Taksometru vadītāja stāstītais satricina pilsētā strādājošos (76)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: flickr.com/inam

Bijušā taksometru vadītāja Jāņa atklātais stāsts par taksometru biznesa netīro un negodīgo ēnas pusi satricinājis pasažieru pārvadājumu nozari un ar to saistītos. Portāls TVNET apkopoja policijas, pašvaldības, kā arī lielāko taksometru uzņēmumu skaidrojumus.

Sākotnējo rakstu par Jāni varat izlasīt šeit:

Policisti strādājot intensīvāk

Rīgas Pašvaldības policijas (RPP) pārstāve Inese Tīmane TVNET norādīja, ka darbs sabiedriskās kārtības nodrošināšanā, tai skaitā pasažieru pārvadājumu jomā, pēdējo gadu laikā saistībā ar konkurenci un spriedzi pašu pasažieru pārvadātāju pakalpojumu sniedzēju starpā ir kļuvis intensīvāks.

Lai gan speciāli reidi taksometru vadītāju darbības kontrolei netiek rīkoti, skaitļi liecinot par pašvaldības policijas darbu, kas tiek veikts likumā noteiktajā kārtībā.

Pērn policija fiksējusi 1137 gadījumus par pretlikumīgu taksometru darbību,

tostarp policijas redzeslokā nonākušas 141 juridiska persona un 995 fiziskas personas. Fiksēti 840 administratīvie pārkāpumi, sastādīts 241 protokols – paziņojums. Šogad septiņos mēnešos pašvaldības policijas redzeslokā nonākušas 125 juridiskas personas un 474 fiziskas personas. Pie atbildības saistībā ar pasažieru pārvadājumu noteikumu pārkāpumiem saukti 589 pārkāpēji.

Par smēķēšanas aizlieguma simbolu neizvietošanu taksometros pērn ir sodīti 32 komersanta pārstāvji, savukārt šogad – 12. Par darba līguma nenoslēgšanu rakstveidā pagājušajā gadā pie atbildības 34 reizes ir saukti tieši taksometru komersanti, šogad – 22 reizes. Par taksometra pakalpojumu sniegšanu bez pārvadātāja licences vai licences kartītes šogad komersanti pie atbildības ir saukti 12 reizes, savukārt pērn – 23.

Par pārkāpumiem nodokļu jomā - izvairīšanos no tiem vai mahinācijām ar skaitītājiem - pagājušajā gadā 12 reizes policija pie likumā paredzētas atbildības ir saukusi tieši taksometru pakalpojuma sniedzēju, kā arī 19 reizes šogad.

Papildus tieši taksometru pakalpojumu sniedzēju un vadītāju izdarītajiem pārkāpumiem pērn RPP ir fiksējusi 6 gadījumus, kad

šādus pakalpojumus sniedza nereģistrētie taksisti, tā saucamie «bombilas».

Šobrīd tikai centra pārvaldes lietvedībā ir 76 aktīvās lietas par taksometru vadītāju un komersantu pārkāpumiem.

Var būt tā, ka var stāvēt tikai konkrētas mašīnas

Runājot par stāvvietām, Tīmane skaidroja, ka ir atļauts noslēgt līgumus ar stāvvietas pārvaldnieku, piemēram, viesnīcu, un izvietot attiecīgo ceļa zīmi par noteiktām atļaujām šādas stāvvietas izmantošanai. Tādos gadījumos stāvvietu ir atļauts izmantot konkrētam komersantam un konkrētajiem transportlīdzekļiem.

Pārējie vadītāji, novietojot auto stāvvietā bez atļaujas, pārkāpj satiksmes noteikumus,

par ko policija piemēro likumā noteikto atbildību. Šāds apstāklis dažiem cilvēkiem ļauj secināt, ka policija lobē konkrētā uzņēmēja intereses.

Video un audio ieraksti

Komentējot bijušā taksometru vadītāja Jāņa izteikumus, ka viņš vairākas reizes samaksājis policistiem 20-40 latus tikai par to, ka lēni braucis pāri gājēju pārejai un uzņēmis pēkšņi pieskrējušus klientus, Tīmane norādīja, ka visās RPP automašīnās notiek videonovērošana, kā arī tiek veikts audio ieraksts.

Sazināšanās RPP struktūrvienību starpā notiek ar rāciju starpniecību sasaistē ar dežūrdaļām, kas seko policijas ekipāžu atrašanās vietām un norisēm ar GPS sistēmas starpniecību.

Pilsētā, īpaši Vecrīgā, ir blīvs videonovērošanas tīkla pārklājums, kam seko Operatīvās vadības un drošības uzraudzības pārvaldes darbinieki. Viņi, konstatējot jebkādus pārkāpumus, par to informē citas struktūrvienības, un šī informācija tiek fiksēta, ierakstīta, saglabāta un visos gadījumos kalpo kā pierādījums administratīvajā lietā.

Ņemot vērā plašo tehnoloģisko iekārtu lietojumu pašvaldības policijas darbā,

korupcijas iespējas pašvaldības policijā ir samazinātas līdz minimumam.

Pilnu RPP atbildi varat izlasīt raksta resursos.

Savukārt Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļas projektu koordinators Viktors Daugmalis sniedza šādu piebildi RPP skaidrojumam: intervijā izskanējusī informācija tiks rūpīgi pārbaudīta, un,

ja tā apstiprināsies, vainīgie tiks nekavējoties atbrīvoti no darba

un attiecīgie materiāli nodoti tiesībsargājošām institūcijām.

«Taču būtu jāpatur prātā arī zīmīgas sakritības saistībā ar anonīmo intervējamo stāstīto. Kolīdz RPP pievērš pastiprinātu uzmanību nelikumībām kādā noteiktā jomā, parādās arī šo jomu pārstāvju pretdarbība. Piemēram, RPP sākot aktīvu cīņu ar prostitūcijas perēkļiem, vairākas vārdā nenosauktas prostitūtas apvainoja policistus naudas izspiešanā - taču līdz brīdim, kad RPP ciešā sadarbībā ar Valsts policiju aizturēja vairākus lielus suteneru grupējumus.

Tad pretdarbība apsīka, un arī apvainojumiem netiks atrasts nekāds faktoloģisks pamatojums. Iespējams, arī šajā intervijā minētais ir tikai «dūmu aizsegs» kriminālajām vai puskriminālajām darbībām.

Ja «šofera Jāņa» rīcībā ir konkrēti fakti, aicinu viņu darīt tos zināmus Rīgas domes amatpersonām.» Arī RPP pārstāve aicināja vadītāju sazināties ar tiesībsargājošajām iestādēm.

Ko saka pašās pārvadājumu firmās? Atzīst problēmas

Bijušā taksometra vadītāja viedokli TVNET lūdza komentēt arī lielākās Rīgā strādājošās taksometru firmas.

«Baltic TAXI» valdes loceklis Jānis Naglis atzina, ka stāsts apraksta taksometru pakalpojumu nozares problēmas, par kuru risināšanu Baltic TAXI iestājas kopš uzņēmuma dibināšanas.

Nozares nesakārtotības un sadrumstalotības dēļ gūt precīzu ieskatu tajā esot sarežģīti.

Tādēļ cieš ne tikai pakalpojuma saņēmēji un taksometru šoferi,

bet arī Latvijas tautsaimniecība. Baltic TAXI vairākkārt ir vērsies tiesībsargājošās un tiesībregulējošās institūcijās ar priekšlikumiem nozares sakārtošanai. Tā viņi iesaka rīkoties ikvienam, kurš saskāries ar likumpārkāpumiem nozarē.

Kā vienu no būtiskākajām problēmām, kas jārisina nozari uzraugošajām institūcijām, Naglis min taksometru kompānijas, kuru prioritāšu sarakstā klientu serviss un rūpes par darbiniekiem ieņem vienas no zemākajām pozīcijām, kompānijas, kas savu nespēju pieņemt veselīgu un godīgu tirgus konkurenci demonstrē ar dūrēm un fizisku spēku.

Viena no uzņēmuma prioritātēm esot nozares apvienošana un Latvijas Pasažieru pārvadājumu asociācijas apakškomisijas - taksometru pārvadājumu komisijas - stiprināšana.Tā mērķis būtu nodrošināt nozares caurspīdīgumu, godīgu konkurenci, kvalitatīvu klientu servisu un saskarsmes kultūru taksometru pakalpojumu sniegšanā Latvijā.

Savukārt «Rīgas Taksometru parka» komercdirektore Anita Pakalniece norādīja, ka Rīgā šobrīd ir piereģistrēti 290 taksometru pakalpojumu sniedzēji ar 1749 transportu līdzekļiem.

«Katram no šiem uzņēmējiem, protams, ir sava sapratne par biznesa un personāla vadību. Personāla vadība noteikti ietekmē nozari, taču tās

sakārtošanai ir citi ietekmējoši faktori, kas saistīti ar nozari regulējošo institūciju darbību.

Sākotnējo rakstu par Jāni varat izlasīt šeit:

Komentāri (76)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu