Nemāk apsaimniekot Kronvalda parka pazemi

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Rīgas domes Satiksmes un transportu lietu komiteja akceptējusi jaunu zemes nomas maksu autostāvvietai Kronvalda parka pazemē, tāpēc varētu jūtami celties arī maksa par auto novietošanu šajās garāžās.

Grib prasīt vairāk

Uzņēmums "Rīgas satiksme", kam pieder šīs stāvvietas, sarēķinājis, ka vienas mašīnas vietas pašizmaksa mēnesī šobrīd ir 75,65 lati. Savukārt pastāvīgo klientu diennakts abonements maksā tikai 50 latus mēnesī, dienas abonements – 30 latus, bet nakts abonements – 20 latus. Tāpēc "Rīgas satiksmes" galvenais stāvvietu speciālists Egils Dīriņš bija sapratis, ka saimniekošana ir nerentabla. Viņaprāt, diennakts abonementa cena būtu jāpalielina līdz 80 latiem mēnesī, kas ir vidējā maksa par mašīnas novietošanu slēgtos laukumos Rīgas centrā. Kā galveno pamatojumu jaunajam tarifu plānam E. Dīriņš minēja nomas maksas apjomu, ko šis pašvaldības uzņēmums maksā citai Rīgas domes institūcijai – Īpašuma departamentam. Proti, "Rīgas satiksme" kā krietni lielā pazemes zemes gabala nomnieks šogad deviņos mēnešos samaksājusi vairāk nekā 124 000 latu. Tomēr uzņēmuma aprēķinos bija radusies pamatīga putra, kas samulsināja deputātus. Rēķinot mašīnas vietas pašizmaksu, bija sacīts, ka nomas maksa ir 1,4 lati par kvadrātmetru mēnesī, jaunie tarifi bija rēķināti jau pēc 1,7 latiem. Savukārt informācijā par stāvvietas saimniecisko darbību bija minēts, ka noma tiek rēķināta 1,65 lati par kvadrātmetru mēnesī.

Aprēķinus paskaidrot neprot

Deputātam Edmundam Krastiņam (TP) radās jautājums, kāpēc "Rīgas autostāvvietas" savos aprēķinos min tieši 1,7 latus par kvadrātmetru nomas maksā, kāpēc tarifu aprēķins balstīts uz šādu summu. Tomēr E. Dīriņš nespēja to saprotami izskaidrot, taču tūdaļ sākās diskusija par to, kāda noma jārēķina virszemei un kāda – pazemei. Sēžu zālē kļuva nedaudz jautri tad, kad deputāti sāka iztaujāt stāvvietu šefu par Kronvalda parka pazemes garāžu tehnisko stāvokli. Komitejas pārstāvji aizrādīja, ka tur tek jumts, un E. Dīriņš atzina, ka esot vēl sliktāk – vajadzīgs pamatīgs remonts un tam būtu jānovāc visa virszemes daļa. Tas nozīmētu aizvākt kādreiz nozāģēto lielo koku vietā izveidotos sīkos apstādījumus un kociņus, līdz ar to tālākās runās par šādu ideju deputāti neielaidās. Komitejas priekšsēdētāja vietnieks Jānis Zaržeckis (LPP) vienīgi atzina, ka Rīgas centrā auto stāvēšana izmaksā dārgi, tādēļ būtu pilnīgi loģiski celt arī Kronvalda parka pazemes stāvvietas cenas, ja tā patiešām ir pārpildīta.

Sargiem maksā dāsni

Atbilstoši "Rīgas satiksmes" aprēķiniem šā gada deviņos mēnešos garāžas strādājušas ar 55,4 tūkstošu latu zaudējumiem. Ja kopējie ieņēmumi bijuši 165,8 tūkstošu latu apjomā, tad ekspluatācijas izdevumi – 58,9 tūkstoši. Stāvvietai šobrīd esot 285 pastāvīgie klienti – valsts iestādes, vēstniecības, ārvalstu kompāniju pārstāvniecības, banku un citu uzņēmumu darbinieki. Interesanti, ka, piemēram, apsardze izmaksājusi 20,9 tūkstošus latu, bet par apgaismojumu un pārējo elektrības patēriņu pazemē samaksāts gandrīz uz pusi mazāk – 10,4 tūkstoši latu. Izrādās, ka šo apsardzi nodrošina SIA "Gens" darbinieki, kuriem maksā 1,6 latus par stundu darba. Vēl šajā vietā strādā četri kasieri – operatori, viens tehniķis un viens sētnieks – apkopējs. Viņiem deviņos mēnešos samaksāti 13,4 tūkstoši latu. Par katru maksātas arī sociālās apdrošināšanas iemaksas. Pierēķināts arī pamatlīdzekļu nolietojums 2159 latu apjomā.

Jāpiebilst, ka līdz lēmuma pieņemšanai vēl garš ceļš ejams, jo komitejā tika skatīts jautājums par nomas maksu, nevis par tarifu plāniem. Tādējādi Satiksmes un transporta lietu komiteja pat nav atbildīgā par šā jautājuma izskatīšanu domes sēdē, noteicošais vārds tur vēl sakāms Pilsētas īpašuma un privatizācijas lietu komitejai.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu