C, 29.09.2022.
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Ušakovs un Ameriks sāk sevis cildināšanas kampaņu radio un TV

TVNET/LETA
Ušakovs un Ameriks sāk sevis cildināšanas kampaņu radio un TV
Facebook LinkedIn Draugiem Twitter
Comments 29
Foto: LETA, TVNET kolāža

Tuvojoties pašvaldību vēlēšanām, vairākos radio un TV sākušas skanēt partiju «Saskaņas centrs» un «Gods kalpot Rīgai» politiskās reklāmas. Tajās Rīgas mērs Nils Ušakovs un viņa vietnieks Andris Ameriks atceras RD padarīto. Tiesa gan, paveikto darbu saraksts šķiet nepilnīgs, jo noklusēta korupcijas sērga RD pārvaldījumos un piemirsts galvenais panākums – divvalodību referendums.

«Es neizmantotu jēdzienu «reklāmas kampaņa». Tā ir atskaite - mēs nestāstām, ko gribam darīt, kāda ir mūsu vīzija utt., bet vienkārši stāstām, kas ir padarīts pa to laiku, kad teju pirms četriem gadiem saņēmām no rīdziniekiem mandātu izveidot esošo Rīgas domes vadību un nostrādāt visu šo laiku. Stāstām cilvēkiem, kas ir izdarīts,» aģentūrai LETA sacīja Ušakovs.

Politiskās reklāmas sižetos Ušakovs un Ameriks stāsta gan par paveiktajiem skolu remontiem, gan rīdziniekiem nodrošināto sociālo atbalstu, slimnīcu uzturēšanu, tūristu piesaisti, atlaidēm sabiedriskajā transportā dažādām pasažieru grupām, kā arī par dažādiem attīstības projektiem, piemēram, parka iekārtošanu Lucavsalā, kultūras pils «Ziemeļblāzma» rekonstrukciju, Daugavgrīvas ielas izbūves projektu un citiem darbiem.

Izdevumus par politisko reklāmu apmaksā SC un GKR, kas šos tēriņus dala uz pusēm, jo abas partijas pieņēmušas lēmumu, ka 2013.gadā vēlēšanās startēs kā vienots bloks ar vienu sarakstu. Ušakovs norādīja, ka arī ar visiem masu medijiem ir noslēgts trīspusējs līgums, kurā viena puse ir SC, otra - GKR, bet trešā - pats medijs.

Politiskā reklāma medijos turpināsies dažas nedēļas, bet priekšvēlēšanu kampaņa sāksies mēnesi vai pusotru pirms vēlēšanām, pastāstīja Ušakovs.

Informatīvie sižeti ar nolūku tiek pārraidīti pirms vēlēšanu kampaņas laika. «Pēc tam, kad būsim snieguši atskaiti par to, kas ir padarīts, mēs varēsim stāstīt rīdziniekiem tālāk, ko plānojam darīt nākotnē,» teica politiķis. Kampaņā galvenais uzsvars būs tiešais kontakts un sarunas ar cilvēkiem.

Kopš pagājušā gada maija «Saskaņas centrs» izdod partijas reklāmas avīzi latviešu un krievu valodā «Tava Rīga», kas ik mēnesi tiek piegādāts daudzu rīdzinieku pastkastītēs. Izdevums tiek finansēts par SC līdzekļiem, un tajā tiek slavēti domes labie darbi, kā arī veltīta kritika domes opozīcijai un valdībai. Bukleta «Tava Rīga» drukāšana «Saskaņas centram» mēnesī izmaksājot 23 000 latu, bet piegāde - 6000 latu.

KNAB jau apstrādā iedzīvotāju iesniegumus par iespējamām nelikumībām

Lai arī līdz oficiālajam priekšvēlēšanu aģitācijas periodam atlicis aptuveni mēnesis, Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) jau šobrīd saņemot iesniegumus par iespējamu nelikumīgu aģitāciju, pastāstīja KNAB priekšnieks Jaroslavs Streļčenoks.

Viņš arī solīja, ka KNAB darīšot visu iespējamo, lai fiksētu tos gadījumus, kad pašvaldības, iespējams, nelikumīgi izmanto administratīvos resursus priekšvēlēšanu cīņā.

«Mēs, protams, darīsim visu. Šogad mums ir paredzēti līdzekļi, lai veiktu monitoringu reģionālajos medijos, interneta vidē, radio un televīzijā. Pilnīgu monitoringu veiksim uz šīm vēlēšanām,» uzsvēra Streļčenoks.

Lai arī oficiālais priekšvēlēšanu aģitācijas periods sāksies tikai 2.februārī, KNAB jau aptuveni reizi nedēļā šobrīd saņemot iesniegumus par iespējamu nelikumīgu aģitāciju. «Iesniegumi jau nāk un cilvēki informē par mēģinājumiem vēl neoficiālā priekšvēlēšanu periodā aģitēt. KNAB šo informāciju izvērtē atbilstoši normatīvo aktu prasībām,» norādīja KNAB priekšnieks.

Streļčenoks nešaubās, ka, tuvojoties vēlēšanu dienai, sabiedrības iesniegumu skaits pieaugs.

Lai konstatētu iespējamās nelikumības priekšvēlēšanu cīņā, KNAB arī ir izveidots speciāls plāns, kurš tuvākajā laikā tiks apstiprināts.

Vai pašvaldības aktīvi nelikumīgi izmantos administratīvos resursus priekšvēlēšanu laikā, Streļčenoks prognozēs ir atturīgs. «Redzēsim. Jebkurā gadījumā birojs darīs visu, lai nelikumības fiksētu un vainīgos sodītu,» viņš piebilda.

Jau ziņots, ka saistībā ar 1.jūnijā plānotajām pašvaldību vēlēšanām no 2.februāra līdz vēlēšanu dienai saskaņā ar likumu ir priekšvēlēšanu aģitācijas periods, kura laikā aģitācijas veikšana un aģitācijas materiālu izvietošana televīzijā un radio, preses izdevumos, internetā un publiskās vietās notiek atbilstoši likumā noteiktajai kārtībai.

KNAB vērš uzmanību, ka 1.janvārī stājās spēkā grozījumi Politisko organizāciju finansēšanas likumā, kas nosaka jaunus ierobežojumus attiecībā uz politisko partiju priekšvēlēšanu izdevumiem par reklāmas izvietošanu un labdarības pasākumu finansēšanu, sponsorēšanu. Minētajiem izdevumiem drīkst izlietot summu, kas nepārsniedz 18,56 santīmus uz katru vēlētāju iepriekšējās attiecīgās pašvaldības domes vēlēšanās.

Pašvaldību vēlēšanas notiks jūnijā.

Tēmas
Aktuālais šodien
Jaunākās ziņas
Svarīgākais
Uz augšu