Nevajag dusmoties, ja velosipēdists tev uzdzindzina

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Vieni no pamanāmākajiem Rīgas pavasara vēstnešiem ir riteņbraucēji. Viņu skaits, kā arī aktivitāte pieaug ar katru gadu. Viena no divriteņu draugu kvēlākajām idejām ir galvaspilsētas ietvju izteikta sadalīšana divās daļās - viena velosipēdistiem, bet otra gājējiem. Ko tu teiktu par šādu ieceri?

Velosipēdistu vidū jau labu laiku virmo ideja trotuārus sadalīt divās daļās – sarkano riteņbraucējiem un melno gājējiem. Uz šādām domām viņus vedinājušas piesnigušās ietves ziemā, kas uzskatāmi demonstrējušas - arī ejamās platības sašaurināšanās daudz netraucē kājāmgājējiem viņu ikdienas gaitās. Riteņbraucēji ir pārliecināti, ka ietvju sadale divās daļās krietni atvieglotu viņu pārvietošanos.

"Ideja par nodalītu celiņu gājējiem un velobraucējiem Rīgas galvenajās ielās ir ļoti laba – rastos mazāk domstarpību,"

sarunā apliecina viena no TVNET uzrunātajiem riteņbraucējiem, Rūta. Iestājoties siltākam laikam, viņa pa pilsētu ar velosipēdu pārvietojas jau vairākus gadus.

RD attīstības plāns liek šaubīties par drīziem uzlabojumiem

Izvērtējot TVNET ierosināto gājēju ietvju pārdali, piemēram, Barona, Brīvības un Čaka ielā, Rīgas domes Satiksmes departamenta (RDSD) speciālisti secinājuši, ka šajās ielās esot liela gājēju satiksmes intensitāte, turklāt uz ielām izvietotas ceļazīmes, luksofori, reklāmas stendi un citi objekti, kas ierobežo drošu un ērtu velobraukšanu. Šo iemeslu dēļ veidot atsevišķus veloceļus vai organizēt velosatiksmi uz ielas braucamās daļas RDSD negrasās.

Tā vietā plānots attīstīt intensīvāku gājēju, velosatiksmes un sabiedriskā transporta kustību Rīgas centrā, nodrošinot daudzstāvu autostāvvietas. Izklausās skaisti – cilvēks no rīta ierodas galvaspilsētā ar auto, novieto to stāvvietā un līdz darba dienas beigām pārvietojas ar velosipēdu vai publisko transportu.

Taču RDSD piebilde "pēc maģistrālo pilsētas apvedceļu izbūves" liek stipri šaubīties, vai reāli uzlabojumi riteņbraucējiem gaidāmi tuvāko gadu laikā. Arī departamenta pārstāve Ilze Dišlere apliecina – ar apvedceļiem domātie, piemēram, Dienvidu tilts un Austrumu maģistrāles turpinājums posmā no Gaujas ielas līdz Meža prospektam naudas trūkuma dēļ ir "iebuksējuši". Šeit katrs pats var spriest par to, kurš variants būtu finansiāli izdevīgāks vai efektīvāks.

Riteņbraucēju bieds - no pagalmiem braucoši auto

Tikmēr nenodalītās "teritorijas" ikdienā ne vien apgrūtina braukšanu, bet arī rada konfliktsituācijas, kad gājēji viņiem signalizējošos riteņbraucējus pavada ar neapmierinātiem skatieniem, replikām vai pat lamuvārdiem.

"Gājējam nevajag dusmoties, ja viņam uzdzindzina. Tā ir tikai uzmanības pievēršana, lai varētu droši pabraukt garām,"

skaidro cits TVNET uzrunātais riteņbraucējs, Jānis, kurš divriteni kā savu galveno pārvietošanās līdzekli gada siltajos mēnešos izmanto jau kopš bērnības. Tāpat velobraucēji vienbalsīgi atzīst, ka pa trotuāru braucošos velosipēdistus satrauc pagalmi, no kuriem negaidīti var izgriezties automašīna. "Diezgan bieži šoferi nemaz nepārliecinās, vai tuvumā nav gājēju un riteņbraucēju. Daudz nav trūcis, lai mani paņemtu uz kapota," viņš atceras.

Mainījušās velosipēdu zādzību tendences

Palielinoties ar velosipēdu braucošo iedzīvotāju skaitam, pieaugušas arī braucamrīku zādzības. Pērn no aprīļa līdz gada nogalei Rīgā nozagti 1407 velosipēdi. Šā gada pirmajos trīs mēnešos tie ir 78, bet Valsts policijas (VP) Rīgas reģiona pārvaldes pārstāvis Toms Sadovskis prognozē – sākot ar aprīli, atkal gaidāms zādzību pieaugums.

Viens no iemesliem tam ir velostatīvu trūkums – pat Rīgas centrā nav viegli atrast vietu, kur droši novietot velosipēdu. RDSD gan uzsver, ka stāvvietu izveide nav viņu, bet gan konkrēto ēku, uzņēmumu un iestāžu īpašnieku kompetencē.

VP pārstāve Sigita Pildava norāda, ka pērn pēc izglītojošās kampaņas sākšanas par to, kā pareizi pieslēgt velosipēdu, mainījušās zādzību tendences. Protams, viegls "guvums" tiks aizbraukts no kādas publiskas vietas, taču arvien vairāk velosipēdu zagļi iecienījuši šķūnīšus, garāžas, kā arī dzīvojamo ēku palīgtelpas.

P.S. Vai Tu atbalstītu ideju sadalīt Rīgas gājēju celiņus divās daļās - gājējiem un riteņbraucējiem? TVNET aicina izteikties savus lasītājus, atbildot uz dienas jautājumu sākumlapā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu