/nginx/o/2018/07/17/10399333t1he220.jpg)
Tuvākā mēneša laikā mūsu pilsētas lielākais daudzdzīvokļu namu apsaimniekošanas uzņēmums SIA «Jelgavas Nekustamā īpašuma pārvalde» (NĪP) sola apmeklētājiem piedāvāt būtiski uzlabotu interneta lappusi www.nip.lv, kurā dzīvokļu īpašnieki varēs uzzināt gan par vispārīgiem apsaimniekošanas jautājumiem, gan informāciju par savas mājas bilanci un veiktajām aktivitātēm.
Pašlaik NĪP interneta vietne izskatās diezgan nabadzīga – tajā ir vairākas sadaļas, taču pāris teikumu atrodams tikai rubrikās «Par mums» un «Kontakti». Pavisam nedaudz pastāstīts arī par jaunākajiem iepirkumiem, taču, piemēram, iedaļās «Aktuāli» vai «Pakalpojumi» pēdējo gadu laikā tā arī nekas nav parādījies.
NĪP valdes loceklis Juris Vidžis komentē, ka dzīvokļu īpašnieku maksātā nauda par NĪP administrācijas uzturēšanu esot nepietiekama, lai vēl varētu gribēt labu un regulāri atjaunotu mājas lapu. «Ja mums maksātu tik daudz, cik citiem apsaimniekotājiem, sen jau būtu laba mājas lapa,» viņš vērtē, ka, piemēram, ar 2600 latiem (šādu summu samaksā 88 dzīvokļu māja Sudrabu Edžus ielā 15) NĪP administrācijai ir par maz, lai daļu varētu veltīt interneta vietnei.
NĪP ir ap 15 tūkstošiem klientu jeb dzīvokļu īpašnieku, atklāj J.Vidžis. Tā kā tieša komunikācija ar katru ikdienā būtu apgrūtinoša, pašlaik atbilstoši normatīviem reizi gadā tiek rīkotas māju kopsapulces. Tā ir vienīgā reize, kad iedzīvotāji var uzzināt NĪP plānus par konkrētā namā veicamajiem ieguldījumiem vai uzdot jautājumus uzņēmuma darbiniekiem. «Apsaimniekošanas procesu nevar vadīt, ja tikai reizi gadā savelk galus,» NĪP valdes loceklis teic, ka tādēļ tagad to dara divas reizes gadā (ieņēmumu un izdevumu atskaites par pusgadu), bet turpmāk šādu informāciju par mājas bilances rādījumiem dzīvokļu saimnieki saņemšot katru mēnesi. Šajās atskaitēs NĪP gan nesola informēt par plāniem vai savām idejām par nepieciešamajiem darbiem.
Tā kā dzīvokļu īpašnieki ir diezgan kūtri un gada sapulcēs parasti kvoruma (vairākuma, lai pieņemtu lēmumus) nav, nevarot arī domāt par piedalīšanos dažādos projektos, piemēram, par māju siltināšanu. Kur namu vecākie aktīvi, problēmu neesot.
NĪP vadītājs skaidro, ka izdevies atrast sadarbības partneri, lai jau tuvākā mēneša laikā dzīvokļu īpašniekiem varētu demonstrēt būtiski uzlabotu uzņēmuma interneta lappusi. «Tā būs ļoti dinamiska, aktīva, ar aptaujām. Informācija tiks sadalīta, būs iespējams uzzināt, ko var iegūt Jelgavas iedzīvotājs, NĪP klients un dzīvokļa īpašnieks,» saka J.Vidžis. Plānots šajā lapā uzkrāt datus arī par katru māju, un piekļuve šai informācijai būšot tikai tās dzīvokļu īpašniekiem. Sistēma varētu būt līdzīga tai, kādas ir augstskolām, kur katram studentam (šajā gadījumā – mājai) ir savs «konts». Tajā būtu aktuālā informācija un vēsturiskie dati par veiktajiem darbiem, tēriņiem un nākotnes plāniem.