Prāmis "Baltic Kristina" piektdien tomēr dosies pirmajā reisā uz Stokholmu, pavēstīja prāmju aģentkompānijas "Rīgas jūras līnija" (RJL) sabiedrisko attiecību speciāliste Evita Matisone.
Prāmis no Rīgas pasažieru ostas piektdien aties pulksten 18, bet no Stokholmas atgriezīsies pirmdienas rītā pulksten 10.30. Arī biļešu tirdzniecība uz prāmja reisiem tiks sākta piektdien, bet pašreiz uz pirmo reisu rezervēts vairāk nekā 200 biļešu. Matisone norādīja, ka ir panākta mutiska vienošanās ar muitu vismaz par desmit dienām atlikt jautājumu par ievedmuitas aprēķināšanu par prāmja iegādi, tādēļ muitnieki nekādus šķēršļus prāmja satiksmei neliks. Matisone gan uzsvēra, ka jautājumu par ievedmuitu līdz galam nav izdevies atrisināt, jo muita pieprasa uzrādīt Somijas muitas izsniegtu sertifikātu, "EUR 1", kas apliecina prāmja izcelsmi Eiropas Savienības valstīs, un līdz ar to kuģim nebūtu jāpiemēro ievedmuita. Bet, tā kā Somija prāmja izgatavošanas laikā - septiņdesmitajos gados - vēl nebija Eiropas Savienības valsts, tad šo sertifikātu dabūt ir gandrīz neiespējami, pauda Matisone. Jau vēstīts, ka RJL radās problēmas ar muitu, kas prāmi definēja kā preci un pieprasīja par to maksāt muitas nodevu 20% apjomā no darījuma cenas jeb 0,66 miljonus latu, pieļaujot pat tā konfiskāciju, ja nodeva netiks samaksāta. Savukārt RJL, uzskatot, ka prāmis ir nevis prece, bet regulārus pasažieru un kravas pārvadājumus veicošs transporta līdzeklis, lūdza tam piemērot likumā paredzētās muitas atlaides. Prāmim ir deviņi klāji, šobrīd tas ir paredzēts 512 pasažieru pārvadāšanai, kuri ceļošanai varēs izvēlēties kādu no 195 dažāda līmeņa kajītēm vai sēdvietu aptuveni 80 pasažieriem speciāli ierīkotā sēdvietu salonā. Prāmis nodrošina arī iespēju vienā reisā pārvadāt līdz 50 vieglajām automašīnām un līdz 30 kravas treileriem vai autobusiem. "Baltic Kristina" no Rīgas uz Zviedriju dosies trīs reizes nedēļā. Plānotais brauciena ilgums ir 16,5 stundas. RJL tika nodibināta gada sākumā, lai atjaunotu prāmju satiksmi starp Rīgu un Stokholmu. Kopš aprīļa beigām šajā līnijā kursēja no Dānijas kompānijas "Mols Linien" īrēts ātrgaitas prāmis "Max Mols", kas pēdējo reisu veica 18.septembrī. Prāmis tika nopirkts par 5,5 miljoniem dolāru - šiem mērķiem ar Rīgas brīvostas galvojumu ņemts kredīts "Parekss bankā". RLJ Rīgas domei pieder 36,73% akciju, Rīgas brīvostas pārvaldei - 35,31%, SIA "Astramar" - 20,87%, bet SIA "Unimars" - 7,09%.