Latvijas Pasts pagaidām nedomā ieviest automatizētas paku apstrādes iekārtas, ka to darījuši daži Latvijas Pasta privātie un ārzemju konkurenti, sacīja Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs.
Kleinbergs teica, ka pasta sadarbība ar «Statoil» degvielas uzpildes stacijām (DUS) un tikko sāktā sadarbība ar «Narvesen» veikalu tīklu paku piegādes jautājumā sniedz klientiem to pašu, ja ne labāku servisu kā «Pasta stacijas» un «pakomāti».
«Šie pasta automāti gan pārsvarā nav pieejami 24 stundas diennaktī, bet DUS gan darbojas 24 stundas diennaktī! Tā kā divi uzņēmumi Latvijā jau nodarbojas ar šo pasta paku automātu biznesu, patlaban neredzu iemeslu, kādēļ tas būtu jādara Latvijas Pastam,» skaidroja Kleinbergs. Savukārt «Post24» termināļi darbojas visu diennakti, tie atrodas ārpus telpām, un tas ir šīs firmas priekšrocība.
Pasta vadītājs arī pieļāva, ka blakus «Statoil» un «Narvesen» pastam varētu būt vēl viens vai divi sadarbības partneri no privātu komersantu aprindām, kas, viņaprāt, kopumā nodrošinās plašāku un ērtāku pasta sūtījumu un perspektīvā nodrošinās lielāku pakalpojumu pārklājumu nekā konkurentu automātu tīkli.
Jau ziņots, ka Igaunijas pasta «Eesti Post» piederošam «Post24» visā Baltijā ir 114 «pakomāti»: 29 no tiem atrodas Latvijā, 50 - Igaunijā un 35 - Lietuvā. Visi «pakomāti» atrodas publiski pieejamās vietās, piemēram, pie lielākajiem tirdzniecības centriem Rīgā un 11 citās lielākajās Latvijas pilsētās.
Savukārt sūtījumu piegādes kompānijas «Post Service» mājaslapā teikts, ka Latvijā darbojas 39 automatizētas «Pasta stacijas», no kurām desmit darbojas Rīgā, bet 29 - reģionos. 80% no Latvijas iedzīvotājiem dzīvo 15 minūšu brauciena attālumā līdz tuvākajai «Pasta stacijai», apgalvo uzņēmums.
Vaicāts, vai sakarā ar augošo skaitu paku, kas tiek sūtītas sakarā ar iepirkšanos internetā, nevajadzētu pasta nodaļās ierīkot interneta termināļus šādu pasūtījumu veikšanai tiem klientiem, kuriem mājās nav interneta, Kleinbergs atzina, ka to nebija iedomājies.
«Tādas idejas nav. Bet to pierakstīšu!» Kleinbergs sacīja.
Kleinbergs Latvijas Pastā strādā kopš 2006.gada, iepriekš ieņemot Sūtījumu apstrādes un piegādes departamenta direktora amatu, kura kompetencē ir visa veida pasta sūtījumu šķirošanas un transportēšanas nodrošināšana. Viņš bijis direktors transporta un loģistikas uzņēmumā «Baltic Logistic Solutions», loģistikas direktors kompānijā «Avers centrs», Latvijas biroja vadītājs transporta un loģistikas firmā «Kuehne&Nagel Latvia», Latvijas-Vācijas vairumtirdzniecības uzņēmumā «Ro-Exim». Kleinbergs ieguvis augstāko izglītību Rīgas Tehniskajā universitātē un Latvijas Universitātē.
Latvijas Pasts dibināts 1992.gadā, atjaunojot neatkarīgās Latvijas pasta iestāžu darbību un balstoties uz tobrīd atstāto PSRS pasta infrastruktūru un darbiniekiem Latvijas teritorijā. Savukārt pirmās Latvijas brīvvalsts pasta darbība sākta 1918.gada decembrī, neilgi pēc valsts neatkarības proklamēšanas 18.novembrī. Pasta darbības senākās saknes Latvijas teritorijā atrodamas 17.gadsimtā.