Mūsdienu sabiedriskās attiecības pieprasa stratēģisku redzējumu

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Mūsdienu konkurences apstākļos, kad cīņa par patērētāja uzmanību ir īpaši spraiga, zīmoli izvēlas aizvien komplicētākas komunikācijas stratēģijas, lai piesaistītu uzmanību un atraktīvā veidā uzrunātu svarīgās mērķa grupas. Sabiedriskajās attiecībās ienāk arvien jaunas tendences, kas izmaina ierasto komunikācijas veidu. Tas ir nemitīgs izaicinājums sabiedrisko attiecību praktiķiem, jo viņiem ne tikai jāspēj sekot līdzi aktuālajām norisēm, bet arī jārod jaunas stratēģijas, kā iedzīvināt uzņēmuma komunikāciju un ieinteresēt esošos un potenciālos patērētājus.

Zūd komunikācijas robežas

Komunikācijas tehnoloģiju ietekme viennozīmīgi ir izmainījusi sabiedrisko attiecību likumus un darba organizāciju, padarot saziņas procesu tik ātru un efektīvu, kā vēl nekad. Ikviens indivīds mūsdienās spēj brīvi piekļūt neskaitāmām viedokļu apmaiņas grupām un interešu kopienām, veidot diskusijas un radīt savu saturu, ērti sazināties ar uzņēmumiem un zīmoliem visā pasaulē. Komunikācijā robežas vairs nepastāv – tā ir gan uzņēmumu un zīmolu iespēja, gan risks. Krīzes komunikācijas situācijas attīstība sociālo mediju laikmetā ir vien dažu stundu jautājums, kas pieprasa tūlītēju uzņēmuma reakciju.

Foto: Publicitātes foto

Nepieciešama stratēģiska pieeja

Dinamiskas, straujas, nemitīgā attīstībā un notikumu epicentrā – tādas ir mūsdienu sabiedriskās attiecības. Stratēģiska domāšana komunikācijas īstenošanā kļūst par nepieciešamību, kas pieprasa mērķtiecīgu un plānveidīgu pieeju. Sabiedriskās attiecības mūsdienās ieņem nozīmīgu lomu uzņēmumā līdztekus menedžmenta procesiem, un ne velti – nozares speciālisti jau izsenis to uzlūko kā vadīšanas funkciju, kas organiski iekļaujas uzņēmuma kopējā vadības sistēmā. Sabiedriskās attiecības ir cieši saistītas ar teju visām organizācijas norisēm.

Sabiedrisko vadītājs ar stratēģisku skatījumu

Biznesa augstskola Turība īsteno profesionālā maģistra studiju programmu “Sabiedriskās attiecības”, kas gatavo nākotnes sabiedrisko attiecību vadītājus, kuri spēs ne tikai vadīt sabiedrisko attiecību uzņēmumu, to struktūrvienību uzņēmumā, valsts institūcijās vai pašvaldību organizācijās, bet arī īstenot politiķa, ierēdņa vai uzņēmēja karjeru. Studiju programmas absolventi būs radoši līderi, kas spēs pārliecināt citus un panākt pārstāvētā uzņēmuma vēlamo rezultātu.

“Lai sekmīgi vadītu valsti, savu novadu, savu uzņēmumu, ir vajadzīgs stratēģisks redzējums uz visu, tostarp procesu, kurš palīdz organizācijai saprasties ar tās mērķauditoriju - sabiedriskajām attiecībām. Kā savienot cilvēku sirdis ar savu organizāciju, visprecīzāk, ātrāk un emocionālāk apgūsi Turības Komunikācijas fakultātes Sabiedrisko attiecību maģistrantūrā,” stāsta Komunikācijas fakultātes dekāns Andris Pētersons.

Programma sagatavos augsta līmeņa speciālistus, kuri spēs izveidot un ieviest komunikācijas stratēģiju uzņēmumos Latvijā un ārvalstīs, kā arī prasmīgi veidot zīmola tēlu. Studiju procesā liela nozīme ir praktisko iemaņu apguvē, kas būs iespējama vadošajos nozares uzņēmumos – Latvijas Sabiedrisko attiecību kompāniju asociācijas (LSAKA) pārstāvētajās sabiedrisko attiecību kompānijās, ministrijās un citās valsts institūcijās, politiskajās partijās un nevalstiskajās organizācijās (Latvijas Pašvaldību savienībā, Valsts kancelejā, Latvijas Motosporta federācija un citās).

“Šodien pasaule mainās ne vairs pa dienām, bet pa stundām, tāpēc tik ārkārtīgi būtiski ir paredzēt, kas notiek reālajā pasaulē nākamajā stundā. Tātad, ir nepieciešamas ļoti fundamentālas arī praktiskās zināšanas ikvienā profesijā. Tieši tāpēc es izvēlējos studēt Biznesa augstskolā Turība gan bakalaura studiju programmā, gan maģistrantūrā. Man ir būtiskas jaunākās tendences sabiedrisko attiecību nozarē, un tās es varu iegūt studējot,” stāsta Jana Bunkus, Latvijas Pašvaldību savienības Komunikācijas nodaļas vadītāja, padomniece sabiedrisko attiecību jautājumos, profesionālā maģistra studiju programmas “Sabiedriskās attiecības” studente.

Programma sniedz iespēju mācīties un sadarboties ar augstas klases teorētiķiem un nozares praktiķiem - Latvijas Darba devēju konfederācijas ģenerāldirektores vietnieci Inesi Stepiņu, Latvijas Zinātņu akadēmijas akadēmiķi, profesoru Gunti Zemīti, Latvijas Zinātnes padomes ekspertu komunikācijas zinātnē, profesoru Aināru Dimantu, Latvijas Zinātnes padomes ekspertu komunikācijas zinātnē, profesoru Andri Pētersonu un citām personībām.

Vairāk par Biznesa augstskolu Turība, tās piedāvātajām studiju programmām un starptautiskajām iespējām var uzzināt, ielūkojoties www.turiba.lv sadaļā Studijas.

CopyLinkedIn Draugiem X
Uz augšu