoja par vidēji 16 tūkstošiem eiro un no tā cieta 3550 eiro zaudējumus. Laguna kopējie radītie zaudējumi tādējādi sasniedza 1,54 miljardus eiro.
Jaguar X-Type
Neveiksmīgākais Jaguar modelis ir X-Type. Tam ir daudz kopīga ar Ford Mondeo un, iespējams, tieši tādēļ šāds Jaguar nerada piekrišanu autobraucēju vidū. Starp 2001. un 2009. gadu tika saražoti 363 tūkstoši X-Type. Katrs no tiem maksāja 22 tūkstošus eiro un kompānijai radīja 4690 eiro zaudējumus. Kopējie zaudējumi – 1,70 miljardi eiro.
Bugatti Veyron
Supermašīna, kas pirmā pārsniedza 400 km/h atzīmi, astoņu gadu laikā kopš ražošanas sākuma 2005.gadā ir uzbūvēta 400 eksemplāros. Katrs no tiem tiek pārdots par apmēram 1 miljonu eiro, un tas ir par 4 617 500 eiro mazāk, nekā izmaksā uzbūvēšana. Kopējie Veyron projekta īstenošanas radītie zaudējumi – 1,70 miljardi eiro.
Mercedes-Benz A klase
Inovatīvais mazauto, kurš Vācijā pamatīgi izgāzās tā dēvētajā aļņu testā, pēc kā tika atsaukts un aprīkots ar ESP, lai strauju manevru laikā netiektos mest kūleņus, starp 1997. un 2004. gadu kopumā tika saražots 1,187 miljonos eksemplāru. Katrs no tiem Mercedes-Benz radīja 1440 eiro, bet visi kopā – 1,71 miljarda eiro zaudējumus.
Peugeot 1007
Šir ir mazās klases auto ar netipisku, bīdāmu sānu durvju risinājumu. Tas maksāja 12 000 eiro un starp 2004. un 2009. gadu tika saražots 123 tūkstošos eksemplāru. Katrs no tiem franču kompānijai radīja 15 380 eiro zaudējumus, un kopējā ieņēmumu un izdevumu starpība tādējādi sasniedz 1,9 miljardus eiro.
VW Phaeton
Greznais sedans no Volfsburgas oriģināli tika ražots periodā starp 2001. un 2012. gadu. Volkswagen to tirgoja par 70 000 eiro un uz katru pārdoto eksemplāru zaudēja 28 100 eiro. Kopējais iztrūkums tādējādi sasniedza 1,99 miljardus eiro.
Fiat Stilo
Tā tikai šķiet – cik gan lielu skādi var nodarīt parasts kompaktauto. Tomēr skaitļi rāda, ka zaudējumi var būt pamatīgi, jo uz katru no periodā starp 2001. un 2009. gadu ražotā modeļa eksemplāru (pavisam tādu bija 769 000) Fiat zaudēja 2730 eiro un kopā – 2,1 miljardu.
Smart ForTwo
Absolūts līderis radīto zaudējumu ziņā ir divvietīgā mikromašīna Smart ForTwo. Daimler oriģinālo automobili ražoja starp 1997. un 2006. gadu un tirgoja par 9000 eiro. Katrs no 749 tūkstošiem saražoto auto koncernam radīja 4470 tūkstošu zaudējumus un visi kopā – 3,35 miljardus.