Luksofors muļķo šoferus

Dalīties Dalīties E-pasts Drukāt Iesūtiet ziņu Komentāri

FOTO: Kadrs no lasītāja iesūtītā video

Nepatīkamu situāciju piedzīvoja portāla TVNET lasītājs Jānis, kad pagājušajā nedēļā steidzās uz Rīgas lidostu. Lai arī pie luksofora bija rakstīts, ka kreisais pagrieziens aizliegts maksimums 2,4 minūtes, viņš fiksējis, ka zaļā gaisma papildsekcijā neiedegas gandrīz desmit minūtes. Pa šo laiku kreisajā joslā izveidojās gara automašīnu rinda un neviens šoferis nesaprata, kas luksoforam noticis. TVNET noskaidroja, ka zaļā gaisma kreisajā papildsekcijā iedegas tikai tad, ja piebrauc ļoti tuvu luksoforam.

Lasītājs Jānis stāstīja: «Pagājušajā nedēļā, steidzoties uz Rīgas lidostu, piedzīvojām ļoti nepatīkamu situāciju.

Runa ir par to krustojumu, kas ir netālu no lidostas. Pa labi var aizbraukt uz «Latvijas pasta» ēku, bet pa kreisi - iebraukt «Lukoil» benzīntankā.

Tā kā pirms lidostas vajadzēja ātri uzpildīt degvielu, braucu pa kreiso joslu un gaidīju, kamēr luksofora papildsekcijā iedegsies zaļā gaisma.

Lai arī uz plāksnītes bija rakstīts, ka gaidīšana var ilgt maksimums 2,4 minūtes,

mēs rindā gaidījām gandrīz desmit minūtes.

Iespējams, citas mašīnas gaidīja vēl ilgāk, jo mēs nebijām pirmie rindā.

Izveidojas gara automašīnu rinda

Šajā laikā aiz manis sastājās pamatīga auto rinda, un neviens nesaprata, kāpēc kreisajā papildsekcijā tik ilgi neiedegas zaļā gaisma. Pārējās sekcijās gaismas mainījās normāli.

Daļa šoferu sāka nervozēt, citi mainīja joslas un šķērsoja krustojumu citos virzienos. Katrā ziņā visi bija neapmierināti par tik ilgu nepamatotu gaidīšanu.

Neviens šoferis nesaprata, kāpēc pēc aptuveni 10 minūtēm kreisajā papildsekcijā pēkšņi iedegās zaļā gaisma.

Domājām, ka luksofors pirms tam bija saplīsis, bet nu beidzot beidzot salabots.»

Speciālists zina skaidrot, kas par vainu

Savukārt drošas braukšanas instruktors Andris Pļavenieks, iepazīstoties ar lasītāja piedzīvoto un viedokli, TVNET skaidroja - ja autovadītāji pamana, ka šā krustojuma luksofora kreisās puses papildsekcijā ilgāku laiku neiedegas zaļais signāls, viņiem jāpabrauc uz priekšu.

Šāda rīcība saistīta ar asfaltā iebūvēto sensoru, kas fiksē, vai kreisajā joslā iebrauc kāds auto. Ja tas saprot, ka pie krustojuma apstājusies mašīna, pēc noteikta laika kreisajā papildsekcijā iedegas zaļais signāls. Taču, ja sensors mašīnas klātbūtni nefiksē, zaļā gaisma neiedegas.

Visticamāk, šajā gadījumā pirmā mašīna bija apstājusies nedaudz tālāk no luksofora vai stoplīnijas, nekā ceļa būvētājs un īpašnieks bija paredzējis. Tādējādi sensors nebija piefiksējis, ka pie krustojuma piebraucis auto.

Ja asfaltā iebūvētais sensors neuztver, ka kreisajā joslā iebraukusi mašīna, šoferi tur var stāvēt visu dienu un zaļā gaisma kreisajā papildsekcijā tā arī neiedegsies.

Ja auto apstājas 3-4 metrus no krustojuma, sensors nesaprot, ka piebraukusi mašīna.

Līdzīgi ar sensoriem aprīkoti krustojumi esot Eksporta ielā un Mūkusalas ielā. Arī Vācijā šāda kārtība esot lielā daļā starppilsētu ceļu.

Pļavenieks šādu kārtību uzskata par normālu, jo sensoru darbība palīdz noregulēt raitāku satiksmi - ja nav neviena, kas vēlētos nogriezties pa kreisi, nav jāapstādina no lidostas braucošā transporta plūsma.

Vienlaikus viņš piekrita, ka

vajadzētu būt uzrakstam, kas ieteiktu, cik tuvu krustojumam jāpiebrauc.

Citādi izveidojas līdzīgas situācijas, kā fiksējis TVNET lasītājs.

Drošas braukšanas speciālists akcentēja - pat ja braucējiem šķiet, ka luksofors ir sabojājies, vai arī viņi nezina par sensoru kustību, nekādā gadījumā nevajadzētu griezties pa kreisi, ja luksofora kreisajā papildsekcijā nedeg zaļā gaisma.

Šāda rīcība ir ļoti bīstama. Turklāt par to autovadītājam draud liela soda nauda un soda punkti.

Luksofora darbībā nekonstatē atkāpes

Savukārt «Latvijas Valsts ceļu» Satiksmes organizācijas uzraudzības daļas vadītājs Guntars Brālis TVNET sākotnēji pieļāva, ka luksoforā kaut kas sabojājies un «aizgājis pa pieskari».

Taču, sazinoties ar firmu, kas apkalpo un uztur šo luksoforu, noskaidroja, ka kārtējā iknedēļas pārbaudē pirmdienā luksofora darbībā nav konstatētas atkāpes. Uzņēmums arī nav saņēmis neapmierinātu šoferu zvanus, ka luksofors nedarbojas. Iepriekš, kad ar luksoforu radušās problēmas, šoferi aktīvi sūdzējušies.

Firmā esot izteikta versija, ka, iespējams, nav nostrādājis automašīnas fiksējošais sensors. Varbūt automašīna, kas stāvēja kreisajā joslā un nevarēja sagaidīt papildsekcijas iedegšanos, nebija piebraukusi krustojumam pietiekami tuvu.

    Uz augšu