Parkošanās sensori laba lieta! (37)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Auto parkošanās sensori Latvijā ir salīdzinoši jauna parādība, kura iegūst arvien vairāk piekritēju. Rīga gan nav Tokija, Roma vai Parīze, taču arī mūsu galvaspilsētā precīzi novietot auto kļūst arvien problemātiskāk.

Auto vadīšanas iesācējiem un cilvēkiem, kuriem šajā jomā ir mazāka pieredze, lieti noder palīgierīces precīzai spēkrata novietošanai. Neviens taču negribēs bojāt savu mašīnu vai, nedod Dievs, traumēt gājēju!

Parkošanās sistēmas palīdz iebraukt šaurās un nepārredzamās vietās, kā arī konstatēt spoguļos nepamanītus šķēršļus. Visbiežāk vairāki skaņas (vai/arī gaismas) sensori tiek ievietoti automašīnas aizmugurējā (arī priekšējā) bamperī, bet sistēma sāk darboties automātiski, tiklīdz ātrumu pārnesums tiek ieslēgts atpakaļgaitā. Pastāv iespēja sensoru papildināt ar displeju, kas rāda arī grafisku attēlu. Pašu vienkāršāko ierīču uzstādīšana maksā, sākot no 80, bet dārgākās izmaksā vairākus tūkstošus latu. Jaunajiem modeļiem šīs ierīces ir jau iemontētas, vecākiem modeļiem var pierīkot atsevišķi.

Šajā nozarē ir savi pirmrindnieki - "Volvo" autobūves pārstāvji sadarbībā ar kādu no savas valsts universitātēm radījuši eksperimentālo "Volvo S60" modeli, kurš pats atrod sev vietu mašīnu drūzmā. Šāda ierīce ar četriem ultraskaņas sensoriem skenē auto apkārtni, savukārt salonā esošais dators apstrādā saņemto informāciju, tādējādi atrodot jūsu spēkratam brīvu vietu. Vēl Japānā un Lielbritānijā pārdošanā pieejami "Toyota Prius" spēkrati ar "Park Ass" sistēmu, kuri paši sameklē brīvo "spraugu" megapoļu auto stāvvietās.

***

Viedokļi

Latvijas Automobiļu federācijas preses sekretārs un autobraucējs Mārtiņš Dzenītis:

Parkošanās sensori ir laba lieta, it īpaši tiem, kuri ar auto vadīšanu ir uz "jūs". Šīs sistēmas autobūvē ir salīdzinoši jaunas tehnoloģijas, taču jaunākās paaudzes braucamrīkos arvien biežāk tās tiek iebūvētas. Lielākās problēmas noparkoties gan ir lielajās megapolēs, taču arī Rīgā, strauji pieaugot automobiļu skaitam, auto novietošana drīzumā varētu būt nopietna problēma.

Vitālijs Koļencovs, grāmatvedis, brauc ar "Hyundai Tucson":

Sensors man ir traucējoša lieta. Esmu vadītājs ar 26 gadu stāžu, man vienmēr ir bijušas lielas mašīnas, tāpēc gabarītus jūtu un pārzinu ļoti labi. Tie pīkstieni vienmēr traucē, kad tu parkojies vietā, kur KAMAZ var novietot. Kad braucu garāžā, tad pīkst nepārtraukti. Esmu domājis par atslēgšanu, kaut gan vienreiz sensors mani paglāba. Braucot laukā no darba stāvvietas, neizslēdzot motoru, pa logu diskutēju ar kolēģi un pat nepamanīju, ka lēnām slīdu atpakaļ tieši priekšnieka mersedesā.

Komentāri (37)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu