Šomēnes sāks būvēt Dienvidu tilta pievedceļus Pārdaugavā (7)

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Šomēnes sāks būvēt Dienvidu tilta trešo kārtu - tilta pievedceļus Pārdaugavā jeb Zemgales virziena maģistrālā transporta mezglu, TVNET informēja Rīgas domes Satiksmes departamenta preses sekretāre Ieva Prauliņa.

Šobrīd AS "Dienvidu tilts" sākusi būvdarbu zonas iekārtošanu.

Kā ziņots, atbilstoši Rīgas attīstības plānam Daugavas abos krastos ir paredzēts izbūvēt Dienvidu tilta maģistrālos pievedceļus. Slāvu maģistrālā transporta mezgla būvniecība Daugavas labajā krastā tika sākta 2008.gada augustā. Šā gada maijā tiks sākta Zemgales maģistrālā transporta mezgla būvniecība Pārdaugavā, ko paredzēts pabeigt 2012.gadā.

Būvniecības laikā tiks izveidoti maģistrālie pievedceļi Daugavas kreisajā krastā no Dienvidu tilta līdz Ziepniekkalna ielai.

Būvniecības laikā paredzēts izbūvēt pilnībā jaunu automaģistrāli ar četrām braukšanas joslām un nobrauktuves Daugavas kreisajā krastā no Dienvidu tilta līdz Ziepniekkalna ielai. Jaunās maģistrāles un Bauskas ielas šķērsojums tiks izbūvēts divos līmeņos, kur Bauskas iela būs augšējā līmenī ar diviem rotācijas apļiem.

Divos līmeņos tiks izbūvēts arī jaunās automaģistrāles un Ziepniekkalna ielas šķērsojums, kuru veidos četri pārvadi un gājēju tunelis. Zemgales virziena maģistrālajā transporta mezglā tiks izbūvētas arī trokšņus slāpējošas sienas, kā arī veikti apjomīga pazemes komunikāciju pārbūve. Zemgales virziena maģistrālā transporta mezgla trases garums ir 2,8 kilometri. Transporta mezgla izbūvi plānots pabeigt 2011.gadā.

Nākotnē šo maģistrāli paredzēts turpināt līdz pat Vienības gatvei, paplašinot divlīmeņu šķērsojumu Ziepniekkalna ielā un izbūvējot vairāku līmeņu šķērsojumu arī Vienības gatvē.

Jau ziņots, ka Dienvidu tilta 3.kārtas posma no Bauskas ielas līdz Ziepniekkalna ielai būvniecība izmaksās 28 miljonus latu, ieskaitot PVN. Rīgas pašvaldība būvniecībai plāno piesaistīt Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējumu desmit miljonu eiro (7 miljonu latu) apmērā.

Dienvidu tilta celtniecības darbu ģenerāluzņēmējs AS "Dienvidu tilts" pagājušajā gadā strādājis ar 156 748 latu peļņu, kas ir aptuveni četras reizes mazāk nekā 2007.gadā, kad uzņēmuma peļņa sasniedza 677 383 latus, liecina Uzņēmumu reģistru apkalpojošās firmas SIA "Lursoft" informācija.

2006.gadā AS "Dienvidu tilts" zaudējumi bija 45 421 lats.

Kompānijas apgrozījums pērn bija 44 140 063 lati. Salīdzinājumam - 2007.gadā "Dienvidu tilta" apgrozījums bija 44 922 581 lats, bet 2006.gadā - 29 261 086 lati.

Dienvidu tilta būvniecības ģenerāluzņēmējs ir AS "Dienvidu tilts", kurā apvienojušās sešas Latvijas celtniecības kompānijas, kuras ir specializējušās tieši tiltu izbūves darbos, - SIA "Skonto būve", AS "Latvijas tilti", AS "BMGS", SIA "Tilts", SIA "Rīgas tilti" un SIA "Viadukts".

Dienvidu tilta 1.kārta jeb pats tilts un estakādes pāri Maskavas un Krasta ielai tika atklāti pagājušā gada 17.novembrī.

Patlaban tiek būvēta Dienvidu tilta 2.kārta jeb Slāvu maģistrālā transporta mezgls. Būvniecības gaitā tiks izbūvēts arī trīs līmeņu satiksmes mezgls pašreizējā Slāvu rotācijas apļa vietā.

Paredzēts, ka Slāvu maģistrālā transporta mezgla būvniecība jāpabeidz 2011.gadā. Tas savienos Dienvidu tiltu ar Austrumu maģistrāli un uzņems galvenās tranzīta plūsmas, sniedzot iespēju ērti apbraukt Rīgas centru un nokļūt ostas virzienā, kā arī veidos izeju uz valsts nozīmes autoceļu "Via Baltica".

Komentāri (7)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu